ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 52315
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۵:۵۱
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
حرم امام رضا(ع) میزبان هزاران کودک دلداده حسینی بود

حرم امام رضا(ع) میزبان هزاران کودک دلداده حسینی بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به‌نقل از آستان‌نیوز، صحن جامع رضوی مملو از مادرانی بود که شیرخواران خود را لباس سبز پوشانده و پیشانی‌بندهایی مزین با نام حضرت علی‌اصغر و اباعبدالله حسین(ع) بر سر آن‌ها بسته بودند و فرزندان خود را روی دست گرفته و در مظلومیت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به‌نقل از آستان‌نیوز، صحن جامع رضوی مملو از مادرانی بود که شیرخواران خود را لباس سبز پوشانده و پیشانی‌بندهایی مزین با نام حضرت علی‌اصغر و اباعبدالله حسین(ع) بر سر آن‌ها بسته بودند و فرزندان خود را روی دست گرفته و در مظلومیت شهید کوچک کربلا به سوگ نشستند.

در ورودی‏‌های حرم مطهر رضوی بیش از 30 هزار لباس شیرخوارگان حسینی که پیش از این در مسجد صدیقی‌‏ها دوخته شده بود بین زائران تقسیم شد تا همه کودکان حاضر در محفل با لباسی یک دست حاضر شوند.

در ابتدایی این مجلس با شکوه حمید رضا بلوچیان قاری نوجوان کشورمان به قرائت قرآن پرداخت و در ادامه خانم زنگویی دکلمه‌‏ای را قرائت کرد. محفل بزرگ شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی با سخنرانی حجت‌الاسلام و‌المسلمین کاردان، اجرای سرود گروه نوجوان نسیم قدر، مداحی و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت(ع) از جمله احمد واعظی و امیر عارف همراه بود و عاشقان و دل سوختگان مکتب حسینی درمظلومیت خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) اشک ماتم ریختند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین کاردان در این ویژه برنامه با اشاره به اینکه مادران گرامی نسبت به فرزندانشان وظائفی دارند اظهار داشت: فرزندآوری خانواده‎ها باید برای خداوند باشد، والدین برای رسیدن به هدف‏شان باید برای تربیت دینی فرزندان خویش برنامه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه والدین باید فرزندان خویش را بر اساس محبت به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و انس با قرآن تربیت کنند، گفت: این مهم زمانی شکل می‎گیرد که خود نیز محبت و بزرگی الله و پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) را در درون خود نهادینه کنیم.

کاردان با اشاره به اینکه پیام حضور هزاران نفری والدین به همراه کودکان‏شان در این همایش عظیم، یاری امام زمان(عج) و پاسخ به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) است بیان کرد: پیامی که این حضور میلیونی در همایش شیرخوارگان در اقصی نقاط جهان صادر می‏‌کند این است که فرزندان‏مان را برای لشگر حضرت مهدی(عج) تربیت می‏‌کنیم.

گفتنی است در میان برنامه این همایش عظیم، کلیپی که از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به یاد کودکان میانمار تولید شده بود پخش شد.

این همایش عظیم در کشورهای مختلف جهان مانند ایران، عراق، عربستان، بحرین، کویت، قطر، عمان، هند، پاکستان، افغانستان، سوریه، لبنان، ترکیه، کانادا، فرانسه، تایلند، دانمارک، سوئد، فنلاند، آمریکا و استرالیا برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این مراسم رساندن پیام مظلومیت امام حسین(ع) و طفل رضیع (شیرخوار) ایشان حضرت علی اصغر(ع) به جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورا، پیام اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم ستمگران است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.