ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 52358
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۰۱
  • 110 بازدید
  • ارسال توسط :
ساماندهی سردرب و دیوار مدرسه تاریخی شهید چمران ارومیه برای بازگشایی مدارس

ساماندهی سردرب و دیوار مدرسه تاریخی شهید چمران ارومیه برای بازگشایی مدارس

جلیل جباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اندود برداری از روی جداره تاریخی، حذف الحاقات نما، کف سازی، اجرای امتداد دیوار سردر، نورپردازی و ساماندهی سیم کشی از جمله بخش های این ساماندهی است.وی با تاکید بر اینکه کارگاه مرمت و ساماندهی این بنا از سه ماه پیش شروع شده […]

جلیل جباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اندود برداری از روی جداره تاریخی، حذف الحاقات نما، کف سازی، اجرای امتداد دیوار سردر، نورپردازی و ساماندهی سیم کشی از جمله بخش های این ساماندهی است.
وی با تاکید بر اینکه کارگاه مرمت و ساماندهی این بنا از سه ماه پیش شروع شده بود، افزود: همزمان با آغار سال تحصیلی جدید نمایشگاهی از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری ارومیه و استان نیز در این مدرسه تاریخی برپا شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: طبق هماهنگی های به عمل آمده با آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه این نمایشگاه به مدت 2 روز در طبقه زیر زمین بنای مدرسه برگزار می شود.
به گفته وی، مدرسه تاریخی شهید چمران تنها مدرسه تاریخی استان است که کاربری اولیه خود را حفظ کرده و درس و تحصیل در آن جریان دارد و با توجه به شروع سال تحصیلی جدید میراث فرهنگی استان سعی کرد تا دانش آموزان را با تاریخچه این بنای تاریخی آشنا کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، قدمت بنای تاریخی شهید چمران به پهلوی اول می رسد و در چند سال اخیر کارگاه های مختلف و متعدد مرمتی در آن از جانب این اداره کل اجرا شده است.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.