ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 52441
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۸:۲۷
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: در مداحی و سینه‌زنى از سبک‌هاى مبتذل پرهیز شود

یکی از مراجع تقلید گفت: ملّت مسلمان ما بلکه غیرمسلمانان، بسیارى از درس‌ها را از مکتب سالار شهیدان آموخته‌اند.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) توصیه‌هایی را خطاب به عزاداران […]

یکی از مراجع تقلید گفت: ملّت مسلمان ما بلکه غیرمسلمانان، بسیارى از درس‌ها را از مکتب سالار شهیدان آموخته‌اند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) توصیه‌هایی را خطاب به عزاداران حسینی، خطبا و مداحان مطرح کرد.

در بیانیه این مرجع تقلید آمده است: عاشورا با تمام شکوه و عظمتش فرامی‌رسد و خون تازه‌اى در عروق همگان، مخصوصاً عاشقان مکتب حسینى به جریان مى‌اندازد، ملّت مسلمان ما بلکه غیرمسلمانان، بسیارى از درس‌ها را از مکتب سالار شهیدان کربلا آموخته‌اند و باز هم درس‌هاى بیشترى در این دانشگاه بزرگ ایثار و شهادت خواهند آموخت.

در ادامه این بیانیه در توصیه‌هایی خطاب به عزاداران حسینى، اعم از خطبا، مداحان، مسؤولان هیأت‌ها و همه کسانى که به هر عنوان مشتاقانه در این مراسم شرکت مى‌کنند مخصوصاً جوانان که نقش اصلى را دارند، تصریح شده است: همگى سعى کنند با درس‌هاى مهم این قیام مقدس و اهداف آن، بیشتر آشنا شوند و آن را سرمشق زندگى خود قرار دهند تا از شور و شر دنیاى مادى و نقشه‌هاى ظالمان در امان بمانند.

از کارهایى که موجب وهن مذهب در نظر دوست و دشمن مى‌شود، مخصوصاً قمه‌زدن و اعمالى مانند آن بپرهیزند، زیرا دشمنان براى دگرگون ساختن چهره این مراسم عظیم، تنها همان صحنه‌ها را در رسانه‌هاى خود منتشر مى‌کنند، تا از جاذبه‌هاى فوق‌العاده این مراسم بکاهند و مردم دنیا را بدبین سازند.

در بخش دیگری از این بیانیه با تأکید بر اینکه در خواندن اشعار و سینه‌زنى از سبک‌هاى مبتذل که در شأن این مراسم باشکوه نیست، بپرهیزند و به سبک‌هاى سنگین سنتى اهمیت دهند خاطرنشان شده است: خطبا و مداحان، نقش اصلى را در آگاه ساختن مردم دارند. آنها باید این مراسم را رمز وحدت، معرفى کنند و از آلوده شدن مجالس حسینى به مسائل سیاسى جناحى و تفرقه‌انگیز یا اهانت به مقدسات دیگران که مایه تفرقه است، بپرهیزند.

از هرگونه اسراف در اطعام عزاداران و امور دیگر، اجتناب نمایند و سعى کنند، مجالس شبانه، موجب ناراحتى همسایگان نشود و در همه حال خلوص نیت را فراموش نکرده و رضاى خداوند به عنایت سالار شهیدان، حسین عزیز را طلب کنند، قبولى اعمال همه این عزیزان را از خداوند مسئلت دارم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.