ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 5246
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰:۰۳
  • 121 بازدید
  • ارسال توسط :
شهدا رابطه ناگسستنی با نماز اول وقت دارند

شهدا رابطه ناگسستنی با نماز اول وقت دارند

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، سوم شعبان مصادف با سالروز ولادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که در سال 58 بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای این روز را به نام روز پاسدار نامید. پاسداران انقلاب اسلامی از همان ابتدای تاسیس نهاد سپاه، بار سنگینی […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، سوم شعبان مصادف با سالروز ولادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که در سال 58 بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای این روز را به نام روز پاسدار نامید.

پاسداران انقلاب اسلامی از همان ابتدای تاسیس نهاد سپاه، بار سنگینی را تا به امروز بر دوش کشیدند و از مسؤولیت تاسیس تشکیلات در سراسر کشور آغاز و پس از شکل‌گیری، به مبارزات مسلحانه جهت مقابله با عناصر ضد انقلاب و منافقین ادامه پیدا کرد.

اما با شروع جنگ تحمیلی، پاسداران فصل جدیدی از سختی‌ها و دشواری‌ها را شروع کرده و در این راه پا به پای مردم و نیروهای ارتش از مرز و بوم این کشور دفاع کردند.

بماند که تعداد زیادی از پاسداران جانباز هم در گمنامی با نقص عضو و بیماری‌های صعب‌العلاج دست و پنجه نرم می‌کنند.

پاسداران انقلاب اسلامی امروزه هم عرصه را رها نکرده‌اند و در دفاع از حریم عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) پرداخت‌اند.

در همین راستا یکی از پاسداران اصفهانی مدافع حرم‌‌‌ و یکی از مسؤولان رده‌های سپاه استان اصفهان طی گفت‌وگو با خبرنگار فارس از خاطرات و مسائل شنیدنی پیرامون پاسداری از حرم، جانبازان و شهدای مدافع حرم بیان کرد.

* تقدیم شهدای اصفهانی برای منطقه‌ای که دوباره سقوط کرد

وی به شهدایی که در عملیات آزادسازی شهر خلصه و خان‌طومان -که مجددا سقوط کرده است- و همچنین منطقه خالدیه اشاره و اظهار کرد: در آزادسازی شهر خلصه شهیدان سید یحیی براتی، سجاد مرادی و مرتضی زارعی و همچنین در پی آزادسازی خان‌طومان شهیدان عبدالحسین یوسفیان و عبدالحسین کاظمی و در خالدیه شهید علی شاهسنایی از همرزمان اصفهانی به فیض شهادت نائل آمدند.

این پاسدار مدافع حرم بیان داشت: همچنین قبل از اعزام به خلصه در منطقه‌ای به نام تل بادر عبدالرضا مجیری از بچه‌های خمینی‌شهر شهید شد.

وی در بیان خاطرات از شهدای مدافع حرم بیان کرد: شهید مسلم خیزاب فرمانده گردان یازهرا که روز اول محرم در منطقه لاذقیه به شهادت رسید، را یک ماه قبل از شهادتش در اردوگاه شهدای درچه ملاقات کردم.

پاسدار مدافع حرم عنوان کرد: پس از گفت‌وگوی کوتاهی وارد مسجد شدیم و در ابتدا بچه‌هایی که داخل مسجد بودند سرودی را به ما دادند تا همه با شعر و آهنگ آن آشنا شوند؛ برگه‌ را به دست مسلم دادم تا نظرش را در مورد متن شعر بدانم اما او آنقدر مقید به نماز اول وقت بود که حواسش را معطوف به نماز کرد و جواب مرا نداد تا اینکه ذهن و حواس خود را برای نماز اول وقت متمرکز کند، و حتی حاضر نشد نگاهی به شعر بیاندازد و برگه را تا کرده و در جیبش گذاشت.

وی افزود: هر چه اسرار کردم تا نماز شروع می‌شود یه نگاهی به شعر بندازد، به من می‌گفت خیالت راحت حتما بعد از نماز می‌خوانم. بعد از مدتی دلیل این ممانعت را فهمیدم و به یاد شعر «در نمازم خم ابروی تو در یاد آمد» افتادم و به نظر من برای کسانی که می‌خواهند از شهدا الگو بگیرند باید در درجه اول بحث اولویت نماز را الگو قرار دهند که در خصوصیات همه‌ شهدا مشترک است.

* رابطه ناگسستنی شهدا و نماز اول وقت

قطعا رابطه شهدا و نماز اول وقت ناگسستنی است و ربطی به زمان شهادت ندارد و این عهد و پیمانی است که تمامی شهدا با خدای خویش بسته‌اند.

نماز اول وقت از اصول سلوک الی الله است و شهید برای انتخاب مسیر میان بر رسیدن به خدا از این قواعد جدا نمی‌شوند.

وی در ادامه بیان داشت: در میان آتش‌باران دشمن در برخی درگیری‌ها هیچکس به ذهنش نمی‌رسید که الان وقت نماز است اما یکی از برادران قدیمی که در آن هنگام اسلحه‌ای در دست داشت، بدون هیچ استرس و ترسی داخل یکی از مغازه‌های مخروبه به نماز ایستاد و شاید این زیباترین صحنه دوران حضورم در منطقه بود؛ البته بقیه بچه‌ها هم حتما به فکر نماز بودند.

* نمونه‌ای از خودگذشتگی مدافعان حرم

ازخودگذشتگی جز جدایی‌ناپذیر روحیه شهدا و رزمندگان بوده و هست و در همین راستا این پاسدار مدافع حرم اذعان کرد: در منطقه‌ای نزدیک به خالدیه چند نفر از بچه داخل محاصره گرفتار شده بودند که دو سه نفر از آن‌ها از جمله عبدالحسین یوسفیان شهید شده بودند و حدود سه چهار نفر دیگر هم مجروح شده بودند.

وی ادامه داد: در این هنگام سه نفر که یکی از آنان شهید شاه‌سنایی بود خود را وارد محاصره کردند در چنین لحظاتی که از همه طرف فشنگ به سمت آدم می‌آید، وارد معرکه شدن غیر از اینکه شخص خود را کاملا به خدا سپرده باشد، هیچ چیز دیگری نمی‌تواند باشد.

پاسدار مدافع حرم در بیان شجاعت مدافعان حرم تاکید کرد: خیلی شجاعت و اخلاص می‌خواهد که کسی چنین اقدامی انجام دهد و آنجا هم اصلا جای ریا و خودنمایی نبود؛ زیرا کسی اگر فقط با ادعا می‌خواست وارد عمل بشود حتما کم می‌آورد.

جنگیدن در این عرصه و دفاع از حریم ولایت کار ساده‌ای نیست و برخلاف آنچه برخی‌ها تصور می‌کنند مردی از جنس رفتن می‌خواهد.

در این شرایط مدافعان حرم دوری خانواده و وطن خویش را تحمل می‌کنند و برای دفاع از حریم ولایت و ایران اسلامی کیلومترها دورتر به مبارزه به دشمنان اسلام و مسلمین می‌پردازند.

* دامن زدن به برخی صحبت‌ها نه تنها دل مدافعان حرم بلکه دل آزادگان را هم می‌آزارد

برخی اظهارنظرات در این بین نه تنها خاطر مدافعان حرم بلکه دل هر انسان آزاده‌ای را می‌آزارد و نسبت دادن برخی صحبت‌ها به آن‌ها باعث ناراحتی می‌شود.

وی در این باره تصریح کرد: هر چند که اکثریت مردم روی مدافعان حرم تعصب دارند، از آن‌ها انتظار داریم به شایعاتی نظیر اینکه مدافعان حرم پول کلانی دریافت می‌کنند و به خانواده‌های شهدای آنان مبالغ هنگفتی پرداخت می‌کنند دامن نزنند؛ چرا که کسی پولی از این بابت دریافت نمی‌کند و این اعزام‌ها به صورت داوطلبانه است و اصلا حماقت است که کسی به خاطر پول جان خودش را به خطر بیاندازد.

پاسدار اصفهانی مدافع حرم با اشاره به مرکز توانبخشی جانبازان مدافع حرم ادامه داد: از طرفی مردم و مسؤولین همیشه به یاد جانبازان مدافع حرم نیز باشند و از آنان و خانواده‌هایشان حمایت کنند؛ مخصوصا آن‌هایی که دچار سانحه موج‌گرفتگی شده و جراحت‌شان را دیگران نمی‌بیند؛ از طرفی بعضی از آن‌ها خانواده‌هایشان در تنگنای مالی و مشکلات فراوانی قرار گرفته‌اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن