ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 52468
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۸:۴۶
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
رصد مهمترین اخبار شبکه های اجتماعی اصفهان (25 تا 31 شهریور)

رصد مهمترین اخبار شبکه های اجتماعی اصفهان (25 تا 31 شهریور)

الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:*** اعدام قاتل آتنا انصاری یکی از مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در یک هفته گذشته بود. قاتل' آتنا اصلانی' دختر خردسال پارس آبادی که تیرماه گذشته به قتل رسیده بود صبح روز چهارشنبه در پارس آباد مغان اعدام شد. روز 29 خرداد ماه گذشته […]

الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اعدام قاتل آتنا انصاری یکی از مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در یک هفته گذشته بود. قاتل' آتنا اصلانی' دختر خردسال پارس آبادی که تیرماه گذشته به قتل رسیده بود صبح روز چهارشنبه در پارس آباد مغان اعدام شد. روز 29 خرداد ماه گذشته آتنا اصلانی دخترک هفت ساله پارس آبادی ناپدید شد و با تلاش نیروهای انتظامی و قضایی جسد وی پس از 20روز در پارکینگ قاتل پیدا شد.
*** سخنرانی رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل نیز از دیگر اخبار مهم مورد توجه در هفته گذشته بود. حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری روز چهارشنبه 29 شهریور در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد. وی در سخنرانی خود با دعوت به همدلی، صلح، مذاکره، اعتدال و محکومیت کشتار مردم مظلوم در برخی نقاط جهان، تهدیدگری و تهدیدپذیری ایران را ناممکن دانست. روحانی با تاکید بر اینکه اهل مذاکره ایم؛ نه با زبان تهدید، توضیح داد که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه توهین و تحقیر آقای ترامپ را نمی‌پذیرد.
*** محرومیت طارمی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس نیز از اخبار سراسری مورد توجه در هفته گذشته بود. به گفته برخی منابع خبری، حکم محرومیت چهار ماهه «مهدی طارمی» مهاجم پرسپولیس و محرومیت این تیم از دو پنجره نقل و انتقالاتی به دلیل شکایت باشگاه ترکیه ای از سوی فیفا به فدراسیون فوتبال ابلاغ شده است. همچنین برخی منابع خبری از جریمه 790 هزار یورویی تیم پرسپولیس و این بازیکن خبر داده اند.
*** مراسم ازدواج یکی از قربانیان حادثه اسیدپاشی اصفهان نیز مورد توجه کاربران شبکه ها اجتماعی در هفته گذشته قرار داشت. به گفته برخی منابع خبری، مراسم ازدواج مرضیه ابراهیمی یکی از قربانیان اسیدپاشی در روزهای پایانی شهریور ماه امسال برگزار شده است.
*** دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان نیز از اخبار سراسری مورد توجه بود. تیم فوتبال سپاهان پنجشنبه شب در حساسترین دیدار هفته هفتم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، در حضور حدود 40 هزار تماشاگر ورزشگاه نقش جهان اصفهان از پرسپولیس رده دومی میزبانی کرد که این بازی زیبا با تساوی 2 بر 2 پایان یافت .
*** استعفای منصوریان از سر مربی گری تیم فوتبال استقلال نیز از اخبار مهم مورد توجه بود. علیرضا منصوریان سرمربی تیم استقلال روز چهارشنبه پس از تساوی یک ــ یک تیمش مقابل ذوب‌آهن اصفهان سرانجام پس از هفته‌ها کشمکش از سمت خود استعفا داد.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** کشف یک بسته انفجاری در نجف آباد از مهمترین اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی در هفته گذشته قرار داشت. در پی گزارش های مردمی در ساعت 22 و 30 دقیقه یکشنبه 26 شهریور مبنی مشکوک بودن یک خودرو در خیابان شیخ بهایی جنوبی نجف آباد، ماموران پلیس در محل حاضر شدند و در بررسی اولیه متوجه ‌شدند که بسته مشکوکی زیر این خودرو قرار گرفته است. نیروهای امداد و نجات و ماموران انتظامی و امنیتی ضمن مسدود کردن مسیرهای منتهی به این منطقه با تدابیر ویژه ای این بسته را به حاشیه شهر منتقل کردند.
*** غیر تروریستی بودن بسته انفجاری کشف شده در نجف آباد نیز از اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: بسته انفجاری کشف شده در نجف آباد با انگیزه انجام یک عملیات تروریستی بی ارتباط است. سردار 'مهدی معصوم بیگی' افزود: پس از بررسی یگان ‌های مربوطه نیروی انتظامی و لشکر 8 نجف اشرف از این خودرو، مشخص شد که موضوع، انفجاری و انتحاری نبوده است.
*** کشته شدن 2 تَن در حادثه انفجار تانکر در شهرضا نیز از مهمترین اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. ظهر سه شنبه انفجار تانکر گاز در خیابان هشتم شهرک صنعتی رازی شهرضا 2 کشته و 2 مصدوم بر جا گذاشت. این انفجار هنگام جوشکاری روی مخزن گاز رُخ داد. بر اثر انفجار تانکر 2 مرد 30 ساله و 54 ساله در دم جان باختند و 2 مرد 32 ساله و 40 ساله نیز بشدت مصدوم و به بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان منتقل شدند. بدلیل شدت موج انفجار، اجساد جان باختگان به فاصله 150 متری محل وقوع حادثه پرتاب شده بود.
*** افزایش ساعت کار قطارشهری اصفهان نیز دیگر خبر محلی مورد توجه بود. بمنظور رفاه حال شهروندان بویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان از ابتدای مهر، ساعت بهره‌ برداری از قطارشهری اصفهان از ساعت 6:30 صبح آغاز می شود و تا ساعت 19:30 ادامه می یابد.
گ/3011/ 6022

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.