ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 52507
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۹:۵۲
  • 68 بازدید
  • ارسال توسط :
چتر وام ازدواج دانشجویی گسترده تر می شود

چتر وام ازدواج دانشجویی گسترده تر می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز شنبه ایرنا، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخشنامه‌ای به رئیسان و معاون دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تقویم زمانی پرداخت تسهیلات رفاهی در سال تحصیلی 97-96 را اعلام کرد.بر اساس این بخشنامه، وام ویژه دکتری (تحصیلی، ضروری) صرفاً […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز شنبه ایرنا، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخشنامه‌ای به رئیسان و معاون دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تقویم زمانی پرداخت تسهیلات رفاهی در سال تحصیلی 97-96 را اعلام کرد.
بر اساس این بخشنامه، وام ویژه دکتری (تحصیلی، ضروری) صرفاً به دانشجویان دوره دکتری روزانه، غیرشاغل و غیربورسیه دانشگاه های دولتی اعطا می شود.
وام عتبات به دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی) پرداخت می شود و برای دانشجویان مجرد مبلغ 10 میلیون ریال و دانشجویان متأهل 15 میلیون ریال تعیین شده است.
پرداخت وام ازدواج علاوه بر دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی به دانشجویان نوبت دوم، فرزندان شهید و جانبازان بالای 50 درصد و آزادگان دانشگاههای دولتی که در حین تحصیل تأهل اختیار کنند، بلامانع است.
دانشجویان متأهل مقطع کارشناسی در صورت کسب معدل کل حداقل 16 و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در صورت کسب معدل کل حداقل 17.5 تا سقف 1.5 برابر سقف مصوب، از وام ودیعه مسکن متأهلی بهره مند می شوند.
پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویانی که در نیمسال اول قبل از تقاضای وام، مشروط بوده اند، امکانپذیر نخواهد بود.
با توجه به تجمیع وام های دانشجویی از سال گذشته، ارسال حداکثر سه فهرست برای هر یک از وام ها مجاز است و اولویت انتخاب و ثبت تقاضای وام با دانشجویانی است که در پورتال دانشجویی ثبت نام کرده اند.
تأیید و ارسال فهرست وام های نیمه متمرکز (ضروری، ودیعه مسکن، استعداد درخشان و حج و عتبات) از تاریخ بیستم تا انتهای همان ماه، طی یک فهرست امکانپذیر خواهد بود.
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از دانشگاه ها درخواست کرد تدابیری اتخاذ کنند تا در راستای اجرای وظایف قانونی صندوق رفاه، اعتبارات ابلاغ شده در اختیار دانشجویان مستعد و کم بضاعت قرار گیرد.

** نکات ضروری مربوط به دریافت مستندات و ارسال فهرست ها
صندوق رفاه همچنین به دانشگاهها تذکر داده است که با توجه به اینکه ارسال فهرست به حوزه معاونت مالی صندوق منوط به تأیید مدارک تمام متقاضیان در فهرست است، بارگذاری نکردن مستندات و مدارک لازم حتی برای یک نفر منجر به تأخیر در پرداخت وام دیگر متقاضیان می شود، لذا لازم است مستندات با دقت کنترل و از ارسال اسامی متقاضیان با کمبود مستندات جدا خودداری شود.
مدارک لازم برای اسکن و الصاق در پرونده دانشجویان متقاضی هر یک از وام ها، در بخش راهنمای تسهیلات پایگاه اطلاع رسانی صندوق خلاصه شده است بنابراین برای تسریع در امر پرداخت، ضروری است ثبت تقاضای وام با الصاق مدارک مورد نیاز صورت پذیرد.
حداکثر زمان تأیید معاونت فهرست های وام مطابق جدول تا حداکثر 7 روز پس از ایجاد فهرست است و عدم تأیید در بازه فوق منجر به حذف کل فهرست خواهد شد.

** نحوه توزیع اعتبارات
اعتبارات به صورت یک مرحله در هر نیمسال تحصیلی توزیع می شود و افزایش اعتبار امکانپذیر نیست، اعتبارات وام تحصیلی و شهریه به صورت تخصیصی در سیستم اتوماسیون صندوق رفاه، قابل مشاهده است و اعتبارات دیگر وامها به صورت متمرکز تخصیص داده خواهد شد.

** حداکثر تعداد فهرست برای وام
وام ویژه دکتری حداکثر دو لیست (یک فهرست وام ویژه دکتری نوع 1 و یک فهرست وام ویژه دکتری نوع 2)، وام تحصیلی حداکثر چهار فهرست (3 فهرست ترم عادی و یک فهرست ترم اضافه)، وام شهریه حداکثر 3 فهرست (2 فهرست ترم عادی و یک فهرست ترم اضافه)، سایر وامها حداکثر 2 فهرست در هر ماه (یک فهرست ترم عادی و یک فهرست ترم اضافه).
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از کارشناسان دانشگاه ها تقاضا کرده است بستن فهرست ها را به روزهای آخر فرصت مجاز موکول نکرده و حتی الامکان در روزهای آغازین بازه زمانی نسبت به ثبت تقاضاها و تأیید معاونت دانشجویی اقدام کنند تا این صندوق بتواند با برنامه ریزی نسبت به پرداخت وام‌ها تا پایان سال 96 اقدام کند.
فراهنگ**9187**1055
خبرنگار: حمیدرضا بازگشا**انتشار: زینب کارگر

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.