ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 53132
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
  • 100 بازدید
  • ارسال توسط :
مساله «آذراب» لاینحل نیست/ واکنش‌ها به آزمایش موشک خرمشهر/ تاکید کروبی بر برگزاری علنی دادگاه

مساله «آذراب» لاینحل نیست/ واکنش‌ها به آزمایش موشک خرمشهر/ تاکید کروبی بر برگزاری علنی دادگاه

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از مردم برای حضور در آیین تشییع پیکر مطهر پاسدار شهید محسن حججی که چهارشنبه پنجم مهرماه در تهران برگزار می‌شود، دعوت کرد. حجت‌الاسلام  والمسلمین علی سعیدی  نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم  عزاداری  شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا در حسینیه عاشقان کربلای مازندران، […]

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از مردم برای حضور در آیین تشییع پیکر مطهر پاسدار شهید محسن حججی که چهارشنبه پنجم مهرماه در تهران برگزار می‌شود، دعوت کرد.

حجت‌الاسلام  والمسلمین علی سعیدی  نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم  عزاداری  شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا در حسینیه عاشقان کربلای مازندران، با بیان اینکه تعبد، ولایتمداری و تابعیت از امام باید در همه شئون زندگی نمود یابد، عنوان کرد: مقام عظمای ولایت با علم بر عمق مسائل می‌فرمایند برای حمایت از تولید داخل از اجناس خارجی‌ای که مشابه داخلی دارند خریداری نشود یا امر به توجه و عمل به اقتصاد مقاومتی و درون‌زا می‌دهند، تعبد حقیقی حکم می‌کند بی چون و چرا به آن عمل شود زیرا همه اینها آزمون تعبد است. اظهار کرد: حماسه کربلا مستندترین واقعه تاریخ است که طی آن  واقعه عاشورا با دو چهره باطنی و  ظاهری به همگان معرفی شده است.

رییس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی تاکید کرد: جریان علمی جهان اسلام در حال حل شدن در جریان علمی جهان سلطه است و ما باید جبهه علمی شکل دهیم. سردار سرلشکر احمد وحیدی  در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه دفاع ملی با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز علاوه بر نفوذ فرهنگی. سیاسی و اقتصادی نفوذ علمی هم داریم و با شکل گرفتن جبهه علمی و جهد علمی جلوی آن می‌توانیم بایستیم.

در هفته دفاع مقدس جدیدترین دستاوردهای تجهیزاتی نزاجا رونمایی شد. جدیدترین دستاوردهای تجهیزاتی ارتش جمهوری اسلامی در مرکز آموزش و پشتیبانی نیروی زمینی (مرآپش)   با حضور امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر مسعودرضا زواره‌ای، رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش و جمعی از  فرماندهان آن رونمایی شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز از انجام عملیات های ترکیبی در رزمایش امنیتی محرم خبر داد. سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور گفت: در رزمایش امنیتی محرم عملیات های ترکیبی با حضور یگان های پهپادی و موشکی و توپخانه و هوانیروز و زرهی با موفقیت انجام شد. وی در حاشیه رزمایش محرم عنوان داشت: مهمترین هدف ما در رزمایش ایجاد هماهنگی و اجرای عملیات ترکیبی رسته ها با یکدیگر بوده است که به فضل الهی این امر محقق شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی ارتش، سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش هیچ صفحه ای در شبکه های اجتماعی ندارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی نیز  با بیان اینکه آمادگی کاملی برای دفاع از امنیت ملی و منطقه‌ای داریمگفت: امروز در نیروهای مسلح خود آمادگی صددرصدی داریم که نه تنها از امنیت و منافع ملی خودمان بلکه از امنیت و منافع منطقه هم دفاع کنیم. امیر کیومرث حیدری در مراسم رونمایی از جدیدترین دستاوردهای تجهیزاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز هرچه جلوتر می رویم، ابعاد وجودی نیروهای مسلح کشورمان ضرورت تجهیز و توانمند سازی شان بیش تر به ثبوت میرسد.

همچنین امروز یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد. در یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست بالغ بر یک هزار و صد و بیست شرکت داخلی و خارجی از ۲۴ کشور جهان شرکت کرده اند و در نمایشگاه امسال مشارکت شرکت های خارجی رشد ۲۱ درصدی داشته است. جهانگیری در این مراسم با بیان اینکه آماده مقابله با تهدیدات جهانی هستیم گفت:با دنیا راه تعامل در پیش گرفتیم اما بر اساس اقدامات بین المللی این توان را داریم که با اتکا به توان داخلی خودمان، کشور را پیش ببریم.

حسین کروبی با بیان اینکه مهدی کروبی به برگزاری دادگاه علنی تاکید دارد گفت: پدرم بر مواضع قبلی خود پایبند بوده و به برگزاری دادگاه علنی تاکید دارد. فرزند مهدی کروبی در واکنش به اظهارات سردار کوثری درباره برگزاری نشست خبری میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای عذرخواهی کردن آن‌ها اظهار کرد: پدرم بر مواضع قبلی خود تاکید و به آن مواضع پایبندی محکمی دارد.

ظریف در گفت‌وگو با سی. ان. ان با تاکید بر اینکه آمریکا ثابت کرد که قابل اعتماد نیست، افزود: چیزی که برای جامعه بین‌المللی اهمیت دارد این است که بتواند به حرف‌های آمریکا به عنوان یک طرف مذاکره، اعتماد کند. وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر نقش دفاعی و بازدارندگی موشک‌ها برای ایران گفت: ایران نیازهای دفاعی دارد. ایران چهارصد میلیارد دلار به اصطلاح  تسلیحات خوشگل هسته‌ای  از آمریکا نمی خرد! ایران نیاز دارد که دفاع خود را ایجاد کند. ما بارها گفته ایم و ثابت کرده ایم که موشک های ما برای دفاع هستند.

سفیر ایران در میانمار عواملی مثل ضعف جایگاه دولت سوچی، قرار داشتن قدرت واقعی در دست نظامیان و احتمال سرنگونی سوچی با همکاری بودائیان تندرو را در وضعیت فعلی مسلمانان این کشور موثر دانست و نسبت به تبدیل بحران فعلی در میانمار به بحرانی میان بودائیان و کل جامعه مسلمان این کشور ابراز نگرانی کرد. محسن محمدی که هم‌زمان سفیر اکردیته ایران در تایلند، میانمار و لائوس است  با اشاره به شروع موج جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان در میانمار و همچنین با اشاره به احتمال ردپای سعودی‌ها در میانمار گفت:متاسفانه اقدامات جامعه جهانی به هیچ وجه متناسب با عمق این فاجعه نبوده و به نوعی شاهد نوعی تبعیض و چشم پوشی قدرت‌های بزرگ و سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری بین‌المللی در ارتباط با این بحران بوده‌ایم. عملکرد سازمان همکاری‌های اسلامی نیز بسیار منفعلانه بوده است. در این میان سکوت عربستان سعودی، شائبه وابستگی مسلمانان افراطی حمله‌کننده به پاسگاه‌های پلیس در میانمار را قوت بخشیده است.

واکنش‌ها به آزمایش موشک خرمشهر

وزارت امور خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای به رونمایی از سامانه موشکی جدید ایران واکنش نشان داد. وزارت امور خارجه فرانسه با ابراز نگرانی نسبت به آزمایش موشکی جدید ایران از دبیرکل سازمان ملل خواست تا یک بررسی کامل درباره این اقدام ایران انجام دهد.

همچنین دونالد ترامپ با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به رونمایی از سامانه موشکی جدید ایران واکنش نشان داد و گفت: ایران یک موشک بالستیکی آزمایش کرده است که توانایی رسیدن به اسرائیل را دارد. توافق چندانی میان ما نیست.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: موشک بالستیکی که ایران به تازگی آزمایش کرده تهدید علیه تمام جهان آزاد است. آرتص آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که موشک جدید بالستیک ایران که می‌تواند اغلب نقاط خاورمیانه از جمله اسرائیل را هدف قرار دهد، ‌ تهدیدی علیه تمام جهان است.

وزیر خارجه عراق خواهان حمایت جامعه جهانی برای تأسیس نیروگاه هسته‌ای عراق با اهداف صلح‌آمیز شد. ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق گفت: ما از منبر سازمان ملل از کشورهای دوست می‌خواهیم به عراق در تأسیس نیروگاه هسته‌ای برای اهداف صلح آمیز و با استناد به اصول حقوقی درباره حق کشورها درخصوص استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای کمک کنند. عراق سه نیروگاه هسته‌ای در مجتمع التویثه که روزی مرکز اصلی پژوهش‌های هسته‌ای در جنوب بغداد بود، در اختیار داشت. اسرائیل در سال ۱۹۸۱ یکی از این نیروگاه‌ها را منهدم کرد. جنگنده‌های آمریکایی نیز طی جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ دو نیروگاه دیگر را منهدم کردند.

                       رییس کل دادگستری استان مرکزی: مساله «آذراب» لاینحل نیست

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان این‌که «مشکل آذراب لاینحل نبوده و اعلام ورشکستگی هپکو نیز هیچ دردی از این شرکت و کارگران دوا نمی‌کند»، گفت: مشکلات آذراب و هپکو با برنامه ریزی درست و بردباری رفع خواهد.

حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اتفاقات اخیر شرکت‌های آذرآب و هپکو اراک گفت: مشکلاتی که برخی از شرکت‌های استان با آن مواجه هستند قریب به یک سال‌ونیم است که هم در سطح مدیریت استان و هم در سطح کلان کشور توسط وزرای مربوطه پیگیری می‌شود.

***

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یکشنبه) دوم مهر ماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.