ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 53252
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
امام جمعه اصفهان: بصیرت لازمه بقای نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) است

امام جمعه اصفهان: بصیرت لازمه بقای نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز یکشنبه ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با اعضای ستاد اربعین افزود: تا جایی که امکان دارد از بهانه دادن به دست دشمنان بپرهیزیم چرا که با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز یکشنبه ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با اعضای ستاد اربعین افزود: تا جایی که امکان دارد از بهانه دادن به دست دشمنان بپرهیزیم چرا که با همین بهانه ها در بسیاری از کشورها اقدام به کشتن و آزار دادن مسلمانان می کنند.
وی، از زائران اربعین خواست تا ضمن پایبندی به اصول و دستورات دین اسلام و پایبندی به نماز اول وقت، به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران از انجام هر عملی که ممکن است به اختلافات قومی و دینی دامن زند خودداری کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، زیارت اربعین را تمرینی برای محبت هر چه بیشتر به ائمه معصومین (ع) دانست و گفت: در قرآن کریم، ولایت، اطاعت و محبت اهل بیت (ع) از وظایف مسلمانان است.
وی، لازمه بقا و اعتلای محبت را تمرین محبت دانست و افزود: زیارت اهل بیت (ع) بهترین تمرین برای حب به ائمه (ع) است و پیاده روی اربعین که به فرموده خود ائمه (ع) از فضیلت بسیاری نسبت به دیگر زیارت ها برخوردار است، جایگاه ویژه ای دارد.
آیت الله طباطبایی نژاد، زیارت اربعین را یک فریضه عبادی و سیاسی برشمرد و گفت: از بعد عبادی برای هر قدم زائر و سختی هایی که در این مسیر تحمل می کند فضیلت بسیاری ذکر شده و مسلمانان با این حرکت ثابت می کنند هیچ سختی و مشقتی آنها را از مسیر اطاعات خدا و محبت نسبت به اولیای خدا منحرف نخواهد کرد.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: از بعد سیاسی نیز یک ایرانی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران می تواند نقش به سزایی در بسط و گسترش تشیع داشته باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در این مسیر باید بسیار مراقبت کنیم که این عشق و ارادت ما نسبت به اهل بیت (ع) ابزار و بهانه ای به دست مغرضان و دشمنان نشود.
وی ضمن اشاره به حاشیه سازی و خبرسازی برخی رسانه ها به صحبت های اخیر خود، استفاده از برخی واژگان مانند ارباب و غلام رااز جمله این مراقبت ها دانست و تأکید کرد: در اینکه مردم ما با نهایت اخلاص و از سر ادب از این کلمات استفاده می کنند، شکی نیست، اما برخی معاندان و مغرضان، ارباب را از ریشه رب معنا کرده و شیعیان را به استناد استفاده از این لغت کافر می دانند.
مدیرکل آموزش بعثه مقام معظم رهبری و مسئول کمیته فرهنگی آموزی ستاد اربعین کشور نیز در این دیدار از زحمات مردم و مسئولان استان اصفهان در برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین سال گذشته تقدیر کرد و گفت: اصفهان از نظر تعداد زائران اعزامی اربعین پس از خوزستان و تهران رتبه سوم کشور را دارد.
حجت الاسلام و المسلمین حمید احمدی خاطر نشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران این است که در سفر اربعین نقش تسهیل گری داشته باشد و تصدی گری با خود مردم است.
وی تصریح کرد: فرهنگ سازی در سفر اربعین می تواند بسیار راهگشا باشد همچنان که با پیام آیت الله سیستانی مبنی بر اینکه اربعین فقط یک روز نیست، سال گذشته یک و نیم میلیون نفر از زائران ایرانی قبل از اربعین کربلا را ترک کردند و این کمک بزرگی در برگزاری هرچه بهتر این مراسم بود.
مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، مهمترین عامل در برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین را توجیه کردن مردم دانست و گفت: زمانی که مردم نسبت به شرایط و ظرفیت های موجود توجیه باشند خودشان بخوبی مدیریت مراسم را بر عهده می گیرند.
وی توجه به برخی از مسائل را در این سفر ضروری دانست و گفت: مردم ایران در کشور عراق میهمان هستند بنابراین باید به آداب و رسوم میزبان احترام بگذارند و قوانین کشور عراق را رعایت کنند.
مدیر کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه یکی از درخواست های جدی کشور عراق، انجام سفرهای مردم ایران به این کشور پس از طی مراحل قانونی است، گفت: امسال به شدت از خروج غیر قانونی هموطنان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در عراق جلوگیری می شود.
حجت الاسلام احمدی با بیان این مطلب که برخی مشکلات کم و نادر است اما کم آن هم خوب نیست، تأکید کرد: در این سفر باید بر محور وحدت حرکت کنیم و نباید به اختلافات قومی و مذهبی دامن زد.
وی از موکب داران ایرانی خواست که ضمن احترام به اعراب و ایرانی ها، با توجه به محدودیت های اقتصادی مردم عراق، از ترویج روحیه تجمل گرایی و پذیرایی های گران خودداری کنند.
مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین کشور تأکید کرد: امسال موکب داران باید برای دریافت مجوز، اقدام به برپایی موکب کنند و از شهر خود روحانی، معینه یا مداح همراه داشته باشند.
وی بر توجه ویژه موکب داران برای اقامه نماز اول وقت تأکید کرد و گفت: افرادی که زحمت برپایی موکب را می کشند تجهیزاتی چون مهر، موکت یا فرش و بلندگو نیز همراه داشته باشند.
سال گذشته بیش از 50 هزار نفر از استان اصفهان برای شرکت در مراسم اربعین از طریق ثبت نام در سامانه سماح عازم سفر به عتبات عالیات شدند.
سال گذشته استان اصفهان 20 موکب برای زائران حسینی در مراسم اربعین برپا کرد که امسال این موکب ها به 45 موکب افزایش می یابد.
194 دفتر زیارتی در استان اصفهان زیر نظر سازمان حج و زیارت فعالیت می کنند که از این تعداد 127 دفتر در شهر اصفهان قرار دارد.
ت/6994/ 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.