ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید » شهید حججی
  • شناسه : 53289
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :

هنرمندان مقاومت در آن دقایق آبی تجلیل شدند(اخبار ادبی و هنری)

در این مراسم از ابراهیم حاتمی‌کیا فیلمساز دفاع مقدس، علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما برای حضور در فیلم «امپراتور جهنم»، پرویز شیخ طادی برای کارگردانی فیلم سینمایی «امپراتور جهنم»، محمد خزاعی برای تهیه‌کنندگی فیلم‌های «امپراتور جهنم» و «به وقت شام»، محمد‌حسین مهدویان نیز برای فیلم «ماجرای نیمروز»، منیر قیدی، طناز طباطبایی و سعید ملکان برای […]

در این مراسم از ابراهیم حاتمی‌کیا فیلمساز دفاع مقدس، علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما برای حضور در فیلم «امپراتور جهنم»، پرویز شیخ طادی برای کارگردانی فیلم سینمایی «امپراتور جهنم»، محمد خزاعی برای تهیه‌کنندگی فیلم‌های «امپراتور جهنم» و «به وقت شام»، محمد‌حسین مهدویان نیز برای فیلم «ماجرای نیمروز»، منیر قیدی، طناز طباطبایی و سعید ملکان برای کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی فیلم «ویلایی‌ها»، سید محمود رضوی و بهروز شعیبی برای تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم «سیانور»، ابوالقاسم طالبی برای کارگردانی فیلم «یتیم‌خانه ایران» و علیرام نورایی نیز برای بازی در این اثر سینمایی، محمدعلی باشه‌آهنگر و سید حامد حسینی برای کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «سرو زیر آب» و سعید سعدی تهیه‌کننده سینما نیز برای مجموعه آثار تولید شده در حوزه دفاع مقدس مورد تجلیل قرار گرفتند.
در ادامه همچنین از خانوادهای شهیدان شیردل، خدادادی، سیرت‌نیا، سهرابی، رضایی، یزدانی، نوروزی، عبدالهی، کریمی، مشجعی و عسگری تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
سردار غیب‌پرور فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم گفت: هیچ شک و تردیدی نیست که بخش قابل ملاحظه‌ای از حماسه کربلا توسط اهل هنر به نسل بعدی منتقل شد. اهل هنر مانند رزمندگان نقش‌آفرینی می‌کنند. آنها در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و بصیرت و درک بلند یک ملت به نسل‌های بعدی قیام می‌کنند. هنوز این خط ازخودگذشتگی در بین جوانان ما مالامال است و یک قطعه از آن در جبهه مدافعان حرم را می‌بینید و یکی می‌شود شهید حججی. ما مانند شهید حججی کم نداریم که در اوج بی‌نامی شهید شدند و پیکر پاکشان ماند و ما کماکان مدیون آنها هستیم. امثال شهید حججی مدال افتخار می‌شوند بر سینه یک ملت.
احسان محمدحسنی، رئیس ‌بنیاد فرهنگی روایت فتح نیز اظهار کرد: نیاز نیست در این جلسه کام خودمان را تلخ کنیم و از مظلومیت فرهنگ در سیاست‌گذاری‌های کلان در دولت بگوییم. اما این جمع و این محفل هنر انقلاب نشان داده است که با دست خالی سنگر را ترک نکرده‌اند و با سیلی صورت را سرخ نگه داشته‌اند، و یک دست‌مریزاد باید به آنها بگویم.
در بخش دیگر مراسم سوگواره حضرت رقیه(س) در شب دوم محرم روایت شد. رونمایی از کتاب «و آن دقایق آبی» که به پوسترهای مقاومت اختصاص دارد و تازه‌ترین اثر موسیقیایی رسول نجفیان با مضمون دفاع مقدس و پخش نماهنگ «رسم عاشقی» با تقدیم به شهید حسن جنگجو از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.