ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 53339
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
  • 303 بازدید
  • ارسال توسط :

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رسالت امروز بانوان ماست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 2 مهر در همایش تجلیل از جانبازان مونث استان گیلان که در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صدر اسلام، انقلاب […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 2 مهر در همایش تجلیل از جانبازان مونث استان گیلان که در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صدر اسلام، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز شهدای مدافع حرم در امتداد دفاع مقدس، فرسنگ ها دورتر از وطن از مرزهای عقیده، اسلام و حریم اهل بیت(ع) دفاع می کنند.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام حزن و ماتم سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: در دوران دفاع مقدس دلیرمردان، آزادمردان و شیرزنان و شیر مردانی درخشیدند که ما امروز عزت و اقتدار خودمان را مدیون پایمردی و ایستادگی آنان هستیم.

پاکاری با اشاره به نقش برجسته استان گیلان در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: علی رغم فاصله زیادی که گیلان نسبت به سایر استان ها با جبهه های حق علیه باطل داشت، اما گیلانیان غیور از ساعات اولیه شروع جنگ تحمیلی حضوری فعال و مشتاقانه در خطوط مقدم جبهه داشتند و در همه ابعاد اعم از مقابله رزمی با دشمن، پشتیبانی از جبهه، پذیرش مهاجرین جنگی و حتی نگهداری از اسرا ممتاز ظاهر شدند و کارنامه درخشانی را از خودشان برجای گذاشتند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه وجود مقدس و مطهر 20 شهید سرافراز مدافع حرم در این استان نشان دهنده پویایی، ماندگاری و اثرگذاری روحیه ایثارگری و فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در نسل امروز است، عنوان کرد: شهدا از ما انتظار دارند از امانت آنان که همانا فرهنگ ایثار و شهادت است، به نحو احسن حفاظت و صیانت کنیم و به نسل های آینده انتقال دهیم لذا خوشحالیم که توانستیم بخشی از دین خودمان را نسبت به شهدای عزیز ادا کنیم و امانتدار یادگاری شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه بانوان در تکوین و شکوفایی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دوشادوش مردان نقش ارزنده و برجسته ای ایفا کردند، گفت: گرچه همواره در طول تاریخ زنان همانند مردان در تاریخ سازی نقش داشتند، اما معمولا جنبه های عاطفی و احساسی حضور بانوان برجسته است. این در حالی است که انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس نشان داد که زنان چگونه می توانند در خیلی از عرصه ها حتی جلوتر از مردان قرار گیرند.

پاکاری با اشاره به نقش بی بدیل مادران و همسران شهدا در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: جایگاه بانوان در کشور اسلامی ما همواره به شایستگی ثبت و ضبط شده است. حضور شیرزنان ما در اعزام و بدرقه فرزندانشان به عرصه های نبرد، حضور مادران شهدا در صبر و استقامت برای فرزند شهیدشان، حضور همسران بزرگوار شهدا در پرورش یادگاران شهیدشان، حضور همسران جانبازان در همراهی و همدلی با این قهرمانان ملی و حضور بانوان امدادگر در جبهه دفاع از اسلام بسیار جانانه بوده است.

این مقام مسئول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مهمترین رسالت های بانوان سرزمین اسلامی ما بعد از دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: بی تردید نقش بانوان در پشت صحنه پشتیبانی از جنگ بیشتر از مردان بوده، اما معمولا این نقش عظیم کمتر به تصویر کشیده شده است لذا بر ما فرض است این نقش برجسته را گرامی بداریم و مقام بانوان جانباز و ایثارگر را ارج بنهیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان خدمتگزاری همراه با کسب رضایت و خشنودی ایثارگران را رویکرد این نهاد در دوره جدید مدیریتی دانست و متذکر شد: این مهم محقق نمی شود مگر با ارتباط و تعامل با جامعه هدف. اگر با مخاطبان خود فاصله داشته باشیم و مدعی شویم نیازهای ایثارگران را می شناسیم، قطعا در برنامه ریزی ها ناقص عمل خواهیم کرد.

وی ارتباط و تعامل با تشکل های ایثارگری را یکی از برنامه های محوری بنیاد شهید  طی یکسال گذشته دانست و گفت: امروزه جامعه ایثارگری ما در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اجرایی این نظام حضور برجسته و اثرگذاری دارند لذا تشکل های ایثارگری می توانند به بنیاد در رسیدگی هرچه بیشتر به امور ایثارگران کمک کنند.

پاکاری از برگزاری برنامه های مناسبتی بنیاد شهید با مشارکت ایثارگران خبر داد و اظهار کرد: با مسائل و مشکلات فراوانی در حوزه اشتغال و معیشت ایثارگران مواجه هستیم، اما مباحث فرهنگی جزو اولویت های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی با بیان اینکه حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین رسالت بنیاد شهید به عنوان یک نهاد انقلابی و فرهنگی است، تصریح کرد: استفاده از ابزار هنر به لحاظ ماندگاری، اثرگذاری و گستردگی مخاطبان آن اولویت ما در بیان مباحث فرهنگی مربوط به حوزه ایثار و شهادت است. در این راستا اقدامات خوبی طی یکسال گذشته اعم از تولیدات فرهنگی – هنری(کلیپ، نرم افزار و…) و برگزاری نمایشگاه ها با بهره گیری از اسناد و آثار شهدا انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان از جمع آوری 220 هزار اثر از شهدای گیلان خبر داد و تاکید کرد: این آثار براساس موضوعاتی نظیر نماز، ولایت پذیری، امر به معروف و نهی از منکر، ازدواج آسان و… طبقه بندی شده و در مناسبت های مختلف در قالب نمایشگاه برای عموم به نمایش گذاشته می شود.

پاکاری با بیان اینکه 250 نخبه و حدود 3 هزار فعال قرآنی از جامعه ایثارگری تحت پوشش بنیاد شهید گیلان قرار دارند، خاطرنشان کرد: در مسابقات قرآنی امسال رتبه سوم کشوری را بدست آوردیم که کم نظیر بود و لذا به دنبال ارتقای کمی و کیفی در رشته های مختلف هستیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.