ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 53472
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۶:۵۸
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :
کرمانشاهیان اربعین امسال 11 موکب در عراق برپا می کنند

کرمانشاهیان اربعین امسال 11 موکب در عراق برپا می کنند

حجت الاسلام محمدحسین ضیغمیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برپایی موکب‌هایی در داخل و خارج از کشور توسط کرمانشاهی‌ها برای خدمت رسانی به زوار عتبات عالیات اظهار کرد: تاکنون برای برپایی 28 موکب بین راهی از شهرستان کنگاور تا مرز خسروی برنامه‌ریزی شده است. به گفته ضیغمیان قرار است 20 […]

حجت الاسلام محمدحسین ضیغمیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برپایی موکب‌هایی در داخل و خارج از کشور توسط کرمانشاهی‌ها برای خدمت رسانی به زوار عتبات عالیات اظهار کرد: تاکنون برای برپایی 28 موکب بین راهی از شهرستان کنگاور تا مرز خسروی برنامه‌ریزی شده است.

به گفته ضیغمیان قرار است 20 موکب در داخل شهر کرمانشاه برای اسکان و پذیرایی از زوار عتبات عالیات در ایام اربعین آماده شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه  اظهار کرد: سال گذشته موکب‌های بین راهی استان کرمانشاه از شهرستان کنگاور شروع و تا حمیل در شهرستان اسلام‌آباد غرب ادامه داشت، اما امسال با توجه به باز شدن مرز خسروی برپایی موکب‌ها را تا مرز خسروی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برای برپایی یازده موکب اسکان و ارائه خدمات توسط کرمانشاهی ها در فاصله بین نجف تا کربلا درکشور عراق نیز برنامه ریزی شده، اذعان کرد: بعید است تعداد موکب هایی که قرار است توسط کرمانشاهی ها در کشور عراق برپا شود به بیشتر از این تعداد برسد.

 به گفته ضیغمیان اربعین سال گذشته کرمانشاهیان 9 موکب در کشور عراق برپا کرده بودند.

ضیغمیان اضافه کرد: برخی از موکب ها تنها پذیرایی دارند و برخی دیگر علاوه بر کار پذیرایی، کار اسکان زوار عتبات عالیات را نیز بر عهده خواهند داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با بیان اینکه در بحث برپایی موکب ها در استان کرمانشاه به مناسبت اربعین حسینی قرار است استان کرمانشاه پنج استان معین داشته باشد، اظهار کرد: قرار است دیگر استانها نیز در داخل استان ما به ویژه در مرز خسروی برای خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات موکب هایی را برپا کنند.

ضیغمیان با بیان اینکه موکب ها از 10 روز قبل از اربعین تا پنج روز پس از آن آماده خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات هستند، اظهار کرد: برخی از موکب ها فقط در مسیر رفت و برخی نیز فقط در مسیر برگشت فعالیت خواهند داشت.

وی در ادامه از متقاضیان برپایی موکب خواست تا برای این کار با مراجعه با ستاد بازسازی عتبات عالیات برای شناسنامه دار کردن موکب های خود اقدام کنند.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون حدود 26 شناسنامه برای برپایی موکب در استان صادر شده، افزود: درخواست های متقاضیان برپایی موکب در صورتی که محل تعیین شده از سوی آنها مشکل امنیتی یا ترافیکی نداشته باشد، تایید خواهد شد.

ضیغمیان از متقاضیان برپایی موکب ها خواست تا تلاش کنند حتما مجوز داشته باشند تا فعالیت آنها تحت نظارت باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم می توانند نذورات  نقدی و غیرنقدی خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان  جهت خدمت رسانی به زوار عتبات عالیات تحویل دهند، افزود: همچنین قرار است دو مرکز جمع آوری نذورات مردم نیز در سه راه مسکن و میدان آزادی شهر کرمانشاه برپا شود.

ضیغمیان پتو را از اقلام مورد نیاز برای اسکان زوار عتبات عالیات برشمرد و افزود: برنج، روغن، شکر، خرما و دیگر اقلام فاسد نشدنی بیشترین نیازها هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه سپس از راهپیمایی بزرگ اربعین به عنوان مانور بزرگ اسلام یاد و اظهار کرد: هر ساله بر کیفیت و کمیت این مانور بزرگ افزوده می‌شود.

ضیغمیان با تاکید بر اینکه راهپیمایی اربعین فقط خاص شیعیان نیست، اضافه کرد: در مانور بزرگ اربعین هم اهل تسنن حضور پیدا می کنند و هم اهل تشیع، ضمن اینکه از پیروان سایر ادیان نیز در این راهپیمایی بزرگ شرکت می‌کنند.

 وی اضافه کرد: برپایی موکب‌هایی توسط مسیحیان در عراق نشان از حضور پرشور دیگر ادیان در این راهپیمایی بزرگ و ارادت آنها به امام حسین(ع) دارد.

ضیغمیان با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) محبینی را بین همه مردم دنیا دارد، تصریح کرد: شیفتگان و علاقمندان این امام همام تنها محدود به مسلمانان نیست.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه در ادامه مرز خسروی را یکی از نزدیک ترین مسیرها به عتبات عالیات عنوان کرد و افزود: این مسیر از گذشته های دور مورد توجه ویژه زوار عتبات عالیات بوده که چندسالی است به دلیل مشکلات امنیتی تردد زوار از این مرز را نداشته‌ایم، اما با تلاش های انجام شده امسال ترددهای از این مرز به عتبات عالیات از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.