ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 53503
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۰۹
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :
خانه موزه شهیدان زین الدین در قم افتتاح می‌شود

خانه موزه شهیدان زین الدین در قم افتتاح می‌شود

سید مجید رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از راه‌اندازی خانه موزه شهیدان زین الدین در قم خبر داد و گفت: آئین افتتاح خانه موزه شهیدان زین الدین روز سه‌شنبه و همزمان با هفته دفاع مقدس در قم برگزار می‌شود. وی از راه‌اندازی این خانه موزه برای اولین بار در قم خبر داد و گفت: […]

سید مجید رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از راه‌اندازی خانه موزه شهیدان زین الدین در قم خبر داد و گفت: آئین افتتاح خانه موزه شهیدان زین الدین روز سه‌شنبه و همزمان با هفته دفاع مقدس در قم برگزار می‌شود.

وی از راه‌اندازی این خانه موزه برای اولین بار در قم خبر داد و گفت: در سطح سرداران شهید این منزل دومین موردی است که تبدیل به خانه موزه می‌شود، اولین مورد منزل پدری شهید چمران است که در شهر تهران تبدیل به خانه موزه شده است و برای دومین بار در کشور خانه موزه با موضوع ایثار و شهدات در قم به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم افزود: این منزل با همکاری خانواده شهیدان زین الدین در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قرار گرفته و در قالب خانه موزه و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهدات و آشنایی با سبک زندگی شهدا مورد بازدیدعموم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به بخش‌های متفاوت مورد نظر برای این خانه موزه، تصریح کرد: در خانه موزه شهیدان زین الدین بخش‌های مختلفی ترتیب داده شده است، یک حسینیه و نگارخانه اختصاصی دائمی و کتابخانه با موضوع تخصصی ایثار و شهادت از بخش‌های این مجموعه است.

رفیعی ادامه داد: یکی از اتاق‌های این خانه به صورت موزه در می‌آید واتاق دیگری به منظور عکاسی در نظر گرفته شده است که دکور فضاهای دفاع مقدسی در آن تعبیه شده که بازدیدکنندگان می‌توانند در این فضا عکاسی کنند.

شهیدان زین الدین در دوران کودکی در این منزل سکونت داشته و بسیاری از اصلی‌ترین اتفاقات زندگی این بزرگواران از جمله ازدواج، مراسم شهادت و سال‌های جوانیشان در این منزل رقم خورده است.

مراسم افتتاح و بهره برداری از این خانه موزه روز سه شنبه و با حضور مسئولان استانی و خانواده شهیدان زین الدین برگزار می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.