ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 53580
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۸:۳۲
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
امروز هرکس در هر جایگاهی باید خود را در حال جهاد در راه خدا ببیند

امروز هرکس در هر جایگاهی باید خود را در حال جهاد در راه خدا ببیند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان ، به نقل از سازمان قضایی نیروهی مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس، مراسمی با حضور معاون ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد. سردار سرلشگر مصطفی ایزدی در این مراسم با اشاره به این حدیث از امام […]

امروز هر کس در هر جایگاهی باید خود را در حال جهاد در راه خدا ببیند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان ، به نقل از سازمان قضایی نیروهی مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس، مراسمی با حضور معاون ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد.
سردار سرلشگر مصطفی ایزدی در این مراسم با اشاره به این حدیث از امام علی (ع) که همانا جهاد دری از در‌های بهشت است که خداوند سبحان آن را برای خاصان اولیاء خودش می‌گشاید، گفت: هنر انسان این است که بداند چه مسیری را باید طی کند و آن‌هایی که جهاد کرده اند و یا امروز مشغول به جهاد هستند به فرمایش امام (ع) از خاصان اولیاء ا… هستند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: امروز شهید حججی به فرمایش مقام معظم رهبری حجتی برای همه ماست، این شهید بزرگوار چهل سه شنبه به جمکران می‌رود و بعد سراغ پدر و مادرش می‌رود تا رضایت آن‌ها را جلب کند و در یک فضای نورانی باب جهاد را برای خودش باز می‌کند.
وی با بیان اینکه وجود انگیزه‌های خدایی از صدر اسلام تاکنون با وجود همه سختی‌ها و دشواری ها، پیروزی‌های بزرگی نصیب قوای اسلام کرده است، گفت: در صدر اسلام پیامبر (ص) در حین کندن خندق در حالی که از شدت گرسنگی به شکم مبارک سنگ می‌بستند، هنگامی که بر اثر اصابت کلنگ به سنگ جرقه‌هایی ایجاد می‌شد، فرمودند که من در این جرقه‌ها پیروزی قوای اسلام بر امپراطوری شرق و غرب را می‌بینم.
سردار ایزدی افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، نیروی نظامی رژیم ستم شاهی ژاندارم منطقه بود ولی مردم انقلابی ما با رهبری حضرت امام (ره) و روحانیت معظم، با دست خالی دست به کار بزرگی زدند و امپراطوری ۲۵۰۰ ساله را ساقط کردند.
وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) که وقتی خدا صدق ما را دید بر دشمنان خواری و ذلت را فرود آورد و شاهد پیروزی را نصیب ما کرد، افزود: ما در دفاع مقدس، صحنه‌ای به نام کربلای چزابه داریم؛ یک تنگه ۳۰۰ متری که توسط دشمن مورد حمله قرار می‌گیرد و بالغ بر ۱۷۰ قبضه توپ و انواع تانک بر این تنگه متمرکز می‌کند.
این مقام نظامی افزود: وقتی که قبل از عملیات فتح المبین در منطقه عمومی فکه و چزابه، تفألی به قرآن می‌زنند آیه «اذا جاء نصرا… و الفتح» می‌آید و در این عملیات فتح بزرگی صورت می‌گیرد و صدام کاملا ناامید می‌شود.
وی گفت: در عملیات کربلای یک برای فتح مهران نیاز به ۷۲ گردان داشتیم و چون در تمام جبهه‌ها درگیر بودیم خیلی تلاش کردیم و فقط توانستیم ۳۳ گردان فراهم نماییم؛ در این عملیات نیز با توکل به خداوند و تلاش رزمندگان اسلام نه تنها مهران بلکه ارتفاعات قلاویزان با انواع و اقسام موانع آزاد شد و به دو شهر عراق نیز مسلط شدیم.
سردار ایزدی با بیان اینکه انسان‌های مخلص و مؤمن نقش مهمی در ایجاد تأثیر در یک گروه و جامعه را دارند به بیان خاطره‌ای از شهید بروجردی پرداخت و گفت: یکی از فرماندهانی که باعث افتخار ما است شهید بروجردی است که فرمانده بسیاری از سرداران دفاع مقدس از جمله شهید همت، شهید چراغی، شهید کریمی، شهید کاظمی و شهید کاوه بودند.
وی افزود: یک روز قبل از شهادت، به قرارگاه آمدند. لباس کار زیبایی پوشیده بودند و چهره بسیار نورانی داشتند. قبل از این به ایشان گفته بودم که اگرشما شهید بشوید من دیگر نمی‌توانم کار کنم؛ شما نباید جلو بروید و دو تا محافظ هم برای ایشان گذاشته بودم.
سردار ایزدی افزود: شهید بروجردی مرا صدا و گفت که اگر من شهید شدم باید صبر کنی؛ فردای آن روز به من خبر دادند که بروجردی روی مین ضد تانک رفته و شهید شده است؛ فرماندهان ما این طور روحیه‌ای داشتند و انگار ایشان می‌دانست که شهادتش نزدیک است.
معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امروز باید راه صدق را در پیش بگیریم تا خداوند به زندگی و نظام ما برکت بدهد، گفت: امروز اگر دشمن با آن همه توطئه‌ها نتوانست انقلاب اسلامی را شکست دهد و توانسته ایم پیشرفت‌های زیادی به دست آوریم و در جبهه مقاومت دشمن را شکست بدهیم حاصل زحمات کسانی است که شربت شهادت را نوشیدند.
وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که غرب از ایران اسلامی می‌ترسد نه از ایران هسته‌ای گفت: امروز هر کس در هر جایگاهی و با هر وظیفه‌ای باید خود را در حال جهاد در راه خدا ببیند.
سردار ایزدی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار یکی از فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح با ایشان فرمودند که صبر و پایداری جوانان دهه ۵۰ همراه با بصیرت، به پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران انجامید و امروز هم صبر ما، پیروزی‌های بزرگ آینده را نوید می‌دهد.    

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.