ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 53751
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :
برگزاری نخستین یادواره زنان شهیده‌ دفاع مقدس سردشت

برگزاری نخستین یادواره زنان شهیده‌ دفاع مقدس سردشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از سردشت، در این یادواره که صبح امروز برگزار شد مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری  آذربایجان غربی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت و تهنیت به مناسبت ماه محرم‌الحرام اظهار داشت: سردشت شهر ایثار و شهادت است و مردان و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از سردشت، در این یادواره که صبح امروز برگزار شد مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری  آذربایجان غربی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت و تهنیت به مناسبت ماه محرم‌الحرام اظهار داشت: سردشت شهر ایثار و شهادت است و مردان و زنان آن  متولی عزت، آزادی، شهادت، ایثار و شهامت هستند و حضور در بین آنان قداست و یکرنگی می‌خواهد و باید در این مکان مقدس و معنوی با وضو وارد شد.

شهلا تاجفر گفت:  لازمه امید به این سرزمین داشتن چشم و دلی پاک است تا دل‌های پاک و  بی آلایش، خس خس سینه‌ها و آلام دردهای مردان و زنان پاک سردشت را بفهمد و درک کند و یارای تحمل داشته باشد.

وی افزود: مردم سردشت عزت و آزادگی را معنای واقعی بخشیدند و با رشادت‌ها و خلوص نیت نشان دادند که هزاران خصلت زیبای کمال را در خود دارند و لبیک‌گویان واقعی قیام امام حسین (ع) هستند.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه بر اساس تاکید مقام معظم رهبری وظیفه داریم یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم  تصریح کرد: امروز که نگران نسل جدید و آینده هستیم باید به آنها اسم و رسم شهدا را انتقال بدهیم چرا که شهیدان زندگی‌شان را با اخلاص و بدون هیچ گونه ادعایی به ما هدیه نمودند و خانواده‌های آنان نیز برکت کشور و نظام ما هستند.

حضور زنان دوشادوش مردان در طول هشت سال دفاع مقدس

تاجفر افزود: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت است که باید آن را غنیمت بشماریم و رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردم ایران زمین و خانواده‌های شهدا به‌ویژه زنان شیردل  این سرزمین را به همه جهانیان بشناسانیم.

وی با اشاره به نقش زنان در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس گفت:  زنان ایران زمین نقش ریشه دار و ارزشمندی را در انقلاب داشتند و حماسه‌های فراموش نشدنی را به نام خود ثبت نمودند و دوشادوش مردان در طول هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کردند و  سهم بزرگی از این پیروزی را به خودشان اختصاص دادند و این نشان از شور انقلابی و شور حسینی و انسان دوستی زنان مجاهدی بود که  تداوم و پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس رشادت‌های بی شائبه‌ای از خود بجا گذاشتند.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی افزود: اگرچه تا کنون آنچنان که شایسته زنان کشور ما  بود از آنان سخن به میان نیامده و انتظار است  که با برگزاری چنین مراسماتی فرصت را غنیمت شمرده  و نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس را بیشتر تداعی و تدوین نماییم و به جهانیان نشان دهیم  که شیرزنان ایران زمین جانبازی را با مهر مادری در هم آمیختند و به دور از امکانات و حمایت لازم کانون گرم خانواده را نگه داشتند و به خاطر حفظ کیان و نظام اسلام از احساسات خود چشم پوشیدند.

تاجفر خاطر نشان کرد: همراهی و استقامتی که از همه شیرزنان و قهرمانان شجاع دل ایران زمین در جنگ تحمیلی به منصه ظهور رسید در هیچ تاریخی ثبت نشده  و امروزه نیز زنان ایرانی با حفظ عفت و حجاب و عزت و آزادگی در تاریخ اسلام و کشور نقش شایسته‌ای را ایفا می‌نمایند. 

ایران از از امن‌ترین کشورهای منطقه است

مسئول امور تربیتی و آموزش سپاه شاهین دژ نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه شهیدان شیمیایی سردشت گفت: بمباران شیمیایی سردشت سند جنایت صدام و زبونی ایشان در برابر ایستادگی و مقاومت این مردم بود که با وعده الهی به مکافات اعمال خود رسیدند.

حجت السلام والمسلمین عبدالله ایمانی افزود: کشور ما از امن‌ترین کشورهای منطقه است که این امنیت به برکت انقلاب، خون شهدا  و رشادت‌های  نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان و تمام کسانی که از عاشورا درس عبرت گرفتند و در مکتب اسلام رشد یافتند حاصل شده  است و باید قدردان این نعمت باشیم.

وی از اولین زن شهیده اسلام حضرت سمیه یاد کرد و گفت: هنوز هم هستند زنان مؤمنی که مثل پاره‌های آهن هستند و با هیچ سختی دگرگون نمی‌شوند و به حق ادامه دهندگان راه زنان مبارز و شهید در صدر اسلام هستند.

شعرخوانی، خاطره گویی از برنامه‌های دیگر این مراسم بود و در پایان از 18 خانواده معظم شهدا تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.