ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 53796
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :

امام حسین(ع) و یاران باوفایش اسوه های عشق و آزادگی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 3 مهر در همایش تجلیل از متولیان حسینیه های شاهد و ایثار و برترین‌های قرآنی شاهد و ایثارگر گیلان که در بیت آیت الله قربانی برگزار شد، با گرامیداشت ایام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 3 مهر در همایش تجلیل از متولیان حسینیه های شاهد و ایثار و برترین‌های قرآنی شاهد و ایثارگر گیلان که در بیت آیت الله قربانی برگزار شد، با گرامیداشت ایام محرم و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: محرم یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشر است.

وی حماسه سرخ عاشورا را حماسه انسان های پاکدل و راست قامتی دانست که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند و در راه دین و عقیده از جان خودشان گذشتند و افزود: امام حسین(ع) و یاران باوفایش اسوه های عشق و آزادگی هستند و نام، یاد و خاطره ایستادگی و مقاومتشان در تاریخ ثبت و جاودانه شده است.

پاکاری با بیان اینکه حماسه عاشورا سرلوحه زنده دلان و نیک سیرتان است، تصریح کرد: شهادت طلبی الگوی شهدا و ایثارگران ما در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بوده و دلدادگی و پایبندی به مرام سید و سالار شهیدان در سلوک و طریق زندگی آنان مبرهن و آشکار است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی ایران پرتوی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است، خاطرنشان کرد: امسال هفته دفاع مقدس با دهه محرم مقارن شده که یادآور نقش مهم و تاریخی قیام امام حسین(ع) در گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقوت روحیه رزمندگان و الگو گرفتن از ایثار و جانفشانی و مجاهدت یاران امام حسین برای دفاع از حریم اسلام و حفظ کیان کشور اسلامی مان است.

وی ادامه داد: امروز این الگو و سرمشق را می توان در افکار و رفتار شهدا، جانبازان، آزادگان و عموم رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و در امتداد آن شهدای مدافع حرم مشاهده کرد.

این مقام مسئول خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را از جمله رهروان راستین نهضت حسینی دانست و گفت: پدران، مادران، همسران و فرزندان شاهد و ایثارگر و جانبازان و آزادگان تولیت حسینیه های شاهد و ایثار استان را بر عهده دارند و از تعزیت این ایام در حسینیه ها برای بیداری و بصیرت در راه احیای دین خدا تلاش می کنند.

پاکاری با اشاره به تولیت بیش از 50 حسینیه شاهد و ایثار توسط خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، اضافه کرد: خانواده های شاهد و ایثارگر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بصیرت افزایی نقش فعال و گسترده ای دارند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه 3 هزار 500 فعال قرآنی شاهد و ایثارگر داریم، یادآور شد: امسال برای اولین بار پس از 10 سال که از فعالیت منظم و نهادینه شده مباحث قرآنی در بنیاد می گذرد توانستیم رتبه سوم کشوری را کسب کنیم. 850 نفر در این دوره از مسابقات قرآنی شرکت کردند که 24 نفر طی مراحل شهرستانی و استانی، به مرحله کشوری راه یافتند و در نهایت 7 نفر رتبه های اول تا سوم رشته های قرائت، حفظ، تفسیر و مفاهیم قرآن را به خود اختصاص دادند.

پاکاری متذکر شد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم فعالیت های کمی و کیفی در حوزه های فرهنگی و قرآنی را گسترش دهیم و لذا تقدیر و توجه به این عزیزان می تواند الگوسازی بین اقشار جامعه باشد و به واسطه نورانیت قرآن به اهداف خودمان دست پیدا کنیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.