ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 5409
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
  • 296 بازدید
  • ارسال توسط :
اجرای 3200 برنامه بزرگداشت آزادسازی خرمشهر در مازندران

اجرای 3200 برنامه بزرگداشت آزادسازی خرمشهر در مازندران

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار عبدالله ملکی صبح امروز به‌ مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر مصادف با حماسه سوم خرداد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با هدف تجزیه خوزستان، خرمشهر در 4 آبان 59 به اشغال حزب بعث درآمد. وی به مقاومت مردم و سلحشوری‌های رزمندگان اسلام […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار عبدالله ملکی صبح امروز به‌ مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر مصادف با حماسه سوم خرداد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با هدف تجزیه خوزستان، خرمشهر در 4 آبان 59 به اشغال حزب بعث درآمد.

وی به مقاومت مردم و سلحشوری‌های رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: نیروهای مردم، ارتش، سپاه، کمیته و ژاندارمری در آزادسازی خرمشهر نقش موثری داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه مقاومت 34 روزه در آزادسازی خرمشهر سبب پیروزی در این حمله به خاک میهن شده بود، بیان کرد: نماد این مقاومت را می‌توان به اسیری نوجوان 13 ساله به نام بهنام محمدی دانست.

این مسؤول با بیان اینکه خرمشهر در 575 روز در اسارت حزب بعث قرار داشت، گفت: عملیات بیت‌المقدس در 4 مرحله از سال 10 اردیبهشت سال 61 تا سوم خرداد طول کشید.

ملکی افزود: در این عملیات ایران اسلامی 6 هزار شهید حدود 24 هزار مجروح تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

وی با بیان اینکه در اجرای عملیات بیت‌المقدس حدود 5 هزار و 400 کیلومتر مربع خاک ایران اسلامی از دست حزب بعث آزاد شد، تصریح کرد: 16 هزار نیروهای بعثی کشته و مجروح شدند  و 19 هزار اسیر از دشمن گرفته شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، هدف جمهوری اسلامی در عملیات علی‌ابن‌ابیطالب، آزادسازی خرمشهر، هویزه و تأمین مرز بین‌المللی بود، خاطرنشان کرد: مازندرانی‌ها در سه تیپ در آزادسازی خرمشهر نقش داشتند تیپ بیت‌المقدس، تیپ 37 نور و 25 کربلا با 250 شهید حماسه‌ساز شدند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما در پاسداشت از ارزش‌های انقلاب اسلامی انتقال الگوی مقاومت و آزادی به نسل‌های جدید و آینده جامعه است، ادامه داد: برای اجرای بزرگداشت عملیات بیت‌المقدس در 22 شهرستان ستاد و هشت کمیته تشکیل شد.

ملکی با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی و تبلیغاتی، کمیته سپاه و بسیج، کمیته اطلاع‌رسانی، کمیته مردمی، کمیته بانوان، کمیته ورزش و جوانان، کمیته ایثارگران، کمیته بازرسی، فعالیت در اجرای برنامه‌های ویژه سوم خرداد و جشن نیمه‌شعبان را بر عهده دارد، گفت: برنامه‌هایی بزرگداشت آزادسازی خرمشهر با محوریت شهدای مدافع حرم در مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از اجرای 3 هزار و 200 برنامه به‌مناسبت سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر در استان خبر داد و افزود: برنامه‌های این ایام از روز یکشنبه دوم خرداد ماه با عنوان روز سرباز گمنام، امام زمان (عج) و مدافعان حرم، روز دوشنبه سوم خرداد با عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی، روز سه‌شنبه روز دزفول، مقاومت و پایداری است.

ملکی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و عید نیمه‌شعبان در مازندران اجرا می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه مجری برنامه‌های امسال بزرگداشت سوم خرداد ارتش جمهوری اسلامی است برنامه مرکزی استان در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی سخنران ویژه مراسم بزرگداشت سوم خرداد در باغ موزه دفاع مقدس را یکی از پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: در 31 اردیبهشت امسال به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه به این موضوع اختصاص داده شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران، برنامه‌های ویژه بزرگداشت سوم خرداد در استان را شامل تبلیغات محیطی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و مدافعان حرم، دانست و بیان کرد: افتتاح نمایشگاه عکس ایثار، افتتاح 14 حوزه مقاومت و اقشار توسط سپاه، افتتاح 12 پایگاه مقاومت از سوی سپاه، افتتاح چهار سوله ورزشی صالحین، آغاز عملیات اجرایی راهسازی بندبن در نکا، اجرای راه روستایی در سوادکوه، بهره‌برداری از پروژه اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی، تجلیل از خانواده‌های مدافع حرم، معرفی شهدای سوم خرداد در فضای مجازی، برگزاری همایش نقش زن در دفاع مقدس، برگزاری شب شعر در حوزه هنری مازندران، صبحگاه مشترک در دانشگاه امام راحل نوشهر، عطرافشانی و غبارروبی از مزار شهدای سراسر استان، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع مقاومت، اجرای نمایش خیابانی با موضوع آزادسازی خرمشهر، برگزاری مراسم اعیاد شعبانیه در مساجد سراسر استان، ویژه برنامه شهید مدافع حرم در شهرستان نور، برنامه‌های خودجوش در 3 هزار پایگاه‌های بسیج از سری برنامه‌های سوم خرداد و نیمه‌شعبان در مازندران است.
وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی که به‌منظور ماندگاری ارزش‌های انقلاب اسلامی برگزار می‌شود باید موج‌آفرین باشد، خاطرنشان کرد: ایجاد این موج برای ماندگاری حماسه سوم خرداد مؤثر است امام راحل فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

ملکی یاد و خاطر شهدای مدافع حرم را گرامیداشت و اظهار کرد: سردار شهید رحیم کابلی مسؤول راویان ما در اردوها و شهید محمد بلباسی هم مسؤول اردویی راهیان نور بودند؛ بعد از دو روز برگشت از مأموریت راهیان نور به سمت سوریه رفتند به شهادت رسیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای را مازندران با استان ایلام مبنی بر احداث یادمان در منطقه چیلات دهلران منعقد کرد تا در اعزام راهیان نور به این منطقه هم سفر شود، تصریح کرد: منتظر بودیم بلباسی مسئول اردویی سپاه و سردار کابلی برگردند و پیگیر اجرای این تفاهم‌نامه شویم.

ملکی با بیان اینکه در منطقه چیلات دهلران نیروهای ما بین دو سپاه دشمن شکاف ایجاد کردند و حدود 350 شهید داشتیم، گفت: لازم است سردار سلیمانی مسؤول تفحص شهدا به مازندران برگردند و پیگیر کار یادمان در این منطقه باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندرا در این جلسه اعلام کرد، بیشتر جانبازان خان‌طومان هم به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن