ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 54207
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۹:۴۳
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
حفظ هویت دینی، انقلابی و ملی دفاع مقدس ضروری است

حفظ هویت دینی، انقلابی و ملی دفاع مقدس ضروری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، بهزاد مریدی در آیین بزرگداشت خبرنگاران پیشکسوت دوران دفاع مقدس و اصحاب رسانه این حوزه با نکوداشت هفته دفاع مقدس و تقارن این حماسه بزرگ با حماسه کربلا و ماه محرم عنوان کرد: زیبندگی و معنویت گرامیداشت هفته دفاع مقدس به پاسداشت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، بهزاد مریدی در آیین بزرگداشت خبرنگاران پیشکسوت دوران دفاع مقدس و اصحاب رسانه این حوزه با نکوداشت هفته دفاع مقدس و تقارن این حماسه بزرگ با حماسه کربلا و ماه محرم عنوان کرد: زیبندگی و معنویت گرامیداشت هفته دفاع مقدس به پاسداشت ارزش ها و حفظ آن معطوف است.

بهزاد مریدی در جمع مسئولان فرهنگی و اصحاب رسانه استان فارس که ظهر سه شنبه در چهارمین روز به این مناسبت در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گرد آمدند به دو محور اساسی در حوزه حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس پرداخت و گفت: پس از سفر پربرکت مقام معظم رهبری به استان فارس که در پی آن عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) مطرح شد، عده ای بر این باور بودند که قرار است شیراز به شهری دینی تبدیل شود در حالیکه این شهر همواره دینی بوده است و به آن می بالد.

وی با تاکید بر اینکه عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) برای شیراز هیچگاه محدودیتی در حوزه فرهنگی و رسانه ای ایجاد نکرده افزود: هویت دینی و انقلابی که در سراسر کشور ساری و جاری است در شیراز همواره مورد تاکید بوده و خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس در ادامه با توجه به قرار گرفتن در هفته دفاع مقدس نامگذاری روزهای این هفته را بر اساس رهبری، اتحاد ملی، هویت دینی، انقلابی بودن و… را نشانه دلبستگی نسل جوان و مردم به این دوره تاریخی دانست زیرا همچنانی که هویت دینی مهم می باشد، انقلابی بودن هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مریدی با اشاره به تفاوت های جنگ تحمیلی ۸ ساله بر ایران با دیگر جنگها در دنیا عنوان کرد: در تمامی جنگ هایی که جهان تجربه کرده آنچه با ما در تفاوت و تمایز قرار دارد تقدسی است که در آن نهفته است زیرا این جنگ نبود بلکه دفاعی بود که تقدس داشت.

وی همچنین تصریح کرد: هیچگاه نبوده که در جنگی دیده و روایت شود که جوانان و نوجوانان آن سرزمین برای دفاع از کشور و مردم و هویت دینی خویش شناسنامه خود را دستکاری کنند تا به جبهه اعزام شوند.

مریدی با اشاره به ورود پیکر شهید محسن حججی و تشییع این شهید مدافع حرم هم گفت: رزمندگانی نظیر شهید محسن حججی در مسیر زنده ماندن هویت انقلابی، دینی و ملی ایران اسلامی امروز بر دستان مردم قدرشناس کشور تشییع می شود تا درخت انقلاب تنومندتر از گذشته بر افراشته باشد.

در ادامه این مراسم که با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، مدیر کانون های فرهنگی مساجد و بسیج رسانه استان فارس برگزار شد، روان بخش صادقی از رزمندگان دفاع مقدس و خبرنگار پیشکسوت به بیان خاطراتی از این دوران پرداخت سپس مدیرمسئول روزنامه عصرمردم گفت: آنچه در دوران دفاع مقدس دیده و تجربه شد ۳ فلسفه مهم را برای مردم، کشور و جمهوری اسلامی به ارمغان آورد.

محمد عسلی با اشاره به اینکه افتخار نخست که موجب پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی شد تبعیت از نهضت امام حسین(ع) بود افزود: تبیین ارزش های شهادت از دیگر برکات آن به شمار می رود.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس ویژگی ها و خصوصیات رهبری امام راحل(ره) توانست موجب پیروزی ما در این برهه تاریخی شود.

همچنین احمدرضا مداح، جانباز دوران دفاع مقدس و خبرنگار جنگ به گوشه هایی از خاطرات این دوران پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، در این مراسم از خبرنگاران حوزه دفاع مقدس استان فارس تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.