ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 54219
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
  • 502 بازدید
  • ارسال توسط :
موکب اداره کل اوقاف قزوین با نام سید الشهدا در نجف اشرف برپا می شود

موکب اداره کل اوقاف قزوین با نام سید الشهدا در نجف اشرف برپا می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل روز سه شنبه در نشست خبری اطلاع رسانی برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در قزوین افزود: این موکب شامل 2 بخش فرهنگی و پذیرایی است و در 11 روز برپا می شود و تمام اقلام مورد استفاده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل روز سه شنبه در نشست خبری اطلاع رسانی برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در قزوین افزود: این موکب شامل 2 بخش فرهنگی و پذیرایی است و در 11 روز برپا می شود و تمام اقلام مورد استفاده در آن نیز به جهت حمایت از محصولات داخلی از استان تهیه و به صورت فریز شده در پایان مهرماه جاری به نجف اشرف منتقل خواهد شد.
وی اضافه کرد: تمام هزینه های این موکب از محل موقوفات متصرفی و غیر متصرفی استان تامین می شود.
حجت الاسلام عادل ادامه داد: پروانه این موکب توسط سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه کشور دریافت شده و ویزای خادمان موکب نیز به تعداد 20نفر دریافت شده است.
وی اضافه کرد: در راستای کمک به ستاد اربعین استان تعدادی از بقاع متبرکه جهت جمع آوری اقلام مورد نیاز مواکب استان (هفت موکب) به عنوان پایگاه معرفی و مشغول به جمع آوری خواهند شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین در ادامه با اشاره به ویژه برنامه های دهه اول محرم که از سوی این اداره کل برگزار شده یا می شوند نیز گفت: برنامه استانی رد پای سه ساله در آستان مقدس امامزاده حسین(ع)قزوین، برنامه احلی من العسل در پنج نقطه استان از جمله آستان امامزاده حسین(ع) با حضور 2 هزار دانش آموز،همایش ویژه بانوان با نام رهروان زینبی در چهار بقعه استان همزمان با روز 12محرم الحرام، ویژه برنامه های تاسوعا و عاشورا در 110بقعه استان با حضور سخنرانان برجسته از قم و مشهد،برگزاری نمایشگاه و ماکت نمادین کربلای معلا به همراه راوی در امامزاده اسماعیل(ع) شهر قزوین،کارگاه خیاطی دوخت لباس برای ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در امامزاده حسین(ع) با25 چرخکار و دوخت هفت هزار عدد لباس و دوخت 500عدد چادر برای طرح رد پای سه ساله از جمله برنامه هایی بوده توسط این اداره کل در این ایام اجرا و یا در حال اجرا هستند.
وی در ادامه گفت: درباره تبلیغ معارف سید الشهدا(ع) در بقاع متبرکه و روستاها نیز از محل عواید بقاع متبرکه و موقوفات 42 نفر مبلغ به سراسر استان اعزام شده اند که به سخنرانی و فعالیت در خیمه های معرفت خواهند پرداخت.
حجت الاسلام عادل همچنین به کمک اوقاف به دانش آموزان بی بضاعت خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید از محل موقوفات متصرفی و غیر متصرفی با همراهی آموزش و پرورش و کمیته امداد یک هزار و 100 بسته لوازم التحریر و کیف به ارزش 500 میلیون ریال به دانش آموزان بی بضاعت پرداخت شد.
وی در ادامه به آمار کل موقوفات استان اشاره کرد و گفت:هم اکنون تعداد 956 موقوفه متصرفی منفعتی، یک هزار و 273 موقوفه متصرفی انتفاعی و 130موقوفه غیر متصرفی در استان داریم.
این مسئول تعداد رقبات استان را نیز در بخش متصرفی 16هزار و 57 و غیر متصرفی 11هزار و 711 رقبه اعلام کرد و گفت: موقوفات متصرفی سیدالشهدا در سه بخش شامل 357 موقوفه در تعزیه داری، 219موقوفه در روضه خوانی و 90موقوفه در اطعام است.
وی با بیان اینکه برخی از موقوفات و رقبات در هر سه نیت مشترک هستند،گفت: کل درآمد موقوفات سید الشهدا(ع) در سال جاری،یک میلیارد و 100 میلیون ریال بوده که از محل اجرای نیت واقفان تامین شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین همچنین در پاسخ به وضعیت پیشرفت طرح ساماندهی و توسعه آستان امامزاده حسین(ع) نیز گفت: در چند ماه اخیر برای اجرای این طرح تعداد زیادی پلاک را تملک کردیم و خود اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در کمتر از 2ماه مبلغ 10میلیارد ریال بودجه برای تملک ها تزریق کرد اما به هرحال مبالغ بیشتری برای تملک های مربوط به این طرح نیاز است.
وی در پایان افزود: تا زمانی که تملک های اطراف این امامزاده به طور کامل انجام نشود نمی توان توسعه آن را آغاز کرد و ما هنوز برای تامین 600 میلیارد تومان ریال اعتبار مورد نیاز برای تملک ها فاصله زیادی داریم که باید با کمک اداره کل مسکن و شهرسازی و شهرداری این مبلغ تامین شود تا کار اصلی اجرای این طرح شروع شود.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.