ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 54235
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
  • 117 بازدید
  • ارسال توسط :
شعبانی: شهید حججی واقعه عاشورا را ثبت کرد/صادقی: صلابت نگاه شهید حججی و چهره پاکش، تصویر را به زانو در آورد

شعبانی: شهید حججی واقعه عاشورا را ثبت کرد/صادقی: صلابت نگاه شهید حججی و چهره پاکش، تصویر را به زانو در آورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی شعبانی و سعید صادقی از مستندسازان کشور امشب ۴ مهرماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به روایت بی واسطه مستندسازان از مدافعان حرم پرداختند.  مرتضی شعبانی مستندساز در ابتدا پیرامون مستند سازی در حوزه جنگ گفت: مستند […]

شعبانی: شهید حججی واقعه عاشورا را ثبت کرد/صادقی: صلابت نگاه شهید حججی و چهره پاکش، تصویر را به زانو در آوردبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی شعبانی و سعید صادقی از مستندسازان کشور امشب ۴ مهرماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به روایت بی واسطه مستندسازان از مدافعان حرم پرداختند.

 مرتضی شعبانی مستندساز در ابتدا پیرامون مستند سازی در حوزه جنگ گفت: مستند سازی دومین شغل سخت دنیا بعد از معدن است.

 وی با اشاره به اینکه یک مستند ساز به دلیل حضور در عرصه‌های نبرد ابتدا باید وسایل خود را حفظ کند، افزود: در صحنه‌های جنگ یکی از کار‌های مهم حفظ وسایل جنگ است، بخش اعظمی از تصاویر گرفته شده از شهدای مدافع حرم یا مدافعان حرم پخش نشده است.

این مستند ساز با بیان اینکه چهره فرد داعشی که شهید حججی را به اسارت گرفت، انسان را به یاد شمر می‌اندازد، ذره‌ای از ترس در وجود این شهید احساس نشد، اظهار داشت: سر بریدن این شهید ما را به یاد واقعه کربلا می‌اندازد، شهید حججی واقعه عاشورا را ثبت کرد.

این مستند ساز ادامه داد: اسارت، سربریدن و آتش زدن خیمه‌ها همه چیز ما را به یاد عاشورا می‌اندازد.

شعبانی تصریح کرد: اینکه چقدر توانستیم وظیفه خود را انجام دهیم، مردم باید قضاوت کنند.

 وی با اشاره به اینکه مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم خدمت بزرگی را انجام داده اند، خاطرنشان کرد: اگر موقعیتی وجود داشت که تصاویر شهدای دیگر را نشان دهیم هر کدام شهید حججی هستند.

شعبانی با اشاره به اینکه انتقال فرهنگ مقاومت بزرگترین کار مستشاران ایرانی در عراق و سوریه است گفت: در عراق شهید تقوی انسان بسیار وارسته‌ای بود، خیلی‌ها فکر می‌کنند مدافعان حرم از سر بیکاری می‌روند، اما شهید تقوی بازنشسته بود و سال‌ها در دوران دفاع مقدس حضور داشت، پدر و برادرش شهید بود لذا کسی از ایشان توقع رفتن به جنگ را نداشت.

وی یادآور شد: شهید بادپا از نظر مالی وضعیت بسیار خوبی داشت، اما با واسطت همسرش ایشان را به جنگ بردند.

 سعید صادقی مستند ساز در ادامه برنامه با اشاره به اینکه شهدای این مرزوبوم اعم از ایرانی، سوری، لبنانی و عراقی در سال‌های اخیر در منطقه با دشمنان رودررو شدند تا امنیت مردم منطقه را حفظ کنند گفت: رسانه‌ای که داعش به همراه خود تعبیه کرده این است که صحنه‌ای را به رخ بکشد تا سبب ایجاد رعب و وحشت در دل مردم و مخاطبین شود.

وی با بیان اینکه صلابت نگاه شهید حججی و چهره پاکش، تصویر را به زانو در آورد افزود: کل صحنه درگیری برای مستند سازان و تصویربرداران مخاطره است به طوری که رزمندگان با آمادگی ذهنی و فکری وارد عملیات می‌شوند، اما مستندسازان در این فضا فکرشان این است که چطور آن فضا را در قاب دوربین ثبت کنند این نگاه سبب شهید شدن بسیاری شده است.

شعبانی بیان داشت:زمانی که یکی از فرودگاه‌های سوریه در اسارت جبهه النصره و داعش بود نیرو‌های سوری با فریاد یا حسین و یا زهرا برای اینکه خود را ایرانی نشان دهند و وحشت در دل تکفیری‌ها بیاندازند حمله می‌کردند.

صادقی نیز در ادامه تصریح کرد:نسلی از جوانان شکل گرفتند که ازرنج سنی کمی برخوردار بودندو حاج قاسم سلیمانی بعضا در مورد آن‌ها صحبت می‌کند و هر چند جنگ ما را ندیدند، اما حماسه‌های زیادی آفریدند و جای شکرش باقی است که این افراد می‌توانند الگویی برای نسل‌های آینده باشد.

 شعبانی ادامه داد:داعش برای خراب کردن چهره انسان کاری که نباید انجام دهد را انجام می‌دهد که سر بریدن و موارد این چنینی از این دسته است.

وی تصریح کرد:کشتن بچه چه لذتی دارد که آن‌ها بچه‌ها را در آب می‌اندازند و از پیکر نیمه جان انها فیلم می‌گیرد.

شعبانی گفت:غربی‌ها به وسیله داعش سعی می‌کنند این چهره را از اسلام به نمایش بگذارند. اما ایرانی‌ها به قدری رفتار خوبی دارند که در حلب مردم اسم فرزندانشان را از نام‌های شهدای ایرانی می‌گیرند.

این مستند ساز تصریح کرد:در بوسنی هم شرایط مشابهی وجود داشت و اخلاق ایرانی همه جا ماندگار است.

شعبانی یاداور شد:هیچ تفاوتی بین شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم وجود ندارد و هیچ تفاوتی بین شهید همت و محمد خانی وجود ندارد، اما امروز قدری سخت است که به این جایگاه رسید.

صادقی نیز تصریح کرد:نسل انقلاب آبدیدگی از قبل را داشت، اما اینکه در نسل فعلی شهید عمار و محمد خانی را ببینیم ویژگی خاصی است، مجاهدین عراقی و لبنانی نیز در این عرصه به تصویر کشیده شده اند و به تقویت جبهه مقاومت انجامیده که در نهایت زمینه ظهور آقا امام زمان را فراهم می‌کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.