ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 54342
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۵:۳۴
  • 114 بازدید
  • ارسال توسط :
هشدار به مدیران دولتی درباره شیوه جدید کلاهبرداری/ محمد هاشمی: سبد رأی اصلاح‌طلبان بیش از 20 درصد نیست/ کارگزاران اصلاح‌طلبان را دور زدند

هشدار به مدیران دولتی درباره شیوه جدید کلاهبرداری/ محمد هاشمی: سبد رأی اصلاح‌طلبان بیش از 20 درصد نیست/ کارگزاران اصلاح‌طلبان را دور زدند

سرویس سیاست مشرق – روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند. کیهان نیویورک تایمز: ترامپ برای مقابله با ایران باید از تجزیه کردستان عراق حمایت کند یک روزنامه آمریکایی نوشت ترامپ باید از […]

سرویس سیاست مشرق – روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

کیهان

نیویورک تایمز: ترامپ برای مقابله با ایران باید از تجزیه کردستان عراق حمایت کند

یک روزنامه آمریکایی نوشت ترامپ باید از همه‌پرسی (تجزیه) کردستان عراق حمایت کند.

این روزنامه در تحلیلی نوشت: همه‌پرسی در کردستان عراق، شانسی برای ترامپ است. هیچ کس به اندازه ترامپ بردن را دوست ندارد؛ در منطقه خاورمیانه هیچ کمبودی از کنشگران بازنده وجود ندارد، اما هرکس که سودای کسب پیروزی دارد، باید پا به میدان شرط‌بندی در موضوع دولت مستقل کرد بگذارد. آنها متحدی وفادار هستند.

این روزنامه آمریکایی نوشت: شکی نیست که خاورمیانه وضع آشفته‌ای دارد؛ برای باثبات کردن حقیقی این منطقه، نیازمند هستیم که داعش را شکست داده، جایگزینی برای رژیم بشار اسد در سوریه بیابیم و مانع از پیشروی ایران که هنوز هم برای تبدیل شدن به قدرت هسته‌ای، تهدید می‌کند، شویم،‌اما بهترین روش برای نابودی وضعیت تاریک کنونی، هوشیاری و درک و نه قدرت نظامی است و دولت مستقل کرد نشانه امید جهان است. با دولت مستقل، کردها می‌توانند به متحدی ارزشمندتر و سازنده‌تر علیه افراطی‌گری تبدیل شوند. این مهم در (دایره) منافع آمریکا قرار می‌گیرد، اما مسئله مهم آن است که، این موضوع تحقق ارزش‌های آمریکایی نیز هست.

این یکی از دلائلی است که اسرائیل از حقوق کردها برای خوداتکایی ملی حمایت کرده است.

نیویورک تایمز با اشاره به حمله حدود 30 سال شیمیایی رژیم بعث صدام (دیکتاتور سابق عراق که مورد حمایت آمریکا بود) علیه مردم اقلیم کردستان نوشت: آنها اکنون، به عنوان یک ملت دوباره متولد شده، ایستاده‌اند و در حال آغاز تمرین امید بخش دموکراسی هستند. ما مسئولیت اخلاقی داریم تا از خروجی این (همه‌پرسی) حمایت کنیم. اقلیم کردستان می‌خواهد ارزش‌های لیبرال ما را در آغوش بکشد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: اکنون آمریکا با تصمیمی بزرگ مواجه است. ترامپ این شانس را دارد تا رهبری آمریکا را نشان دهد و ارزش‌های آمریکایی را ارتقا بخشیده و یک متحد آمریکا (دولت کرد) را تقویت کند. اسرائیل نیز از حمایت ترامپ از (همه‌پرسی) کردها استقبال خواهد کرد و اگر این امر هوشمندانه مدیریت شود، دولت‌های عملگرای عرب همچون مصر، عربستان سعودی، اردن و امارات نیز به شرطی که کردستان بتواند به عنوان سدی در برابر ایران بیایستد، از این مسیر پیروی خواهند کرد.
نیویورک تایمز تصریح کرد: اگر بخواهیم برای ثبات کامل منطقه و نیز محو افراط‌گرایی اسلامی و یا خوشحالی جمعی تهران، آنکارا و بغداد دست روی دست بگذاریم، برای همیشه پشیمان می‌مانیم.

همزمان ترنت فرانک نماینده کنگره آمریکا در شبکه‌های اجتماعی نوشت: ما از کردها حمایت می‌کنیم چرا که آنها نشان دادند که هم‌پیمان ایران و ترکیه نیستند و فقط هم‌پیمان آمریکا هستند.
اخیراً برخی نمایندگان پارلمان انگلیس نیز از همه‌پرسی تجزیه‌ کردستان عراق حمایت کردند. برنارد کوشنر وزیر خارجه پیشین فرانسه و از عناصر صهیونیست نیز جزو حامیان و تحریک‌کنندگان مسعود بارزانی در تجزیه‌طلبی است.

کیهان تیتر عاشورایی زد بهائیت و داعش کفری شدند

گمانه پیوند کانال – سایت آمدنیوز با حزب صهیونیستی بهائیت و جریان‌های تکفیری- وهابی تقویت شده است.

کانال آمدنیوز با نمایش صفحه اول کیهان  دوشنبه که به بازگشت پیکر مدافع مظلوم حرم، شهید محسن حججی اختصاص داشت، نوشت: «کاسبی ولایت‌معاشان با حججی برای شبیه‌سازی با واقعه کربلا سه روز قبل از عاشورا، تجربه 9 دی نشان داد ولایت‌معاشان برای پیشبرد اهداف سیاسی خود حاضرند حتی هیئت امام حسین(ع) را هم به آتش بکشند»!

تیتر اول دیروز کیهان در کنار تصویر شهید حججی به این بیت اختصاص داشت: یک کربلا شکوه به چشمت نهفته است/ ای روضه مجسم گودال قتلگاه.

خشم و آزار کانال آمدنیوز از تیتر و عکس کیهان درباره شهید حججی، این سؤال را پیش می‌کشد که آیا مدیران این کانال، جیره‌خور وهابی‌ها و داعشی هستند؟
یادآور می‌شود در فتنه‌انگیزی حرمت‌شکنان در عاشورای سال 88، شماری از عناصر وابسته به حزب صهیونیستی بهائیت و سازمان تروریستی منافقین دستگیر شدند. اما جالب اینکه یکی از سران فتنه، همان اوباش حرمت‌شکن را مردمان خداجو خواند.

علت اصلی بیکاری فهم غلط دولت است

رئیس اتاق بازرگانی می‌گوید علت اصلی بیکاری، فهم غلط دولت از مسئله اشتغال است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با بیان اینکه اشتغال پایدار به سرمایه‌گذاری بلندمدت واقعی نیاز دارد و با بخشنامه عملی نمی‌شود، گفت: علت اصلی بحران بیکاری در کشور، بدفهمی دولت از اشتغالزایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روزنامه «اعتماد»، غلامحسین شافعی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت:  اگر برای حل بحران بیکاری تدبیری اندیشیده نشود، آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی زیادی خواهد داشت و علت اصلی مشکلات در این حوزه، بدفهمی دولت از اشتغالزایی است.

رئیس اتاق ایران تاکید کرد: تنها راه برون‌رفت دولت از وضع فعلی، اعتماد مجدد به بخش خصوصی است و زمینه اعتماد بخش خصوصی را هم باید فراهم کند، چرا که دولت بدون بخش خصوصی قادر به حل مشکلات نیست. شافعی با بیان اینکه صنعت و تولید صرفا با صدور مجوز رونق نمی‌گیرد، گفت: اگر اقتصاد مقاومتی هدف اصلی کشور است باید همه قوای سه‌گانه و بخش خصوصی همگرا شوند.

وی با اشاره به پایان دوره دو ساله کمیسیون‌های تخصصی این اتاق گفت: تمام سوابق تاریخی و تصمیم‌های دولت در ادوار گذشته نشان می‌دهد اعتماد بخش خصوصی واقعی به دلیل تصمیم‌های دولت و بی‌تفاوتی در جبران آنها با خدشه روبرو شده است. شافعی ادامه داد: اجرای ناکارآمد برنامه‌های خصوصی‌سازی دولت در سال‌های گذشته و تصمیم‌گیری در دوره درآمدهای نفتی به سود دولت و نادیده گرفتن بخش خصوصی سبب این بی‌اعتمادی شده است.

محمد هاشمی: سبد رأی اصلاح‌طلبان بیش از 20 درصد نیست

در حالی که افراطیون مدعی اصلاحات همواره لاف می‌زنند عمده سبد رأی روحانی مربوط به اصلاح‌طلبان است، محمد هاشمی گفت سبد رأی اصلاحات بیش از 20 درصد نیست.

محمد هاشمی، عضو سابق حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، درخصوص اظهارات اخیر محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات؛ پیرامون اینکه برای انتخابات آینده مجلس، اصلاح‌طلبان با اعتدالیون و هواداران دولت ائتلاف نخواهند کرد گفت: به طور کلی ضریب نفوذ جناح‌های سیاسی در این سی و چند سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و چندین انتخابات برگزار شده برای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هر کدام 20 درصد و اعتدالگرایان که امروز مجموعه دولت را تشکیل می‌دهند حدود 38 تا 40 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه پاسخ به این سوال کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار است که هدف هر کدام از جناح‌های سیاسی از شرکت در انتخابات چیست؟ گفت: به طور کلی اگر هدف جناح‌ها و گروه‌های سیاسی از شرکت در انتخابات پیروزی باشد ائتلاف بین حداقل دو گروه برای کسب رای بالای 50 درصد اجتناب‌ناپذیر است.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ائتلاف به هدف جناح‌های سیاسی برمی‌گردد، گفت: تجربه برگزاری 30 تا 40 انتخابات در کشور نشان می‌دهد که هیچ‌گاه یک گروه به تنهایی در انتخابات پیروز نمی‌شود هر پیروزی با ائتلاف محقق شدنی است.

چپ ایدئولوژیک سال‌هاست به استخدام کارگزاران درآمده است

کارگزاران بلایی بر سر ایدئولوژی و (استراتژی طیف موسوم به چپ‌) آورده که حالا سران عملگرای کارگزاران جای آنها خط‌دهی و اعلام جهت‌گیری می‌کنند.

به نوشته جهان نیوز، سال‌هاست صدای اصلاحات از رسانه‌های متعدد کارگزاران شنیده می‌شود؛ گاهی از «شهروند ‌امروز» دهه هشتاد، «هم‌میهن»، «آسمان»، «مردم ِ‌امروز»، «صدا» و سردبیر همه آنها هم نه عباس عبدی و حجاریان و فلانی، بلکه «قوچانی» کارگزاران است.

 «موسوی‌خوئینی‌ها، مهدی ‌کروبی، هادی خامنه‌ای، علی‌اکبر محتشمی‌پور، بهزاد نبوی، سعید حجاریان، محسن آرمین، مصطفی تاج‌زاده، عباس عبدی»؛ روزگاری وقتی اسم «جناح چپ اسلامی» یا بعدتر«اصلاح‌طلب» می‌آمد؛ نام ‌این افراد بود که در ذهنها تداعی می‌شد. ‌اما چه اتفاقی افتاد که در جریان اصلاحات هم‌ این چهره‌ها مدت‌هاست منزوی شده‌اند؟
«هویتِ چپ در دوران پس از ‌امام» یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و ویژگی مشترک روزنامه «سلام» -ارگان غیررسمی مجمع روحانیون- و هفته‌نامه «عصرِ ما» -ارگان سازمان مجاهدین انقلاب- به عنوان دو نشریه مهم چپ در ابتدای دهه هفتاد است. به همین خاطر بخش قابل توجهی از مطالب آنها به «لزوم بازتعریف جریان‌های سیاسی کشور» و «شفافیت مواضع چپ در برابر مسائل مختلف» اختصاص داشت.

اما حالا دیگر سال‌هاست فرمانِ لوکوموتیو قطار اصلاحات نه در دست «مجمعِ روحانیون مبارز» و «سازمان مجاهدین انقلاب»؛ بلکه در دستان «کارگزاران» است. دیگر نه از «سلامِ» خوئینی‌ها خبری هست، نه از «بیانِ» محتشمی‌پور و «جهان ‌اسلامِ» هادی خامنه‌ای و نه از «صبحِ‌ امروزِ» حجاریان.

برای «چپ سنتی» می‌توان ویژگی‌های هویتی و تا حدی ‌ایدئولوژیک قائل شد، ‌اما برای «کارگزاران» همه چیز در نسبت با «قدرتِ سیاسی» معنا پیدا می‌کند و این رازِ «تقدم استراتژی بر ‌ایدئولوژی» است. گاهی تلاش برای نزدیکی کروبی-موسوی، گاهی ائتلاف هاشمی-خاتمی- حسن خمینی؛ گاهی ائتلاف روحانی-لاریجانی. گاهی برای فتح پاستور، گاهی برای حفظ پاستور، گاهی انتخابات مجلس، گاهی شورای‌ شهر. وقتی «هم‌آهنگی سیاسی»، جای خود را به «هماهنگی سیاسی» بدهد، «کرباسچیِ» کارگزاران هم لیست‌هایش را هماهنگ می‌کند.

اما از زمانی که اتحاد «کارگزاران-خاتمی» باعث به حاشیه راندن «هویت چپ» شد، «استراتژی‌محوری» کارگزاران بر «ایدئولوژی‌محوری» چپ غالب شد. البته که چپ‌ها تا حد ممکن ‌این شکاف را علنی نکردند و به خاطر وجود دشمن مشترکی به نام «راست» در دهه شصت و «جمهوری اسلامی» در دوران پس ‌از ‌امام؛ مجبور شدند از «کارگزاران- خاتمی» تبعیت کنند.

اما بخواهیم یا نخواهیم، سال‌هاست ‌امثال بهزاد نبوی و خوئینی‌ها و سایر«چپ‌های هویتی»، از سطح «تصمیم‌سازی اصلاحات» به «زینت‌المجالس» تقلیل یافته‌اند و تنها در مواقع نیاز، توسط جریان رسانه‌ای کارگزاران پررنگ می‌شوند تا بتوانند در بسیج ‌نیروهای اجتماعی کمک کنند.

اگر روزگاری سازمان مجاهدین انقلاب در نشریه «عصرِ ما»، اتحاد چپ سنتی با راست مدرن-یعنی کارگزاران- را رد می‌کرد چون در نهایت به نفع راست سنتی تمام می‌شود؛ حالا سال‌هاست سرمقاله‌های کارگزارانی‌هاست که دارد ‌ایدئولوژی و استراتژی چپ را بیان می‌کند.چپهای داغ سابق هم، سیاست‌ورزی را کناری نهاده و مدت‌هاست دنباله‌رویِ «تکرار لیست مطلوب کارگزاران از دهان خاتمی» هستند.

اگر روزگاری خبرنگاران باید آینده‌ اصلاحات را در گفتگو با محمدرضا خاتمی و خوئینی‌ها به گفت‌وگو می‌نشستند؛ حالا این کرباسچی و عطریانفر هستند که اعلام می‌کنند حمایت اصلاح‌طلبان از دولت اعتدالی و غیراصلاح‌طلب روحانی ادامه دارد.

واردات نفت کره‌جنوبی از ایران 50 درصد کاهش یافت

واردات بزرگ‌ترین واردکننده نفت‌خام ایران، از ایران به نصف کاهش یافته است.

روزنامه اعتماد در خبری کوتاه در حاشیه صفحه اقتصادی خود نوشت: منابع آگاه اعلام کردند میزان صادرات نفت فوق‌سبک ایران (میعانات گازی) در ماه اکتبر به کمترین میزان 5 ماهه گذشته می‌رسد، میزان واردات کره‌جنوبی از ایران به نصف کاهش می‌یابد. رویترز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان نفت فوق سبک ایران (میعانات گازی)، در ماه اکتبر (مهر) به کمترین میزان 5 ماه گذشته برسد، چرا که میزان واردات بزرگترین خریدار این نوع نفت یعنی کره‌جنوبی به نصف کاهش می‌یابد.

پیش از این 6 منبع آگاه اعلام کرده بودند که شرکت ملی نفت ایران به خریداران آسیایی خود اطلاع داده که به دلیل تعمیرات و نگهداری میدان گازی پارس‌جنوبی میزان صادرات میعانات گازی خود را در ماه اکتبر کاهش خواهد داد. این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد:  ایران به دنبال این است که در ماه اکتبر 295 هزار بشکه در روز میعانات گازی صادر کند که این رقم 31 درصد نسبت به پیش‌بینی برای این ماه کاهش دارد. انتظار کاهش صادرات میعانات گاز ایران باعث شد که قیمت این نوع نفت برای قطری‌ها به بیشترین میزان 10 ماهه گذشته برسد و قیمت این نوع نفت برای سایر کشورها نظیر مالزی نیز افزایش یابد. این منبع آگاه اعلام کرد: میزان صادرات میعانات گازی ایران برای کره‌جنوبی در ماه اکتبر با کاهش 50 درصدی مواجه می‌شود و احتمالا این کاهش تا ماه نوامبر نیز ادامه یابد.
 

خراسان

مجوز روحانی برای فروش چند مامورسرای دولتی

بر اساس پیشنهاد وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت که طی روزهای اخیر و به استناد ماده 115 قانون محاسبات عمومی، به تایید حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور رسیده، مقرر شد تعدادی از املاک مسکونی متعلق به دولت که به عنوان مامورسرا استفاده می شد، به فروش برسد و وجوه حاصل از آن پس از واریز به حساب درآمد عمومی کشور، برای تکمیل طرح های نیمه ‌تمام مصوب در همان سقف درآمد حاصله هزینه شود.

هشدار به مدیران دولتی درباره شیوه جدید کلاهبرداری

بر اساس ابلاغیه یک نهاد مسئول به تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی، با اشاره به ضرورت هوشیاری در مقابل کلاهبردارانی که از عنوان و نام مسئولان سوء استفاده می کنند، اعلام شده است این افراد در جدیدترین ترفند خود از مخاطبان می خواهند به پرداخت وجه برای کمک به آزادی زندانیان اقدام کنند که در صورت انجام هرگونه تماس یا ارسال پیام از سوی مخاطبان ناشناس، موضوع باید هرچه سریع تر به مسئولان حراست نهادهای مذکور اعلام شود.

ایران

واکنش ترامپ به آزمایش موشکی ایران مضحکه رسانه‌ها شد

رئیس‌ جمهوری امریکا در حالی در توئیتی خشم‌آلود به آزمایش موشکی ایران در روزهای اخیر حمله کرده که مقامات امریکایی اعتراف می‌کنند ایران در روزهای اخیر، آزمایش موشکی مذکور را انجام نداده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «تابناک» و به نقل از ‌هافینگتون ‌پست، ویدئوی منتشره از سوی شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی که نشان‌دهنده موشک خرمشهر است، از سوی برخی به عنوان پاسخ ایران به اظهارات ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل در نظر گرفته شده است.

مقامات رسمی امریکایی در این باره اظهار داشته‌اند، اخیراً آزمایشی از سوی ایران مشاهده نشده و تصاویر منتشره مربوط به آزمایشی در ماه ژانویه یعنی هشت ماه قبل است، ولی روشن نیست که اطلاعات دقیق مربوط به این آزمایش، چه زمانی به رئیس ‌جمهوری امریکا ارائه شده ولی ظاهراً ویدئوی منتشر شده را شخصاً دیده و تصور کرده است که ایران در روز شنبه آزمایش موشکی انجام داده است. در نتیجه وی روز یکشنبه در توئیتی در این باره نوشت: «ایران همین حالا موشکی بالستیک شلیک کرد که قادر است به اسرائیل برسد. آنها همچنین با کره شمالی همکاری می‌کنند. چه توافقی داریم!»

 

 ادامه همکاری شهرداری با قرارگاه خاتم‌الانبیا

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از ادامه همکاری شهرداری با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) برای انجام پروژه‌های شهری خبر داد. محمد سالاری در گفت‌وگو با سایت «راه روز» با بیان اینکه شهرداری تهران با مشکلات و چالش‌های مالی زیادی روبه‌رو است، گفت: یکی از ضروریات کار در شهرداری تهران، تعامل با همه سازمان‌ها و ارکان نظام بویژه سپاه پاسداران و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) است.

سالاری با بیان اینکه قطعاً رویکرد آقای نجفی همکاری با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) است، گفت: قرارگاه خاتم باید با توجه به ظرفیت‌های منحصربفردش در پروژه‌های بزرگ شهری که در توان سایر پیمانکاران نیست، مشارکت کند، اما برای پروژه‌هایی که شرکت‌های خصوصی می‌توانند انجام دهند، باید طبق روال قانونی مزایده و مناقصه برگزار شود.

مأموریت اروپایی‌ها در برابر کاخ سفید

یک پایگاه تحلیلی امریکایی با اشاره به این سخن «جرج سانتیانا» فیلسوف اسپانیایی «کسانی که نمی‌توانند تاریخ را به خاطر بسپارند، محکوم به تکرار آن هستند» تأکید کرده که امریکا نباید اشتباه جنگ عراق را در قبال ایران تکرار کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایلنا، پایگاه «نشنال کاتولیک ریپورتر» نوشته است: سران قدرتمند اروپایی باید ترامپ را از خروج از برجام و بی‌ثبات کردن خاورمیانه منصرف کنند. در سال ۲۰۰۳ اروپایی‌ها قادر به جلوگیری از حمله بوش به عراق نبودند. این شکست نباید در مقابل ایران تکرار شود. این تنها مسأله توافق هسته‌ای نیست بلکه ثبات خاورمیانه و جان امریکایی‌ها را هدف گرفته است.

آرمان

مراسم عزاداری امام حسین(ع) با حضور روحانی

مــــراسم عزاداری ســــرور و سالار شهیـــدان حضرت اباعبدا…‌الحسین(ع)، با حضور حسن روحانی رئیس جمهور در دفتر رئیس جمهور برگزار شد که در آن جمعی از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و کارکنان دفتر و نهاد ریاست جمهوری نیز حضور داشتند.

سفر هیات نظامی ترکیه به ایران

ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه در راس هیات بلندمرتبه نظامی هفته آینده به ایران می‌آید. در پاسخ به سفر اخیر هیات عالی رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران به مسئولیت سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح به کشور ترکیه، رئیس ستاد ارتش ترکیه در راس یک هیات عالی رتبه از مقامات نظامی آن کشور هفته آینده وارد تهران می‌شوند و دیدارهایی با برخی مقامات کشورمان خواهند داشت. پیش‌بینی می‌شود که در سفر هیات نظامی ترکیه به تهران توافقات صورت گرفته دوطرفه در آنکارا، در چارچوب یک برنامه عملیاتی و اجرایی در تهران مورد توجه طرفین قرار گیرد.

ایران در کنار سوریه خواهد ماند

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه مجلس با حساسیت شرایط نگران‌کننده انسانی در فوعه و کفریا را دنبال می‌کند، گفت: مجلس از کمک به مردم بی‌دفاع این شهر که در محاصره تکفیری‌هاست، دریغ نمی‌کند. امیرعبداللهیان اظهار داشت: دستاوردهای میدانی و سیاسی سوریه در جبهه‌های مختلف در مقابل گروه‌های تروریستی نشان از همت بالای مردم و دولت این کشور برای خروج از شرایط فعلی است. همچنین او بر ضرورت مساعدت ترکیه برای ارسال کمک انسانی به مردم تحت محاصره این منطقه تأکید کرد و سفر گروه‌های دوستی دو کشور را حائز اهمیت خواند.

سلامت محصولات تراریخته باید احراز شود

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سلامت محصولات تراریخته باید احراز شود گفت: اگر تغییر ژنتیک می‌تواند تولید محصولات را چند برابر بکند و اگر اثبات شود که این فرآیند ضرری ندارد، کسی مخالفتی با آن ندارد. سعید جلیلی اظهار داشت: مباحثی که در یکی دو ماه اخیر همراه با برخی از دوستان دنبال می‌کنیم بر این مبناست که طبق اندیشه سیاسی اسلام، در نظام اسلامی فقط دولت مسئولیت ندارد بلکه جامعه هم مسئولیت دارد و بسیاری از وظایف و کارویژه‌ها بین دولت و آحاد جامعه مشترک است. او همچنین افزود: بر این مبنا، رقابت سیاسی در چنین نگاهی برای خدمت بیشتر به جامعه و مردم است و اگر هم جریانی در انتخابات موفق شود نه تنها آن انتخاب باید محترم واقع بشود بلکه همه باید کمک کنند که او بتواند به شکل موفق کارش را پیش ببرد.

ساخت ‌پالایشگاه تمام‌ایرانی در سوریه

معاون فناوری و بین‌الملل پژوهشگاه نفت گفت: طراحی و ساخت اولین پالایشگاه تماما ایرانی پس از استقرار نسبی امنیت در سوریه اجرا می‌شود. منصور بزمی اظهار داشت: پژوهشگاه صنعت نفت بزرگترین موسسه تحقیقاتی کشور است که تاکنون 130 اختراع آن در خارج از کشور به ثبت رسیده است. وی افزود: پژوهشگاه صنعت نفت یکی از معدود موسسات تحقیقاتی کشور است که موفق به فروش دانش فنی خود به خارج از کشور شده است. معاون فناوری و بین‌الملل پژوهشگاه تصریح کرد: در حال حاضر 7 واحد پالایشگاهی با دانش فنی ایرانی در حال فعالیت هستند و 2 واحد دیگر در حال نصب هستند که یکی از آنها در پاییز به سرانجام می‌رسد.

مراسم ترحیم‌آیت‌ا… راستی

مراسم ترحیم آیت‌ا… حسین راستی کاشانی عصر دیروز در مسجد امام صادق میدان فلسطین تهران برگزار شد. در این مراسم یادگار امام حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، اسحاق‌جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، علی‌یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام حجت‌الاسلام پورمحمدی، آیت‌ا… امامی‌کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان، حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید، حجت‌الاسلام محمدحسن اختری و محمدنبی حبیبی، مرتضینبوی، محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، محسن رفیق دوست و جواد امام حضور داشتند. آیت‌ا… راستی کاشانی ۲۹ شهریور ماه امسال در سن ۹۰ سالگی و پس از تحمل یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت.

مراسم وادع به صورت زنده پخش می شود

 مدیر تامین و هماهنگی پخش بسیج سازمان صدا و سیما گفت: سازمان صدا و سیما تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود از جمله معاونت سیما، معاونت صدا، معاونت برون‌مرزی و معاونت سیاسی را بسیج کرده تا با همکاری تمامی شبکه‌های تحت پوشش صدا و سیما این مراسم لحظه به لحظه و به صورت زنده پوشش داده شود. محمدرضا پورحسن: از برگزاری جلسه هماهنگی مراسم تشییع شهید محسن حججی خبر داد و تاکید کرد: شبکه‌های جام جم، شبکه خبر سیما و پرس تی وی از جمله شبکه‌های بین‌المللی هستند که این مراسم را پوشش خواهند داد. تاکنون شبکه رادیویی ایران نیز برای پوشش رادیویی مراسم آماده شده و یک شبکه دیگر نیز به آن ملحق خواهد شد.

وی در خصوص پوشش لحظه به لحظه این مراسم تصریح کرد: این مراسم از ساعت 9 صبح امروز آغاز شده و به صورت لحظه به لحظه و زنده از شبکه یک سیما پوشش داده شده و سایر شبکه‌ها گزارش‌های زنده پخش خواهند کرد. او ادامه داد: قرار بر این است که واحدهای سیار و دیگر واحدها در طول مسیر تشییع از میدان امام حسین(ع) تا میدان خراسان اسکان یافته و مراسم در تمامی نقاط پخش زنده شود. پورحسن با اشاره به برگزاری مراسم وداع با پیکر شهید محسن حججی در مشهد مقدس خاطرنشان کرد: این مراسم توسط شبکه استانی خراسان رضوی و شبکه خبر سیما به صورت زنده پخش شده و سایر شبکه‌های تلویزیونی و خبری آن را به صورت گزارش پوشش خواهند داد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.