ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 54415
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۶:۳۳
  • 108 بازدید
  • ارسال توسط :
ترامپ: مخالف برگزاری رفراندوم کاتالونیا هستم

ترامپ: مخالف برگزاری رفراندوم کاتالونیا هستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا  در پی گفت‌وگو با ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا در یک نشست خبری گفت: به نظرم اسپانیا کشور بزرگی است و باید همچنان متحد بماند. من بر این باورم که اسپانیا باید همچنان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا  در پی گفت‌وگو با ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا در یک نشست خبری گفت: به نظرم اسپانیا کشور بزرگی است و باید همچنان متحد بماند. من بر این باورم که اسپانیا باید همچنان کشوری متحد بماند.

این اظهارات از سوی ترامپ در حالی مطرح شده که دولت مرکزی اسپانیا با برگزاری رفراندوم استقلال کاتالونیا که قرار است اول اکتبر سال جاری میلادی در این منطقه خودمختار برگزار شود، مخالف است و گفته که هرکاری برای متوقف کردن آن انجام می‌دهد.

راخوی نیز اقدامات برای برگزاری این رفراندوم را “دیوانه‌وار” توصیف کرد و گفت که رفراندوم برگزار نمی‌شود چون تنها باعث ایجاد تفرقه و جدایی و بروز تنش در اسپانیا می‌شود.

وی ادامه داد: من می‌خواهم این مساله هرچه سریعتر حل و فصل شود و ما وارد یک مرحله جدید از اجرای قوانین، مذاکره و حس مشترک شویم.

ترامپ درباره اینکه چه پیشنهادهایی را به نخست وزیر اسپانیا درباره مساله برگزاری رفراندوم داده است، صحبتی نکرد اما گفت که بر این باور است مردم کاتالونیا باید همچنان در اسپانیا باشند.

وی گفت: می‌توانم شرط ببندم اگر نظرسنجی و رای گیری دقیقی صورت گیرد، به شما می‌گویم که مردم کاتالونیا کشورشان را دوست دارند، آنها عاشق اسپانیا هستند و نمی‌خواهند از دولت مرکزی جدا شوند. من می‌خواهم اسپانیا همچنان متحد بماند. من براین باورم که مردم کاتالونیا می‌خواهند با اسپانیا بمانند.

ترامپ همچنین مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده قربانیان حملات تروریستی ماه گذشته در بارسلونا که باعث کشته شدن 16 تن شد و داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، ابراز داشت و گفت: ما با اسپانیا و مردمش می‌مانیم و به مقابله با داعش و تروریست‌های دیگر می‌پردازیم. واشنگتن و مادرید در مقابل تروریسم متحد می‌مانند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از اسپانیا بابت کنفرانس همکاری کشورهای ائتلاف ضد داعش شامل آموزش بیش از 30 هزار تن از نیروهای امنیتی عراقی تشکر کرد و راخوی نیز گفت که اسپانیا تعهداتش را در افزایش بسته کمک‌های مالی برای بازسازی عراق بیشتر می‌کند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.