ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 54439
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۰۴
  • 154 بازدید
  • ارسال توسط :
انتشار گزارش کمیته حقیقت‌یاب درباره جنایات عربستان موجب محاکمه این کشور می‌­شود

انتشار گزارش کمیته حقیقت‌یاب درباره جنایات عربستان موجب محاکمه این کشور می‌­شود

«حسن هانی‌­زاده»، کارشناس غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص مخالفت عربستان با آغاز تحقیقات درباره نقض حقوق بشر در یمن، با اشاره به اینکه انتشار گزارش کمیته حقیقت‌یاب درباره جنایات عربستان موجب محاکمه این کشور می­‌شود، بیان داشت: سازمان‌های مدعی حقوق بشر از مدت‌ها پیش به خاطر فشار افکار عمومی مسئله […]

«حسن هانی‌­زاده»، کارشناس غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص مخالفت عربستان با آغاز تحقیقات درباره نقض حقوق بشر در یمن، با اشاره به اینکه انتشار گزارش کمیته حقیقت‌یاب درباره جنایات عربستان موجب محاکمه این کشور می­‌شود، بیان داشت: سازمان‌های مدعی حقوق بشر از مدت‌ها پیش به خاطر فشار افکار عمومی مسئله کشتار مردم یمن را در دستور کار خود قرار داده­‌اند.

وی با توجه به عدم پذیرش جنایات بیش از دوساله سعودی­‌ها علیه مردم یمن از سوی افکار عمومی جهان گفت: بر این اساس کمیته‌ای برای حقیقت‌یابی و بررسی وضعیت اقدامات جنایت­کارانه عربستان در یمن تشکیل شده است.

کارشناس غرب آسیا با تأکید بر مخالفت ریاض با شروع تحقیقات درباره نقض حقوق بشر در یمن اشاره داشت: عربستان سعودی اجازه نمی‌دهد انتقاد افکار عمومی علیه جنایات این رژیم در یمن شنیده شود و مانع از اعزام کمیته حقیقت‌یاب به یمن شده است.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی کنونی در یمن تأکید کرد: عربستان در حال حاضر به‌ شدت تحت فشار قرار گرفته است؛ لذا مانع از بررسی و تهیه گزارش کمیته مذکور می­‌شود. ده‌ها هزار کودک یمنی اکنون به خاطر محاصره یمن، کشتار عربستان و کمبود دارو و مواد غذایی در وضعیت دردناکی قرار دارند.

هانی‌زاده با توجه به فشار موجود بر سازمان­‌های حقوق بشری در قبال جنایات سعودی­‌ها در یمن گفت: سازمان­‌های مدعی دفاع از حقوق بشر دیگر نمی‌توانند نسبت به جنایات عربستان ساکت بمانند. شرایط عربستان سعودی در حال حاضر به‌گونه‌ای است که به‌ شدت در انزوا قرار گرفته است.

وی با تأکید بر پیامدهای انتشار گزارش­‌های سازمان­های حقوق بشری در مورد جنایات عربستان در یمن اشاره داشت: اگر گزارش کمیته حقیقت‌یاب منتشر شود، می‌تواند به تشکیل دادگاه جنایی و محاکمه مقامات رژیم عربستان منجر شود؛ لذا ریاض از این مسئله به‌ شدت وحشت کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.