ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 54697
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
  • 119 بازدید
  • ارسال توسط :
بیمارستان 160 تختخوابی فوق تخصصی تنکابن، جایگزین یا مکمل؟

بیمارستان 160 تختخوابی فوق تخصصی تنکابن، جایگزین یا مکمل؟

در جریان سفر هیات دولت نهم به مازندران مصوب شد که بیمارستان 260 تختخوابی جایگزین در تنکابن احداث شود تا جای بیمارستان قدیمی شهید رجایی این شهرستان را بگیرد.با آغاز ساخت بیمارستان جدید ، بررسی های کارشناسی بر روی ساختمان و تجهیزات بیمارستان قدیمی شهید رجایی شروع و مشخص شد که این بیمارستان به دلیل […]

در جریان سفر هیات دولت نهم به مازندران مصوب شد که بیمارستان 260 تختخوابی جایگزین در تنکابن احداث شود تا جای بیمارستان قدیمی شهید رجایی این شهرستان را بگیرد.
با آغاز ساخت بیمارستان جدید ، بررسی های کارشناسی بر روی ساختمان و تجهیزات بیمارستان قدیمی شهید رجایی شروع و مشخص شد که این بیمارستان به دلیل آنکه بعد از انقلاب ساخته شده و اسکلت بندی آن از استحکام لازم برخوردار و قابل استفاده است ، بنا بر این بیمارستان جدید با 160 تختخواب به صورت مکمل ساخته شود.
پس از اعلام این موضوع ، نشست های متعددی میان مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان شهید رجایی تنکابن با معاون وقت دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار و مصوب شد تا بخش های اطفال ، نوزادان ، ان آی سی یو ، پی آی سی یو ، زنان و زایمان و پنج تخت داخلی و جراحی در بیمارستان شهید رجایی تنکابن جانمایی شود تا بتواند یکصد تختخواب کسر شده از بیمارستان جدید را جبران کند.
برای بیمارستان جدید در حال ساخت نیز مقرر شد تا در طبقه اول بخش جراحی ، طبقه دوم بخش داخلی و فوق تخصصی و در طبقه سوم بخش جراحی قلب باز جانمایی شود تا مکملی برای بیمارستان قدیمی شهید رجایی باشد.
اما وزارت مسکن و شهرسازی که پیمانکار این طرح است ، بر جایگزین بودن این بیمارستان پافشاری می کند و طبق نقشه قرار است در طبقه اول بخش زنان و زایمان ، طبقه دوم بخش داخلی و در طبقه سوم تمامی جراحی ها از قبیل جراحی گوش ، حلق ، بینی ، ارتوپدی و عمومی در کنار جراحی قلب باز جانمایی شود ، موضوعی که با اعتراض شبکه بهداشت تنکابن رو به رو شده است.
مسئولان شبکه بهداشت تنکابن معتقدند که در شرایط جایگزینی ، تمامی بخش ها باید در بیمارستان جانمایی شود ، اما از آنجا که این بیمارستان مکمل است و برخی بخش ها در بیمارستان شهید رجایی جانمایی شده ، انجام این کار هیچ توجیهی نخواهد داشت.
این موضوع طی مکاتباتی از سوی شبکه بهداشت و درمان تنکابن به دانشگاه علوم پزشکی مازندران گزارش شد و متعاقب آن وزارت بهداشت و درمان آن را به وزارت راه و شهرسازی منتقل کرد تا پاسخ لازم در این زمینه داده شود.
وزارت راه و شهر سازی نیز در پاسخ به این نامه اعلام کرد که بیمارستان 160 تختخوابی تنکابن بیمارستان جایگزین است و نه مکمل.
این جوابیه در شرایطی صادر شد که طبق توافق اولیه می بایست بیمارستان جایگزین با 260 تختخواب احداث گردد نه با 160 تختخواب ، و این اختلاف نظر همچنان به قوت خود باقی است.
مسئولان شبکه بهداشت تنکابن می گویند که وزارت مسکن و شهرسازی پیمانکار این طرح است و بر اساس قانون ، پیمانکار نمی تواند در زمینه جانمایی نقشه اعمال نفوذ یا بر جایگزین بودن این بیمارستان پافشاری کند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنکابن در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : پیگیری هایی در این زمینه صورت گرفته و قرار است به همراه نماینده مجلس نزد وزیر راه و شهرسازی برویم تا اختلاف نظرها پیرامون مکمل یا جایگزین بودن بیمارستان 160 تختخوابی برطرف شود.
نیما نژاد مقدم افزود : بر اساس کارشناسی های صورت گرفته می بایست تمامی جراحی ها در طبقه اول باشد و طبقه سوم تنها به جراحی قلب باز اختصاص یابد چرا که به عنوان نمونه قرار دادن جراحی ارتوپدی در کنار جراحی قلب باز کاری کاملا غیر کارشناسی است و توجیه ندارد.
وی با بیان اینکه ساختمان بیمارستان 160 تختخوابی هم اکنون در مرحله اسکلت بندی است ، اظهار داشت : در این مرحله براحتی می توان این جانمایی ها را تغییر داد و برای پیمانکار نیز هزینه ای تحمیل نخواهد شد.
نژاد مقدم خاطر نشان کرد : خوشبختانه دولت تدبیر و امید اعتبارات خوبی برای این پروژه در نظر گرفته که با تخصیص آنها و رفع اختلاف نظرهای به وجود آمده شاهد تسریع در روند احداث بیمارستان فوق تخصصی 160 تختخوابی باشیم.
فرماندار ویژه تنکابن نیز پیش از این از ابلاغ ردیف اعتباری ویژه ای برای جبران عقب ماندگی روند احداث بیمارستان فوق تخصصی 160 تختخوابی این شهرستان خبر داده بود و زمان افتتاح این پروژه را به سال 97 موکول کرد.
سید امیر حسینی جو پیشرفت فیزیکی این بیمارستان را حدود 70 درصد اعلام کرد و افزود : تاکنون برای این بیمارستان که از سال 91 توسط وزارت مسکن و شهرسازی در حال ساخت است ، مبلغ 22 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی اظهار داشت : از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری ( دولت تدبیر و امید) به مازندران مبلغ هفت میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد که با تخصیص آن مراحل نازک کاری و محوطه سازی این بیمارستان انجام خواهد گرفت.
حسینی جو یکی از اقدامات ضروری در حوزه سلامت مردم غرب مازندران را احداث این بیمارستان دانست و خاطر نشان کرد : باید منابع مالی که برای این پروژه در نظر گرفته شده هرچه سریع تر تخصیص یابد تا شاهد تسریع در روند اجرایی آن باشیم.
وی تصریح کرد : طرح تحول نظام سلامت مهم ترین اقدام دولت تدبیر و امید در این زمینه بود که با هدف جلب رضایت عموم مردم در حوزه بهداشت و درمان و کاهش دغدغه های بیماران در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمده و موفقیت های چشمگیری را تاکنون به دست آورده است.
بیمارستان 160 تختخوابی تنکابن تنها بیمارستان فوق تخصصی غرب مازندران و شرق گیلان است که به مساحت 16 هزار و 735 متر مربع بوده و مجهز به پنج اتاق عمل است و با بهره برداری از آن بسیاری از مشکلات بیماران منطقه برطرف می شود.
کار ساخت بیمارستان 160 تختخوابی تنکابن از سال 91 شروع و برای آن هشت تخت جراحی قلب ، چهار تخت آی سی یو قلب باز ، شش تخت سی سی یو و هشت تخت آنژیوگرافی پیش بینی شده است.
برآورد اولیه برای تخصیص اعتبار جهت احداث این بیمارستان 50 میلیارد تومان بود.
در حال حاضر اسکلت تمامی بلوک های این بیمارستان به اتمام رسیده و فوندانسیون آن به صورت نواری و گسترده همراه با 40 شمع اجرا شده است.
همچنین سقف دال بتنی به ضخامت 15 سانتیمتر اجرا شده و دیوار چینی ها و کانال های هوایی نیز به اتمام رسیده است.
وال پست های داخلی و محیطی ، دیوارهای دوجداره محیطی و تیغه های داخلی در مراحل پایانی قرار دارند.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/7513/1654

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.