ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 54943
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲:۲۳
  • 407 بازدید
  • ارسال توسط :
حزب رفاه موریتانی، برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق را محکوم کرد

حزب رفاه موریتانی، برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق را محکوم کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: در شرایطی که امت عربی با مشکلات و چالش های زیادی روبرو است، اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه گذشته اقدام به برگزاری همه پرسی برای جدا شدن از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: در شرایطی که امت عربی با مشکلات و چالش های زیادی روبرو است، اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه گذشته اقدام به برگزاری همه پرسی برای جدا شدن از عراق کرد.همانگونه که پیش از آن سودان جنوبی از سودان جدا شد و یمن به دو کشور یمن جنوبی و یمن شمالی تجزیه شد، اکنون نیز تلاش های زیادی برای تجزیه لیبی و سوریه صورت می گیرد .
در ادامه این بیانیه تاکید شده است که عامل اینگونه برنامه ها ، استعمارگران جدید هستند که می خواهند «سایکس پیکو»جدیدی در کشورهای اسلامی که حکومت مرکزی در آن ضعیف شده است، رقم بزنند و مناطق نفوذ را میان خود تقسیم کنند اما حزب رفاه اینگونه تلاش ها با هدف تجزیه کشورها و ویران کردن آن را محکوم می کند.
حزب رفاه موریتانی تاکید کرد که این همه پرسی، قانون اساسی عراق را به چالش می کشد، پایه های یکپارچگی عراق را سست می کند و سعی می کند مردم عراق را که از قرن ها در کنار هم زندگی کرده اند، از هم جدا کند و این قطعا باعث افزایش درگیری ها و جنگ می شود.
حزب رفاه در ادامه این بیانیه تاکید کرده است: اتفاقاتی که در اقلیم کردستان عراق در حال روی دادن است ، نمی تواند از سیاست های آمریکا برای نابود کردن امت عربی و ایجاد فتنه در کشورهای اسلامی جدا و دور باشد.این اقدام در حقیقت طرح «جو بایدن» را تداعی می کند که خواستار تجزیه عراق به سه منطقه یا کشور (کردستان ،کشور شیعیان و کشور اهل سنت عراق) بود . آمریکا با این کار می خواهد یک غده سرطانی دیگر برای حمایت از صهیونیست ها در منطقه ایجاد کند .
این حزب سیاسی موریتانیایی تاکید کرد که مخالفتش با تجزیه عراق به معنای نادیده گرفتن حق کردها نیست.
حزب رفاه تاکید کرد که کرد ها باید در عراق در چارچوب قانون از همه حقوقشان برخوردار باشند تا اصل برادری اسلامی تقویت شود و دشمنان نتوانند به امت اسلامی آسیب وارد کنند.همه باید اختلافات را کنار بگذارند و کردها هم نباید ابزار دست آمریکایی ها برای ضربه زدن به ثبات و یکپارچگی عراق شوند.
حزب رفاه موریتانی در پایان تاکید کرد که نتایج این همه پرسی نه تنها برای کشورهای عربی و اسلامی خطرناک است بلکه این برای همه کشورهای جهان خطرناک است زیرا این همه پرسی اقلیت ها را در کشورهای دیگر تشویق به جدایی از کشورشان می کند.
حزب رفاه موریتانی یکی از احزاب سیاسی این کشور است که در سال 2008 میلادی تاسیس شده و در پی تقویت مردم سالاری در موریتانی و تقویت وحدت اسلامی است.
باوجود مخالفت های بین المللی ، منطقه ای و دولت مرکزی عراق و مغایرت آشکار با قوانین بین المللی همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق ،دوشنبه هفته جاری در مناطقی از شمال عراق ( استان های اربیل، سلیمانیه و دهوک و مناطق مورد نزاع از جمله کرکوک و خانقین) برگزار شد.
خاورم **2041**خبرنگار: سید شاهپور حسینی××انتشاردهنده: عزیز موسوی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.