ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 55371
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :
مسئولان برای برطرف کردن مشکل “معیشت و اقتصاد” مردم در جامعه تلاش کنند

مسئولان برای برطرف کردن مشکل “معیشت و اقتصاد” مردم در جامعه تلاش کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری  تسنیم خرم‌آباد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان که در استانداری لرستان برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: مردم ولایت مدار  استان لرستان در عزاداری امام حسین (ع) سنگ تمام می‌گذارند […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری  تسنیم خرم‌آباد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان که در استانداری لرستان برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: مردم ولایت مدار  استان لرستان در عزاداری امام حسین (ع) سنگ تمام می‌گذارند به طوری که باید گفت عزاداری مردم لرستان در تاسوعا و عاشورای حسینی اسوه و الگو است.

وی با اظهارات اخیر رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مورد عزاداری مردم لرستان اشاره کرد و افزود:  همچنان که رزم‌رزمندگان لرستانی‌ها در دفاع مقدس مثال زدنی بوده است رئیس دفتر رهبری دو روز  پیش در شبکه سراسری به صراحت عزاداری مردم لرستان را نمونه و الگو دانست.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان امام حسین (ع) را آینه تمام نمای پیامبر اکرم (ص) دانست و عنوان کرد: آنچه از صفات و کمالات در وجود پیامبر اکرم (ص) وجود داشت، امام حسین (ع) نیز دارا بود  و پرورش یافته دامن رسول خدا (ص) بود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر  (ص)حادثه عاشورا را پیش بینی کرده بود بیان کرد: امام حسین (ع) با قیامش اسوه و الگوی حریت و آزادگی است و در عالم کسی مانند او آزاده نبوده است.

آیت الله میرعمادی امام حسین (ع) الگویی بسیار خوبی برای مردم دانست و گفت: امام حسین(ع)  الگوی حریت و مقاومت در برابر ظلم بود که با قیامش ظلم و ظالمان را رسوا کرد و اگر امروز ظلم در دنیا مورد تنفر است به خاطر وجود اوست.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا در دنیا مورد تنفر ملت‌هاست به خاطر انقلاب اسلامی ماست و روز به روز نفرت بر آمریکا بیشتر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان اظهارداشت: تمام روسای مستقل دنیا از رئیس جمهور آمریکا ابراز نفرت کردند که اینها به خاطر برکت و نهضت امام  حسین(ع) است و انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته از تاسوعا و عاشورا بوده است.

وی  امام حسین (ع) را مظهر اقتدار دانست و افزود: پیاده‌روی اربعین حسینی  یک حرکت عظیم برای نشان دادن اقتدار است.

آیت الله میرعمادی  در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با تشییع پیکر شهید حججی عنوان کرد:  برای شهید حججی تشییع جنازه عظیمی اتفاق افتاد به طوری که ‌میدان شهدا مملو از جمعیت کثیری شد که فریاد یا حسین (ع) بلند شد و این نشان می‌دهد که مکتب حسین بن علی (ع) زنده  است.

وی به حریت و آزادگی و جوانمردی شهید حججی اشاره کرد و گفت: هر زمان روح شهید بر کالبد جامعه اسلامی دمیده است، مردم یکپارچه شدند از این رو باید گفت  همه مردم با سلایق مختلف و دین‌های مختلف به شهید حججی عشق ورزیدند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان کرد: اینکه انسان به دست داعشی‌ها بیفتد وبداند که بدنش را تکه تکه کنند اما نلرزد و سینه‌اش را ستبر و چشمانش استوار و مصمم باشد دشمن را به ذلت می‌کشاند، در زمان پیامبر (ص) نیز هر چه جنگ شعله ور تر می‌شد پیامبر اکرم) مصمم تر می‌شد و  امام حسین (ع) نیز  هر چه یاران خود را از دست می‌داد مصمم‌تر می‌شد وآزادگی خود را بیشتر نشان می‌داد.

وی  با بیان اینکه نظام سلطه به دنبال این است فرهنگ غرب را بر دنیا حاکم کند، تصریح کرد:  امام حسین (ع) مظهر عبودیت و بندگی خدا بوده است و از‌هیچ‌کس نترسیده است.

آیت الله میرعمادی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در روز تاسوعا هفت خطبه خواند که  بر جوانان و تحصیلکرده‌ها لازم است با معارف قوی امام حسین (ع) آشنا شوند، بخش اول  این خطبه ها عبودیت و بندگی را در برابر خداوند ترسیم می‌کند و بخش دوم حماسه آفرینی است.

وی  به لزوم همراهی و حضور مسئولان در بین مردم برای عزدارای اشاره کرد و گفت: گل مالی مردم لرستان در عاشورای حسینی رسم خوبی است، یک نوع اظهار ارادت است که باید تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: هیئت‌های عزاداری  باید توجه کنند که برای گل مالی منجر به قطع درختان نشود تا عزاداری‌ها مطلوب باشد.

وی خاطر نشان کرد: عزاداری امام حسین (ع) افتخار ماست و باید مانند او حریت دربرابر دشمن و عبودیت به خدا و خدمت به مردم را داشته باشیم.

آیت الله میرعمادی اظهارداشت: خدمت به مردم را  باید از نعمت الهی بدانیم و کارشان را رفع کنیم و  اگر گره‌ای از مشکلات مردم‌ را باز کردیم خدا را شکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز مهمترین مشکل مردم‌معیشت و اقتصاد است افزود: به طور یقین  مدیران باید همکاری کنند و پای کار بیایند و در بحث تولید و اشتغال و اقتصاد مقاومتی که استان پایلوت بود مردم نتیجه  آن را مطالبه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: مردم لرستان شایسته خدمت هستند و هر روز باید خبرهای خوشی از تولید و اشتغال و کار و گره گشایی از کار مردم را داشته باشیم چون سبب خوشحالی رهبر می‌شود.

وی  به تاکید مقام معظم رهبری بر امر تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: در این راستا هر دستگاهی باید عملکرد خود را نشان دهد و هیچ دستگاهی نیست که بگوید در برابر تولید و اشتغال مسئولیت ندارم. همه مورد خطاب رهبر هستیم  بنابراین دست به دست هم‌ دهیم تا با دید وسیع انجام شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.