ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 5550
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
  • 468 بازدید
  • ارسال توسط :
نگرش‌ دینی‌وملی در قاب هنر در جشنواره «مدافعان حرم» شکل گرفته است

نگرش‌ دینی‌وملی در قاب هنر در جشنواره «مدافعان حرم» شکل گرفته است

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس، امیر خوراکیان معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی درباره جشنواره فیلم مدافعان حرم اظهار کرد: این جشنواره کمک می کند تا ذهن ملت ایران به کلان نگری درباره تحولات منطقه اسلام جمع شود. جشنواره مدافعان حرم کمک می کند تا نگاهمان فراتر از مرزها به تحولات […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس، امیر خوراکیان معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی درباره جشنواره فیلم مدافعان حرم اظهار کرد: این جشنواره کمک می کند تا ذهن ملت ایران به کلان نگری درباره تحولات منطقه اسلام جمع شود. جشنواره مدافعان حرم کمک می کند تا نگاهمان فراتر از مرزها به تحولات منطقه ای باشد.
وی در ادامه افزود: این جشنواره می تواند تبیین کننده این مطلب باشد که دلسوزی برای ایران بدون منطقه ای که ایران در آن قرار گرفته کوته بینی و غفلت از دنیای اسلام است. جشنواره مدافعان حرم می تواند زوایای مختلف ایثارها، مسئولیت پذیری ها و از خودگذشتگی ها را که با یک انگیزه دینی و ملی و با یک بصیرت خاص در منطقه اتفاق افتاده را در قالب هنر و تصویر نشان دهد.
خوراکیان در پاسخ به این سوال که مخاطبان جشنواره مدافعان حرم مردم و یا هنرمندان باشند، گفت: به نظر من مخاطبان این جشنواره هردوی این ها هستند. در مرحله اول هنرمندان به دلیل اینکه صاحبان آثار هستند و آنها به مسائل با دیده هنر می نگرند و در قالب تصویر شکوفا می کنند باید مخاطبین جشنواره باشند. در مرحله بعدی اگر تولیدات هنرمندان در مجموعه هنرمندان محفوظ بماند، تلاشی است که به مقصد نرسیده است، تلاش و آثار هنرمندان باید به دست مخاطبان عموم آنها که مردم است، برسد تا عموم جامعه از برکات آنها استفاده کنند.
رئیس اسبق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه مهمترین راهکار برای جشنواره فیلم مدافعان حرم تبیین موضوع برای هنرمندان است، گفت: نبود این تبیین یک معضل بزرگ برای جشنواره های موضوعی است. در اغلب جشنواره ها به پدیده های فرهنگی هنری توجهی نمی شود، فقط موضوعاتی را برای جشنواره در نظر می گیریم و از هنرمندان می خواهیم تا درباره آن موضوع آثاری تولید و به جشنواره ارسال کنند. درست است که تحقیق و پژوهش بخشی از کار هنرمندان است اما واقعیت این است که در برخی از موضوعات، مطالب اولیه و توضیحات کلام ممکن است به راحتی در دسترس نباشد.
وی در ادامه افزود: اگر جلساتی گفت و گو محور و یا مباحثه ای، برای هنرمندان گذاشته شود که به تحقیق و پژوهش آنها در راه ساخت اثر کمک کند، به نظرم برانگیخته شدن احساس هنرمندان بعد از این مرحله سخت نیست. اگر کمک کنیم دریافت مطلوب برای هنرمندان اتفاق بیافتد حتما شاهد آثار ارزشمند و تاثیرگذار خواهیم بود.
گفتنی است؛ نخستین دوره جشنواره فیلم مدافعان حرم به دبیری حمید یادروج در دو بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی از هشتم تا دهم خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن