ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 55594
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :

واکنش تند الحشد الشعبی به همه‌پرسی کردستان عراق

خبرگزاری فارس: سخنگوی الحشد الشعبی با بیان اینکه همه‌پرسی کردستان، غیر قانونی بود، نتایج این همه‌پرسی را خطرناک و غیر قابل پیش‌بینی توصیف کرد. «احمد الاسدی» سخنگوی هیأت الحشد الشعبی، با تأکید بر اینکه «بارزانی کردستان عراق را به شکل غیر قانونی و بر خلاف قانونم اساسی اداره می‌کند» همه‌پرسی را نیز بر خلاف قانون […]

خبرگزاری فارس: سخنگوی الحشد الشعبی با بیان اینکه همه‌پرسی کردستان، غیر قانونی بود، نتایج این همه‌پرسی را خطرناک و غیر قابل پیش‌بینی توصیف کرد.

«احمد الاسدی» سخنگوی هیأت الحشد الشعبی، با تأکید بر اینکه «بارزانی کردستان عراق را به شکل غیر قانونی و بر خلاف قانونم اساسی اداره می‌کند» همه‌پرسی را نیز بر خلاف قانون اساسی دانست.

الاسدی در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین، گفت: همه‌پرسی در اهداف و نتایج تفاوتی با داعش ندارد که همانا تجزیه عراق است.

او افزود: جدایی‌طلبان اقدام غیر قانونی انجام داده‌اند و دولت عراق هنوز بسیاری از اقدامات را انجام نداده و ما می‌ترسیم که این همه پرسی نتایج خطرناکی داشته باشد که مقابله نظامی می‌تواند یکی از آن‌ها باشد و ما در ابتدای مقابله سیاسی برای حفظ وحدت و یکپارچگی عراق هستیم.

الاسدی ادامه داد: دولت اقداماتی را در راستای مقابله با جدایی‌طلبان که با احساسات شهروندان کرد بازی کرده‌اند، در پیش گرفته است و ما اجازه نمی‌دهیم جدایی‌طلبان شهروندان کرد را از برادران عراقی خود جدا کنند.

وی همچنین گفت: بارزانی در میان بحران داخلی شدید به سر می‌برد و به علت اداره دیکتاتورمآبانه اقلیم کردستان، مخالفان بسیاری دارد.

سخنگوی الحشدالشعبی در ادامه با زیر سؤال بردن روند برگزاری همه‌پرسی، گفت: همه‌پرسی بارزانی را تشکیلات و شبه نظامیان او برگزار کردند و صداهایی از کردهای معتدل به گوش می‌رسد که می‌گویند درصد شرکت کنندگان از 40 تا 50 درصد تجاوز نمی‌کرد و درصد رأی «آری» به همه پرسی نیز بیش از 70درصد نبود.

الاسدی تنها ناظر و حامی این همه‌پرسی را اسرائیل دانست و گفت: اسرائیل آخرین طرفی است که می‌تواند از حقوق بشر و حق تعیین سرنوشت حمایت کند و هدفش فقط متشنج کردن اوضاع عراق است.

او در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مبارزه با داعش، گفت: در مراحل آخر غلبه بر تروریست‌ها هستیم و پیش‌بینی می‌کنم که تا پایان سال جاری میلادی به طور کامل عراق را آزاد کنیم و فقط چند منطقه کوچک به خصوص در نزدیکی مرز سوریه در اشغال داعش باقی مانده است.

الاسدی در رابطه با حضور الحشد الشعبی در نزدیکی کرکوک نیز، این حضور را مرتبط با عملیات آزادسازی «الحویجه» اعلام کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.