ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 55760
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۰۴
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
همواره در سنگر انقلاب اسلامی راست قامت و کوشا باشید

همواره در سنگر انقلاب اسلامی راست قامت و کوشا باشید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا, روزگاری رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) در مورد وصیت نامه شهدا می‌فرمود: «این وصیت‌نامه‌‏هایى که این عزیزان می‌نویسند مطالعه کنید. 50 سال عبادت کردید، و خدا قبول کند، یک روز هم یکى از این وصیت‌نامه‏ ها را بگیرید و مطالعه کنید و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا, روزگاری رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) در مورد وصیت نامه شهدا می‌فرمود: «این وصیت‌نامه‌‏هایى که این عزیزان می‌نویسند مطالعه کنید. 50 سال عبادت کردید، و خدا قبول کند، یک روز هم یکى از این وصیت‌نامه‏ ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید.» چند سال پیش بود که رهبر معظم انقلاب هم در یکی از دیدارهای رسمی‌شان به خواندن وصایای شهدا توصیه داشتند.

ایشان در این زمینه فرمودند: «این وصیت‌نامه‌هایی که امام می‌فرمودند بخوانید، من به این توصیه‌ ایشان خیلی عمل کرده‌ام. هرچه از وصیت‌نامه‌های همین بچه‌ها به دستم رسیده – یک فتوکپی، یک جزوه – غالباً من اینها را خوانده‌ام؛ چیزهای عجیبی است. ماها واقعاً از این وصیت‌نامه‌ها درس می‌گیریم. این‌جا معلوم می‌شود که درس و علم و علم الهی، بیش از آنچه که به ظواهر و قالب‌های رسمی وابسته باشد، به «حکمت معنوی» – که ناشی از  نورانیت الهی است – وابسته است. آن جوان خطش هم بزور خوانده می‌شود، اما هر کلمه‌اش برای من و امثال من، یک درس راهگشاست و من خودم خیلی استفاده کرده‌ام…وقتی معنویت هست، دلها مجذوب آن می‌شود. وقتی دل‌ها مجذوب شد، نیروها به دنبال دل‌ها و اراده‌ها حرکت می‌کند. وقتی این‌طور شد، بزرگ‌ترین قدرت‌ها نمی‌توانند یک ملت را شکست بدهند. برادران! این واقعیت در ایران اتفاق افتاد؛ بزرگترین قدرت‌های دنیا نتوانستند ایران را شکست بدهند.» اعجازهای نهفته در کلام این مردان خدا گنجینه‌ای از حکمت آن‌هاست که میدان جهاد در راه خدا به آن دست یافتند. مرور خطوط این وصایا ضروری است.

شهید والا مقام  ناصر عطائی متولد 42/3/15 بود که در سن 19 سالگی و در عملیات بازی دراز در 61/5/7 بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض شهادت نائل و آسمانی شد. در ادامه وصیت نامه شهید عطائی را می‌خوانید:

بسم‌­الله شهدا و الصدیقین

" یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی"

با درود به رهبر کبیر انقلاب امام خمینی آن رادمرد بزرگ تاریخ و آن بت شکن قرن و کسی که حیثیت و شرف ملت ما را به خود باز گردانید، و با سلام و درود به شهدای اسلام بالاخص شهدای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که با خون خویش در جهت حفظ و حراست مملکت اسلامی گامی عظیم برداشتند و این حماسه پرشور و غوغا برانگیز را در تمام جهان برانگیختن.

پیام من بعنوان کوچکترین برادر و یا فرزند شما امت قهرمان، این است که در درجه اول از خداوند با قلبی پاک و خلوص نیت بخواهید که به طول عمر رهبر عظیم­‌الشان بیافزاید و سپس در جهت تداوم و پیشبرد انقلاب از هیچ کوششی فروگذار ننمایید. همواره به جبهه ­های جنگ حق علیه باطل کمک و ایثار نمایید، چنانکه قرآن کریم می­فرماید: الذین آمنو و جاهدوا. کسانی‌که ایمان آوردید در مسیر الله با جان‌های خویش ایثار نموده­‌اند، در عوض به آنها وعده بهشت می­‌دهیم. و اکنون مادرم، ای مادر محبوب و پر افتخار من، خداوند هر لحظه­ای از کسی امتحان می­گیرد، اینک نوبت تو شده که امیدوارم در این امتحان پیروزمندانه و سر بلند درآیی زیرا که خداوند می­فرمایند: احسب الناس     

  مادر مبادا از کشته شدن من غمگین و افسرده گردی اگر می­خواهی که من هم مثل شهدای دیگر پاک و منزه باشم پس از تو خواهش می کنم که امام عزیزمان را دعا کنی و همانند همه مادرهای شهدا صبور باشی و تو ای پدر عزیز همچون حسین قامت استوار و ایمانت به خدا محکم باشد و از اینکه امانت او را به او باز می­‌گردانی اندوه‌ناک مباش و برادرها و خواهرهای گرامیم هرگز قدمی علیه اسلام برنداشته و همواره در سنگر انقلاب اسلامی راست قامت و کوشا باشید و در پایان چند نکته‌­ای است که باید تذکر دهم: از کسی طلب ندارم و به کسی هم بدهکار نیستم و خواهان این می­باشم که هیچ گونه تشریفات از قبیل حجله و یا علامت برایم بر قرار ننمایید. فقط در صورت امکان نماز وحشت و یا مجلس ختم و فاتحه­‌خوانی برگزار نمایید. بدینوسیله پدرم را وصی خود قرار می­‌دهم.

والسلام علیکم و رحمته‌­الله و برکاته  25/3/1361

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.