ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 55781
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۵۱
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :
پایان داعش در سوریه و عراق به معنای پایان پروژه تروریسم نیست

پایان داعش در سوریه و عراق به معنای پایان پروژه تروریسم نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم  به نقل از روزنامه اتریشی کوریر، "پیتر نویمن" از کارشناسان ترور و مسائل سیاسی و استاد مطالعات امنیت در کینگ کالج لندن و رئیس مرکز بین المللی افراط‌ گرایی (ICSR) روز جمعه یک گزارش را به کشورهای عضو سازمان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم  به نقل از روزنامه اتریشی کوریر، "پیتر نویمن" از کارشناسان ترور و مسائل سیاسی و استاد مطالعات امنیت در کینگ کالج لندن و رئیس مرکز بین المللی افراط‌ گرایی (ICSR) روز جمعه یک گزارش را به کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین ارائه داد.

وی در برابر خبرنگاران در وین اتریش اظهار داشت که تهدید از طرف تروریسم سال های  بسیار زیادی ما را به خود مشغول خواهد کرد.

نویمن همچنین تاکید کرد که همچنین پایان تروریسم داعش در سوریه و عراق می تواند تروریسم بیشتر و نه کم تر را برای ما به ارمغان بیاورد. بنابراین این به مفهوم پایان پروژه ترور نبوده بلکه پایان مرحله اول آن است.

نویمن روز جمعه مشترکا با رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا که در حال حاضر این مسئولیت بر عهده وزیر امور خارجه اتریش است، گزارشی را به اعضای این سازمان ارائه داد.

سباستین کورس، وزیر امور خارجه اتریش نیز تاکید کرد که هدف آشکار ما این است که شبکه های افراط گرایی در منطقه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا را قطع کنیم.

وی همچنین در این باره هشدار داد که حدود 10 هزار تروریست خارجی از منطقه سازمان امنیت و همکاری اروپا که شامل 57 کشور است برای قتل و تجاوز و جنگ به عراق و سوریه سفر کرده اند.

نویمن نیز دلایل زیادی برای خطر روزافزون ترور در اروپا ارزیابی کرده و گفت: طرفداران داعش که همچنین از اتریش به عراق و سوریه رفته و از این مبارزات جان سالم به در برده اند به خوبی آموزش دیده و در سطح بین المللی به خوبی شبکه بندی شده اند و به وطن خود بر می گردند. به گفته نویمن، داعش برای حملات تروریستی در اروپا تبلیغ می کند و همواره اقدامات تروریستی ساده تر تبلیغ می شود و این امر می تواند به تشکیل گروه های خطرناک جدیدتری منجر شود.

نویمن همچنین گفت که تقریبا 20 تا 25 درصد انسان هایی که از اروپا به سوریه رفته اند مرده اند، 40 تا 50 درصد هم هنوز در منطقه حاضرند و تنها یک سوم بازگشته اند یا در شرف بازگشتند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.