ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 55853
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
  • 124 بازدید
  • ارسال توسط :
شهید حججی حجت خدا بود که شهادتش دنیا را لرزاند

شهید حججی حجت خدا بود که شهادتش دنیا را لرزاند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی قره داغی مسئول نهاد رهبری دانشگاه زنجان در گفتگو با نسیم زنجان اظهار داشت: زمانی که یک جوان 26 ساله از بین اینهمه شهدای مدافع حرم به لطف خدا می خواهد بزرگ شود و وقتی که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی قره داغی مسئول نهاد رهبری دانشگاه زنجان در گفتگو با نسیم زنجان اظهار داشت: زمانی که یک جوان 26 ساله از بین اینهمه شهدای مدافع حرم به لطف خدا می خواهد بزرگ شود و وقتی که حضرت آقا بوسه بر تابوت ایشان میزند نشان از مقام بالای او دارد ، نشان از اخلاص و زندگی همراه اخلاص او بود که کار برای خدا ، ازدواج برای خدا و تمام آرزوها برای خدا بود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه زنجان تشریح کرد: او کار جهادی میکرد و حتی پدر و مادرش هم خبردار نبودند. صبح سرکار بود و بعد از ظهر برای تامین بودجه مالی یک کار فرهنگی کارگری می کرد. در واقع در زندگی شهید حججی می توان خدا را دید.

وی با بیان اینکه جوانان باید شهید حججی را الگو قرار دهند، تصریح کرد: شهید حججی نمونه بارزی از کسی بود که فهمید تکلیف او چیست و خودش را وسط میدان انداخت پس جوانان بدانند در سن جوانی می توان به اوج رسید.

حجت الاسلام قره داغی با اشاره به روایتی از حضرت سید الشهدا (ع) در کربلا که فرمود: آنهایی که حق الناس به گردنشان است بازگردند، گفت: این شهید بزرگوار حق الناسی بر گردن خود باقی نگذاشت و شهادت حججی دنیا را لرزاند و شاهد بودیم که طیف های مختلف مردم برای این شهید در کنار هم جمع شدند این یعنی حججی حجت خدا شد.

مسؤل نهاد رهبری در دانشگاه زنجان بیان داشت: وقتی که بخواهیم به اهل بیت برسیم باید تربیت شد و برای تربیت باید در صحنه بود. هیئت ، کانون های مذهبی و مساجد تربیت کننده هستند، وقتی در آنجا انسان خودش را نبیند اهل بیت خودشان ما را تربیت می کنند.

وی افزود: در واقع شهید حججی چون خودش را ندید تربیت شد و به این مقام والا رسید. او چند قدم به سمت اهل بیت رفت، عاشق شد و وقتی توانست دلبری کند اهل بیت خریدار او شدند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه زنجان با بیان اینکه این راه تمام شدنی نیست، اظهار داشت: اگر من حججی نباشم حججی ها خواهند بود. کربلا همیشه هست دعا کنیم که قرعه به نام ما باشد، اخلاص از خودمان نشان دهیم تا با کارهایمان بوسیدنی شویم و دل اهل بیت برایمان تنگ شود.

وی با اشاره به اینکه مکتب شهادت اتفاق نخواهد افتاد مگر با تربیت هایی که به شهادت ختم شود، تصریح کرد: کانون ها و نهادهای فرهنگی باید از کارهای گلخانه ای، تشریفاتی و تبلیغی جدا شده و به سمت تربیت انقلابی بروند.

حجت الاسلام علی قره داغی خاظرنشان کرد: یک بار میخواهیم بمیریم، یک عمر می ترسیم ولی متاسفانه به فکر آن نیستیم این مرگ حتما خواهد رسید.

وی افزود: اگر قرار باشد بمیریم و باید بمیریم پس چه بهتر مرگمان مرگ زیبایی باشد و باید بدانیم همانگونه که انسان زندگی می کند همانگونه خواهد مرد. ان شاالله مرگ ما مرگ زیبایی باشد و همه عزیزان همانند شهید حججی عاقبت بخیر شوند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.