ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 55928
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
  • 125 بازدید
  • ارسال توسط :
محاکمه 107 انقلابی در مصر

محاکمه 107 انقلابی در مصر

رخدادهای 9 مهر 63 چکیده: آیت الله خامنه ای بر لزوم برنامه ریزی دقیق در اجرای سیاست خارجی تاکید کرد.   موسوی: یقین داریم مساله خاورمیانه و غده سرطانی اسرائیل از طریق حرکت عمومی ملت ها می تواند حل شود.   صدام 9 افسر انقلابی را بدون محاکمه به جوخه اعدام سپرد.   به دستور […]

رخدادهای 9 مهر 63

چکیده:

آیت الله خامنه ای بر لزوم برنامه ریزی دقیق در اجرای سیاست خارجی تاکید کرد.

 

موسوی: یقین داریم مساله خاورمیانه و غده سرطانی اسرائیل از طریق حرکت عمومی ملت ها می تواند حل شود.

 

صدام 9 افسر انقلابی را بدون محاکمه به جوخه اعدام سپرد.

 

به دستور صدام معاون دبیر کل حزب بعث عراق و جانشین میشل عفلق به قتل رسید.

 

بیدادگاه امنیتی مصر 107 تن از انقلابیون مسلمان این کشور را به حبس ابد و زندان های طویل المدت محکوم کرد.

 

تسلیم پیام کتبی رئیس جمهور یمن جنوبی به آیت الله خامنه ای

آقای بشارتی قائم مقام وزیر امور خارجه که حامل پیام کتبی رییس جمهور کشورمان به روسای کشورهای امارات متحده عربی، قطر و جمهوری دموکراتیک عربی یمن بود در پایان ماموریت خود دیروز به حضور آیت الله خامنه ای رسید و موافقت سران سه کشور با طرح پیشنهادی ایران برای اخراج اسرائیل از سازمان ملل را به اطلاع ایشان رساند.

آقای بشارتی در این دیدار پیام کتبی آقای «علی ناصر محمد» رئیس جمهور یمن جنوبی را تسلیم رئیس جمهور کرد. آیت الله خامنه ای در این دیدار بر لزوم برنامه ریزی های دقیق و زمان بندی شده و تداوم سفرهای مستمر برای بازدید از کشورهای همسایه و مطلع ساختن آنان از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران همچنین توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با این کشورها را مورد تاکید قرار داد.(1)

 

موسوی: امنیت منطقه با ما است و ما آن را حفظ خواهیم کرد

نخست وزیر کشورمان دیروز یکبار دیگر در پایان جلسه هیئت دولت تاکید کرد اگر کشتی ها و بنادر ایران در خلیج فارس مورد حمله قرار بگیرد یقینا امنیت و آرامش برای کشتیرانی وجود نخواهد داشت.

آقای موسوی گفت: هر گونه طرح و پیشنهادی که در سازمان ملل مطرح شود و باعث امنیت کشتیرانی در خلیج فارس شود و با موازین ما هماهنگ باشد مورد توجه ما قرار خواهد گرفت چرا که امنیت منطقه با ما است و ما آن را حفظ خواهیم کرد.

آقای موسوی افزود: نکته ای که سعی می شود از کنار آن گذشته شود مساله خاورمیانه و غده سرطانی اسرائیل است که به عنوان فاجعه ای بزرگ برای منطقه به حساب می آید و ما یقین داریم که این مساله از طریق حرکت عمومی ملت ها می تواند حل شود منتها ما در سازمان ملل و سازمان های بین المللی می بایست حضور داشته باشیم تا توجه ملت های گوناگون را به این مسئله جلب بکنیم.(2)

 

اعدام 9 افسر انقلابی در عراق

صدام اولین گروه از افسران انقلابی ارتش عراق را که چندی پیش به دنبال تلاش ناموفق برای سرنگونی وی دستگیر شده بودند را بدون محاکمه و به جوخه اعدام سپرد.

 بر اساس این گزارش رژیم بعثی ضمن تحویل پیکر 9 تن از این افسران انقلابی به خانواده های آنها این خانواده ها را از برگزاری هرگونه مراسم سوگواری برای فرزندانشان منع کرد. از سوی دیگر  روزنامه العمل السلامی در آخرین شماره خود فاش کرد که به دستور صدام معاون دبیر کل حزب بعث عراق و جانشین میشل عفلق به قتل رسیده است. بر اساس گزارش این روزنامه «دکتر منیف الرزاز» معاون دبیر کل حزب بعث به اتهام افشای جنایات صدام در حزب بعث مسموم و اول مهر «هفته گذشته» کشته شده است. وی متهم به ارسال اسنادی به خارج از عراق بود که دخالت صدام را در کشتن 35 تن از رهبران حزب بعث را فاش می ساخت.(3)

 

محاکمه 107 انقلابی در مصر

بیدادگاه نظامی رژیم مصر دیروز 107 تن از مسلمانان انقلابی مصر را به اتهام تلاش برای برقراری حکومت اسلامی در مصر به زندان های طویل المدت تا حبس ابد با اعمال شاقه محکوم کرد. پس از اعلام آرای انبوه جمعیت حاضر در دادگاه شامل دوستان و اقوام مسلمانان انقلابی و گروه کثیری از مردم مصر مثل مادر شهید خالد اسلامبولی عامل اعدام انقلابی انورسادات نیز بین آنان بود هنگام خروج از دادگاه فریاد می زدند «اسلام آری آمریکا و اسرائیل نه».

 بر اساس این گزارش دو تن از مسلمانان انقلابی به بند کشیده شده پس از دستگیری بر اثر شدت شکنجه های وارده در زندان به شهادت رسیدند. رای دادگاه را باید حسنی مبارک دیکتاتور مصر مورد تصویب قرار دهد. در همین حال از شمال مصر خبر می رسد شهر صنعتی کفر الدوار صحنه تظاهرات شدید و شورش های خشونت بار بود. در این درگیری ها سه تن کشته و ده ها تن زخمی شدند. دولت مصر این اعتراضات را به گروه های چپ نسبت داد.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 9 مهر 63، ص 12
2. اطلاعات، 9 مهر 63، ص 3
3. کیهان، 9 مهر 63، ص 1 و 24
4. اطلاعات، 9 مهر 63، ص 16

انتهای متن/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.