ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 56004
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۶:۴۷
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :
۳ میلیون زائر در کربلای معلی/تدابیر ویژه امنیتی اعمال شده است

۳ میلیون زائر در کربلای معلی/تدابیر ویژه امنیتی اعمال شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، در سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) خیل عظیم مشتاقان اهل بیت(ع) در کربلا حضور دارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از منابع عراقی؛ تدابیر شدید امنیتی اعمال شده و عبور  […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، در سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) خیل عظیم مشتاقان اهل بیت(ع) در کربلا حضور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از منابع عراقی؛ تدابیر شدید امنیتی اعمال شده و عبور  و مرور خودروها و موتورسیکلت ها ممنوع شده است.

از سوی دیگر تولیت حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) از افزایش تعداد عزاداران عاشورا به شکل چشمگیر خبر داد و احتمال داد که تعداد شرکت کنندگان در این مراسم به ۳ میلیون نفر برسد.

جمال الدین الشهرستانی رئیس بخش رسانه های تولید حرم مطهر امام حسین(ع) اعلام کرد: شهر کربلا میزبان خیل عظیم مشتاقان است و تعداد شرکت کنندگان در مراسم عاشوار بیش از ۳ میلیون زائر خواهد بود در حالی که در مراسم عاشورای سال قبل بیش از دو میلیون زائر حضور داشتند.

وی افزود: افزایش تعداد شرکت کنندگان در مراسم عاشورای امسال پس از حضور زائرانی از کشورهای آسیایی مانند هند، پاکستان، افغانستان، آذربایجان و ایران و نیز زائرانی از کشورهای عربی مانند لبنان، سوریه، مصر و برخی کشورهای دیگر عربی است.

الشهرستانی تاکید کرد: تولیت حرم مطهر حضرت سیدالشهداء(ع) همه آمادگی های لازم لجستیکی، خدماتی و امنیتی را برای ارائه بهترین خدمات به شرکت کنندگان در مراسم عاشورا به ویژه مراسم  طویریج به عمل آورده است.

قاسم مصلح معاون مسئول بخش حفظ نظم و امنیت تولیت حرم امام حسین(ع) نیز از مشارکت ۴۰۰۰ داوطلب به منظور تسهیل ورود زائران از ورودی های کربلا تا بین الحرمین خبر داد واعلام کرد: هماهنگی عالی میان پلیس کربلا و نیروهای حشد شعبی برقرار است.

وی از تدابیر امنیتی لازم در اطراف کربلا به منظور ممانعت از نفوذ تروریستها به این شهر خبر داد و گفت: نیروهای امنیتی در همه مناطق کربلا حضور دارند.

این درحالی است که مشتاقان اهل بیت، شب عاشورا را در مناطق مختلف دنیا برپا داشتند.

در یمن هزاران یمنی در مراسمی به این مناسبت شرکت کردند و طی آن عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن سخنرانی کرد.

در بحرین با وجود اقدامات سرکوبگرانه رژیم این کشور مردم در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان شرکت کردند. این در حالی است که نظامیان آل خلیفه به بازداشت افراد مسئول هیئت های عزادارای ادامه می دهد و نمادهای عاشورایی را تخریب می کند.

در نیجریه در میان تهدیدات امنیتی از سوی ارتش و پلیس این کشور، مشتاقان امام حسین و اهل بیت(ع) مراسم عزاداری برپا داشتند و بر پیروی از خط مشی امام حسین(ع) ضد ظلم و ظالم تاکید کردند.

لبنانی ها نیز به عزاداری پرداختند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.