ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 56020
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۳۰
  • 72 بازدید
  • ارسال توسط :
توکل بر خدا از بارزترین شاخصه های ایمان/ شخصیت فرزندانمان را تخریب نکنیم

توکل بر خدا از بارزترین شاخصه های ایمان/ شخصیت فرزندانمان را تخریب نکنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمباحث؛ حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، شب عاشورا در مهدیه خمینی شهر اصفهان در ابتدا به مسیر حرکت حسین ابن علی علیه السلام در زندگی، متصل شدن به آن و سه بعد ایمان اشاره کرد و افزود: اولین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمباحث؛ حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، شب عاشورا در مهدیه خمینی شهر اصفهان در ابتدا به مسیر حرکت حسین ابن علی علیه السلام در زندگی، متصل شدن به آن و سه بعد ایمان اشاره کرد و افزود: اولین شاخصه ایمان بعد معنوی است دوم بعد انسانی و سوم بعد اجتماعی است، اگر اولین بعد در وجود ما تقویت شود قطعا زندگی ما حسینی خواهد بود.

وی ادامه داد: پیامبر از جانب خدا اساس زندگی را برای ما بیان فرموده، با توجه به آیه «انا ارسلناک شاهدا و مبشرا و نذیرا» توجه داشته باشید، پیامبر به وجود آورنده بهشت و جهنم نیست، بلکه وظیفه رسول بشارت وانذار است، در اینجا رسالت والدین ومعلمان مشخص می شود، ماموریت هر کدام از این دو دسته نیز راهنمایی است.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه اگر هر کدام از ما ایمان به خدا داشته باشیم به خدا توکل می کنیم، گفت: راه هایی که خداوند در قرآن بیان کرده راهکارهایی است که می توان از آن تجارت سودمند کرد.

عضو هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا متذکر شد: والدین مانند کشاورزان سه مرحله پرورش باید انجام بدهند که شامل کاشت، داشت وبرداشت می شود اما با اطاعت از فرمان خدا می توان صاحب اولاد صالح شد.

وی خاطرنشان کرد: براساس آیات 64 سوره نسا و 80 سوره توبه د رکنار یکدیگر، این مفهوم به دست می آید که توبه و استغفار پیامبر برای افرادی که در مسیر الهی نیستند اثربخش نیست، لذا خدا برای اولاد صالح فرمود بذر و زمین باید پاک باشد تا مرد به معراج برسد، نطفه و زمینی که انعقاد در آن صورت میگ یرد باید پاک باشد.

حجت الاسلام ماندگاری عنوان کرد: توبه برای کسانی سودمند است که بعد از استغفار در مسیر خدا و رسول قرار بگیرند، جوانی که پاک باشد خداوند همسر پاک برای او انتخاب می کند، ازدواج پاک، عروسی پاک، بارداری پاک، اولاد صالح نتیجه آن است ولی اگر در دوران بارداری هرعملی انجام دادی، نتیجه آن به مرور حاصل می شود.

وی ابراز کرد: اگر اولاد صالح خواستید، باید خود پاک و صالح باشید تا تجارت رحمت کسب کنید، در مشهد خانواده ای بود که دو فرزند داشتند یکی از آنها به شهادت رسید و دیگری اعدام شد، در صحبت با خانواده، آنها اذعان کردند که فرزند شهید مسیر پاک بود و فرزند اعدامی مسیر ناپاک بود.

کارشناس دینی یادآور شد: نمی توان خدا را فریب داد، توبه لقمه ناپاک زیارت عاشورا خواندن و کربلا رفتن نیست، بلکه این لقمه باید برگردد، حتی خداوند حق الناس را از شهید هم برنمی دارد ولی در روایتی است که خداوند خودش وکیل شهید خواهد شد.

وی افزود: نمی توان با دیدن ماهواره دارای اولاد خوب شد، کسانی که پول ماموریت را قبل از ماموریت می گیرند در اولاد دارشدن آنها قطعا تاثیرخواهد گذاشت، خداوند با کسی شوخی ندارد.

عضو هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا بیان کرد: اگر می خواهیم اولاد ما دینی پرورش یابند باید فرزندانمان را با قرآن وعترت مانوس کنیم، با مسجد آشنا کنیم، با روحانیت ارتباط داشته باشند، طبق یک بررسی 85درصد زندانیان با روحانیت ارتباطی نداشته اند که به این مسیر رسیده اند.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم فرزندانمان طبق اصول اسلامی تربیت شوند، اصول پرورش اسلامی باید رعایت شود، محبت باید بین بچه ها عادلانه تقسیم و تنظیم شود.

حجت السلام ماندگاری خاطرنشان کرد: تفاوتهای بین زن و مرد تناسب است، تفاوت نیست، محبت کردن در تنظیم شخصیت و در پرورش روح فرزند تاثیر گذار است، خود شخصیت فرزندانمان را تخریب نکنیم، شخصیت به مال ودارایی نیست بلکه به رعایت تقوای الهی است.

وی ادامه داد: شهید رجایی یک دست فروش بود و معلم شد و به نخست وزیری رسید، چون پست برایش مهم نبود و این ناشی از تربیت صحیح مادررجایی بوده است، شهدای عزیز ما درجبهه با فرمانده فرقی نداشتند ولی الان در یک پادگان بین فرمانده و سرباز تفاوتهای بسیاری به چشم می خورد، پس این نتیجه به دست می آید که تنظیم شخصیت اگر نادرست باشد، حتی می تواند مشکلات بزرگی رابرای جامعه ایجاد کند.

حجت السلام ماندگاری اظهار کرد: فرزندانمان را شهدایی تربیت کنیم، تربیت عاقلانه و برداشت معنوی از فرزندانمان داشته باشیم به گونه ای تربیت کنیم که برای اسلام مفید باشند، بهترین سرمایه اولاد صالح داشتن است و از خداوند بخواهیم نسل هایمان فدایی اسلام و انقلاب باشند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.