ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 56174
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
  • 125 بازدید
  • ارسال توسط :
برگزاری مراسم عزاداری  عاشورای حسینی در ترکمنستان+تصاویر

برگزاری مراسم عزاداری عاشورای حسینی در ترکمنستان+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، مراسم بزرگداشت عزاداری شب عاشورا حسینی در مسجد فاطمه الزهرا(س) با حضور کارمندان و تشکل های ایرانی مقیم عشق‌آباد و جمعی از مردم محلی دلباخته حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام  با اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت رایزن فرهنگی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، مراسم بزرگداشت عزاداری شب عاشورا حسینی در مسجد فاطمه الزهرا(س) با حضور کارمندان و تشکل های ایرانی مقیم عشق‌آباد و جمعی از مردم محلی دلباخته حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام  با اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت رایزن فرهنگی سفارت ایران در عشق‌آباد و تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

«سید‌محمد احمدی» سفیر ایران در عشق‌آباد در سخنانی ضمن ابراز تسلیت ایام دهه محرم گفت: در طول تاریخ بشریت حوادث بزرگ و کوچک رخ داده و ثبت شده است، شخصیت های مختلف وجود داشته و آثار از آنها به جا مانده است اما مانند واقعه عاشورا و شخصیت مثل امام حسین (ع) در طول تاریخ بشریت وجود نداشته است.

وی با اشاره به حوادث و تحولات تاریخی،سیاسی و اجتماعی تلخ آن مقطع، گفت: هر سال عاشورا نسبت به سال گذشته باشکوه خاص و گسترده تر در سراسر دنیای اسلام و جهان به خصوص در کربلا برپا می شود و بعد از 1370 سال بعد برای پاسداری از خواهرش زینب(س) دخترش رقیه در سوریه چه قدر انسان‌ها خود را قربانی کردند که ما دیدیم که یکی از آخرین آنها شهید «حججی» بودند.

سفیر ایران در عشق‌آباد افزود: شهید حججی سرش را برای پاسداری از حرم حضرت «زینب» (س) در کنار سایر مدافعان حرم و همفکران از کشورهای منطقه دادند و تلاش کردند که حتی آسیبی به حرم حضرت زینب(س) وارد نشود.

احمدی در بخش دیگر سخنرانی خود با اشاره به اینکه تشیع جنازه شهید «حججی» غوغایی را در سراسر ایران برپا کرد، گفت:  عاشورا یک مکتب، یک فرهنگ و یک مدرسه است که شاگردان آن «شهید حججی‌ها» هستند.

سفیر ایران در عشق‌آباد اضافه کرد: عاشورا  پنجره‌ای و بابی است به سمت تاریخ و تا بشر هست این ندا روز به روز بلندتر و رساتر است، باید زندگی خود را حسینی کنیم، امام حسین(ع) را بهتر بشناسیم زیرا عاشورا درس زندگی است، درس زیر بار زور نرفتن است، درس امر به معروف و نهی از منکر است.

سپس این مراسم با به ذکر مصیبت حضرت امام حسین علیه‌السلام، قرائت زیارت عاشورا، قرائت دعا و مرثیه‌سرایی، نوحه خوانی و سینه زنی ادامه یافت و حضار به عزاداری سالار شهیدان پرداخته و اشک ماتم ریختند.

اجرای برنامه مداحی توسط مداح اعزامی از ایران به مراسم شب عاشورای حسینی در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) در عشق‌آباد شکوه و خاصی بخشید.

انتهای پیام/ز

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.