ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 56216
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
نماز ظهر عاشورا در مسجد کبود ایروان/ یاد شهید حججی گرامی داشته شد

نماز ظهر عاشورا در مسجد کبود ایروان/ یاد شهید حججی گرامی داشته شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، این آیین با شرکت علاقه مندان به اهل بیت عصمت و طهارت از کشورهای مختلف اسلامی بویژه از ایران و جمعی از مقام های ارمنستانی و شهروندان ایروان برپا شد.سخنران این مراسم گفت: در چنین روزی، نادانی مسلمانان و غربت اهل بیت علیهم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، این آیین با شرکت علاقه مندان به اهل بیت عصمت و طهارت از کشورهای مختلف اسلامی بویژه از ایران و جمعی از مقام های ارمنستانی و شهروندان ایروان برپا شد.
سخنران این مراسم گفت: در چنین روزی، نادانی مسلمانان و غربت اهل بیت علیهم السلام به حدی بود که با وجود گذشت کمتر از 50 سال از وفات حضرت پیامبر (ص)، عمال کوردل شمشیر بر عزیز رسول اعظم، مقام رسالت و امامت کشیده و محبوب خدا، فرزندان و یارانش را غریبانه و مظلومان در نینوا شهید کردند.
وی افزود: این شقاوت تنها با شهادت آن حضرت و یارانش پایان نیافت، بلکه لشکریان جور ابوسفیانی بدن مبارک امام (ع) و یارانش را سه روز در صحرای تفتیده کربلا رها کردند و اهل بیت پیامبر (ص) را نیز به اسارت بردند و در خرابه های شام جای دادند.
سخنران مراسم در پایان نیز همگان به ویژه شیعیان آن حضرت را سفارش کرد از آموزه ها بزرگ قیام عاشورا درس گرفته و سرلوحه تمامی مراحل زندگی قرار دهند.
در ادامه مراسم نیز با مداحی اهل بیت و ذکر مناقب حضرت امام حسین (ع)، سوگواران آیین سینه زنی و دسته گردانی اجرا کردند.
پایان بخش مراسم روز عاشورا برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد کبود بود و نمازگزاران در این آیین به شهید محسن حججی ادای احترام کردندو یادش را گرامی داشتند.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.