ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 56228
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان پوست خربزه صهیونیست‌ها زیر پای بارزانی بود

برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان پوست خربزه صهیونیست‌ها زیر پای بارزانی بود

ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده مردم دامغان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق، اظهار داشت: چهار دهه است که آمریکایی‌ها برای تقویت رژیم صهیونیستی از یک استراتژی پیروی می‌کنند و آن هم ایجاد خاورمیانه جدید است […]

ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده مردم دامغان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق، اظهار داشت: چهار دهه است که آمریکایی‌ها برای تقویت رژیم صهیونیستی از یک استراتژی پیروی می‌کنند و آن هم ایجاد خاورمیانه جدید است و در مرحله اول می‌خواهند کشورهای منطقه به کشورهای کوچک تجزیه و تبدیل به کشورهای ذره‌ای شوند و رژیم صهیونیستی در منطقه به عنوان قدرت اول منطقه مطرح شود و این سیاست آمریکایی‌ها برای تضعیف دولت‌های منطقه است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی همان شعار «نیل تا فرات» یا «نیل تا شیراز» را دنبال می‌کند، ایران از همان ابتدا با قدرت در برابر صهیونیست‌ها ایستاد و اجازه نداد طرح و نقشه شوم آنان اجرایی شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: ایالات متحده در ابتدا صدام را تحریک کرد که به ایران و سپس به کویت حمله کند، اما وقتی نتیجه‌ای نگرفت داعش را به وجود آورد.

حسن‌بیگی تأکید کرد: در این میان ملت‌ها مقابل داعش ایستادند و محور مقاومت در منطقه نیز وارد عرصه شد و ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک و به زودی بساط داعش از منطقه جمع خواهد شد و داعش از بین خواهد رفت، همین موضوع آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را نگران کرده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در منطقه با قدرت در برابر داعش و رژیم صهیونیستی ایستادند، اما نباید از این نکته هم غافل شد که از زمان ظهور و بروز داعش در منطقه توجه کشورهای منطقه و مسلمانان به سوی داعش جلب شده و اسرائیل فراموش شده است، امروز که داعش در حال جمع شدن است، آمریکایی‌ها نگران شدند، به همین دلیل با همراهی صهیونیست‌ها سراغ مسعود بارزانی در اقلیم کردستان عراق رفتند و با او وارد مذاکره شدند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: مسعود بارزانی هم از چند نقطه استفاده کرد که اولین آن بیماری جلال طالبانی بود، همچنین در مقطعی که داعش در حال از بین رفتن است و از طرفی مردم کردستان نیز همواره به دنبال یک آرمان هستند، فلذا او تصور کرد در این شرایط می‌تواند موضوع همه‌پرسی را مطرح کند.

حسن‌بیگی تصریح کرد: عراق، ترکیه و ایران مخالفت‌شان با این همه‌پرسی را اعلام کردند، با اجرایی شدن این رفراندوم اذهان مردم منطقه از قدس قبله اول مسلمانان منحرف شده و به این موضوع جلب می‌شود و این همان چیزی است که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دنبال آن هستند؛ اگر دولت مرکزی عراق اعلام کند که این همه‌پرسی را به رسمیت نمی‌شناسد، ترکیه و ایران نیز مجبور به بستن مرزهای زمینی و هوایی با کردستان عراق هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق مأموریت موساد و سیا سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا به مسعود بارزانی بود؛ در چنین شرایطی که اقلیم کردستان عراق در محاصره کشورهای مخالف برگزاری رفراندوم قرار دارد، ممکن است داعش مجدداً به سمت کردستان عراق حرکت کند و مردم آنجا را به خاک و خون بکشد و به آنان حمله کند. داعش ممکن است مجدداً از شمال غرب عراق سازماندهی شود و به کردستان عراق حمله کند، زمانی که پیش از این داعش به کردستان عراق حمله کرد، ایران به آنان کمک کرد تا آرامش در منطقه حاکم شود.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نگرانند که اگر داعش به اروپا برود، آنجا ناامن خواهد شد و به شدت ضربه خواهد خورد، متذکر شد: بسیاری از گروه‌های اسلامی مخالفت خودشان را با اقدام مسعود بارزانی در برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند، اگر رفراندوم اجرا شود سهم‌خواهی‌ها شروع می‌شود و احتمال بروز جنگ‌های داخلی در کردستان عراق وجود دارد، با جدایی اقلیم کردستان عراق، نگرانی‌هایی در داخل اقلیم وجود دارد و احتمال تجزیه آن هم دور از ذهن نیست.

حسن‌بیگی در پایان با بیان اینکه مأموریت برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان پوست خربزه صهیونیست‌ها زیر پای مسعود بارزانی بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند به مردم اقلیم کردستان عراق کمک کند و مسعود بارزانی هم سر عقل بیاید، به نظرم هر چه زمان بگذرد مردم کردستان عراق متوجه این اشتباه بزرگ مسعود بارزانی می‌شوند و در آینده نسبت به این اقدام مقابله می‌کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.