ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 56244
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
  • 146 بازدید
  • ارسال توسط :
اشک ماتم زنجانی ها در عاشورای حسینی/ طنین نوای “لبیک یا حسین” در پایتخت شور و شعور حسینی

اشک ماتم زنجانی ها در عاشورای حسینی/ طنین نوای “لبیک یا حسین” در پایتخت شور و شعور حسینی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا; همزمان با فرارسیدن روز دهم محرم مردم عزادار استان زنجان همگام با تمام عاشقان و عزاداران حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) به عزاداری پرداختند. حزن و اندوه مردم زنجان در روز عاشورا به اوج رسید و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا; همزمان با فرارسیدن روز دهم محرم مردم عزادار استان زنجان همگام با تمام عاشقان و عزاداران حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) به عزاداری پرداختند.

حزن و اندوه مردم زنجان در روز عاشورا به اوج رسید و مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جای جای استان زنجان نیز با شور و خال خاصی برگزار شد.

در روز عاشورای حسینی مردم خداجوی و عاشق اهل بیت استان زنجان در عزای امام حسین(ع) و یاران باوفایش به سوگ نشستند و نوای "لبیک یا حسین" عزاداران طنین‌انداز شد.

از اولین ساعات روز عاشورا مردم زنجان در دسته های عزاداری با به راه انداختن دسته های زنجیرزنی و سینه زنی در حالی که بیرق های سیاه در عزای سالار شهیدان در دست داشتند در خیابان های شهر زنجان به راه افتادند و با نوحه خوانی و بر سر و سینه زنان در عاشورای حسینی به سوگ نشستند.

دسته های عزاداری با حرکت از تکایا و مساجد مناطق مختلف شهر پس از عبور از خیابان های شهر در خیابان های شهر تجمع کرده و در عزداری یکپارچه در غم شهادت مولای خود سوگواری کردند.

حضور جوانانی که با عشق و ارادتی خالصانه با حمل بیرق های سیاه و علم هایی در یادبود حماسه کربلا در صفوف سوگواران دیده میشدند جلب توجه می کرد.

عزاداران حسینی سپس در خیابان انقلاب زنجان پس از شنیده شدن اذان به نماز ایستادند و به یاد آخرین نماز حسین ابن علی در کربلا نماز ظهر را به امامت آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان اقامه می کنند.

بی گمان نهضت عاشورا تاثیر بی پایانی بر جانهای مؤمنان دارد؛ چنان که هیچ گاه این تاثیر کهنه و این حرارت سرد نمی شود، و همواره عشق آن حضرت در دلهای مؤمنان زنده و پاینده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.