ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 56246
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
  • 298 بازدید
  • ارسال توسط :
آشنایی و مطالعه واقعه عاشورا لازمه اجرای برنامه‌های مذهبی است/ با مطالعه عاشورا به ارزش شهید حججی‌ها پی می‌بریم

آشنایی و مطالعه واقعه عاشورا لازمه اجرای برنامه‌های مذهبی است/ با مطالعه عاشورا به ارزش شهید حججی‌ها پی می‌بریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا هومن نصیرایی مجری و گزارشگر برنامه‌های آیینی سیمای مازندران در گفت‌وگو با بلاغ اظهار کرد: مجری‌ها عموما دلبستگی‌های خاصی دارند، من هم از آنجا که گرایش به اجرای برنامه‌های مذهبی داشتم، عمده تمرکز خود را بر برنامه‌های مناسبتی و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا هومن نصیرایی مجری و گزارشگر برنامه‌های آیینی سیمای مازندران در گفت‌وگو با بلاغ اظهار کرد: مجری‌ها عموما دلبستگی‌های خاصی دارند، من هم از آنجا که گرایش به اجرای برنامه‌های مذهبی داشتم، عمده تمرکز خود را بر برنامه‌های مناسبتی و یادواره گذاشتم به همین علت افتخار اجرا در کنار مسئولانی از جمله آیت‌الله آملی لاریجانی، وزیر نیرو، معاون رییس‌جمهور، فرماندهان ارشد سپاه پاسداران، سردار فضلی، سردار نقدی، اعضای تشخیص مصلحت نظام و دکتر صفار هرندی را تجربه کردم.

  
وی با تاکید بر ساخت برنامه‌های مذهبی، افزود: باید در ساخت برنامه‌هایی با رویکرد مذهبی و مناسبتی اهتمام جدی ورزیم و به ‌نظر من توفیقی که در اجرای برنامه‌های مذهبی است در هیچ اجرایی وجود ندارد زیرا اعتقاد دارم که شرکت در برنامه‌های مذهبی کار برای زینب(س) است و با عنایت اهل‌بیت برپا خواهد شد.
  
مجری و گزارشگر برنامه‌های آیینی سیمای مازندران ادامه داد: بنده معتقدم با لطف اهل‌بیت است که اجرا و ساخت برنامه‌های مذهبی و معرفتی شامل حال ما می‌شود و هریک از ما باید شکرگذار این توفیق باشیم.

نصیرایی تصریح کرد: کوچکترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که برنامه را به نام صاحب‌الزمان(عج) مزین سازیم که همیشه سعی کردم در همه اجراهایم به این نکته عمل کنم.
 
وی افزود: مجری به ویژه مجری برنامه‌های مذهبی باید با علم و آگاهی پا به این عرصه بگذارد، برای مثال در اجرای برنامه‌ای در خصوص عاشورا ابتدا باید خود سوخته باشیم تا احساسات واقعی‌مان را برای مردم ارائه دهیم نه اینکه این احساس را بازی کنیم.

فرمانده پایگاه شهید رضانژاد موزیرج غربی بابل تاکید کرد: آشنایی و مطالعه در خصوص واقعه عاشورا که همه اتفاقات انسانی را دربر دارد لازمه اجرای برنامه‌های مذهبی  است، حداقل باید یک دور مقتل را به زبان فارسی بخوانیم.

نصیرایی یادآور شد: با مطالعه دقیق واقعه عاشوراست که پی به ارزش کار شهید حججی‌ها می‌بریم و بدین گونه با علمی بیشتر از این بزرگواران سخن خواهیم گفت.
 
وی درباره عرصه اجرای برنامه‌های آیینی، اضافه کرد: الهام از واقعه عاشورا رمز موفقیت تمام شهدا در دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم است که باید این جهاد و ایثار را با استخدام درست کلمات و مهارت در فن بیان و تحقیق به مردم انتقال دهیم.
  
مجری سابق برنامه صبح مازندران با تاکید بر اهمیت آگاهی در کار اجرا، افزود: یک مجری باید تمرین و مطالعات وسیعی داشته باشد، شاید گفته شود که تپق حق مجری است اما باید همواره به یاد داشته باشیم که دوربین مقابل یک مجری مخاطبانی هستند که وظیفه انتقال خوراکی خوب و سالم را به آنان دارد و باید ادب را رعایت کند، مجری باید دریایی به وسعت همه علوم به عمق دوبند انگشت باشد.
  
نصیرایی اظهار کرد: صدا، تصویر و لهجه تنها ابزاری برای معرفی مجری هستند اما مجری باید خود را با نیاز جامعه همگام سازد، پس هرکسی که با هر هنری نمی‌تواند وارد این عرصه شود، هرکاری نیاز به تخصص مربوط به همان رشته را دارد، این‌طور نباشد که بازیگر مجری شود، مجری جشن و شومن برنامه مذهبی و یادواره اجرا کند، بهتر است بدانیم هرکسی را بهر کاری ساختند.

این هنرمند بسیجی ادامه داد: ما اگر وظیفه اجرا را برعهده داریم باید خود عمل‌گرا باشیم و برای مردم بازی نکنیم زیرا مردم بسیار باهوش، دقیق و بادقت درمی‌یابند که کار ما واقعی است و از دل برمی‌آید یا ما بازیگری هستیم که آنان را گول می‌زنیم.
  
وی با بیان لزوم ارج نهادن به عرصه اجرا، تصریح کرد: متاسفانه هرکسی پشت تریبون قرار می‌گیرد خود را مجری می‌داند اما برای مجری شدن باید زحمت کشید، هنوز دورانی را که برای گذراندن کلاس‌های آموزشی در زمستان صبح زود از بابل حرکت کرده و به سمت تهران می‌رفتم تا بتوانم در این عرصه ذره‌ای بر دانشم افزوده شود فراموش نکردم.

نصیرایی در پایان گفت: خوشبختانه در مازندران چهره‌های توانمند بسیاری در عرصه اجرا هستند که با یکدیگر همکاری می‌کنیم اما ای کاش انجمنی تشکیل می‌شد تا ما به عنوان یک صنف با همدلی مضاعف دست یکدیگر را بگیریم و در کنار هم رشد کنیم.    

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.