ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 56340
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
  • 100 بازدید
  • ارسال توسط :
شهر مقدس قم در شام غریبان حسینی گریست

شهر مقدس قم در شام غریبان حسینی گریست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، در شام عاشورای حسینی مردم شهر مقدس قم، آیین شام غریبان را با دلی پر از غم و اندوه برگزار کردند و با حضور در خیابان های اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به یاد امام حسین(ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، در شام عاشورای حسینی مردم شهر مقدس قم، آیین شام غریبان را با دلی پر از غم و اندوه برگزار کردند و با حضور در خیابان های اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به یاد امام حسین(ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.
مردم با برپایی دسته های عزاداری یاد حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش را گرامی داشتند و با روشن کردن شمع، ویژه برنامه های این شب را برگزار کردند و به یاد مصیبت های حضرت زینب کبری(س) گریستند.
همچنین برخی از دسته های عزاداری برای عرض تسلیت به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت کردند و به عزاداری پرداختند.
امشب قم شاهد جلوه های بی بدیلی از عشق و ارادت به امام حسین(ع) و یاران باوفایش می باشد، به طوری که شور حسینی در جای جای این شهر مقدس به چشم می خورد و ندای «امشب شام غریبان است» درقم طنین انداز شده است.
عزاداران حسینی که طی روزهای گذشته از راه های دور و نزدیک خود را به شهر مقدس قم رسانده و در مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی شرکت کرده اند، در شام غریبان حسینی نیز به یاد مصیبت های حضرت زینب(س) و کودکان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ناله سردادند و اشک ماتم ریختند.
حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بقعه های امامزادگان(ع) استان قم، و نیز مردم در بخش ها و روستاهای استان، در شام غریبان حسینی غرق در عزا و ماتم شده اند و گروه کثیری از ارادتمندان، شیفتگان و دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مشغول عزاداری هستند.
امام حسین(ع) و یاران با وفایش روز دهم محرم (عاشورا) در حالی که بیش از 72 تن نبودند با دلاورمردی و رشادت با عزت و آزادگی با دشمنان دین اسلام جنگیدند و به شهادت رسیدند.
مرقد مطهر این امام معصوم و حضرت ابوالفضل عباس(ع) و یارانش در شهر کربلای عراق است.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.