ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 57172
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۴:۴۸
  • 69 بازدید
  • ارسال توسط :
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

اخبار داخلی***********تهران-مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب باوفای ایشان در شام غریبان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئولان و هزاران نفر از دلسوختگان شهیدان و آزادگان کربلا در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. **تهران-محمدجواد ظریف وزیرخارجه ایران به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات عمان و قطر، […]

اخبار داخلی
*********
**تهران-مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب باوفای ایشان در شام غریبان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئولان و هزاران نفر از دلسوختگان شهیدان و آزادگان کربلا در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

**تهران-محمدجواد ظریف وزیرخارجه ایران به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات عمان و قطر، صبح امروز (دوشنبه) تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.

**تهران -رئیس ستاد ارتش ترکیه یکشنبه شب با استقبال معاون امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، وارد تهران شد.

**تهران-سخنگوی وزارت خارجه ایران، حملات تروریستی روز یکشنبه در مارسی فرانسه و ادمونتون کانادا که چندین کشته و یا مجروح برجای گذاشت را محکوم و با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

**تهران- عزاداران حسینی به یاد مظلومیت سیدو سالار شهیدان (ع) و یاران باوفایش در غروب عاشورا با افروختن شمع همراه با نوای حزن انگیز «امشب شام غریبانه» یکشنبه شب در شهر تهران مراسم شام غریبان برگزار کردند.

**تهران-سیدحسین موسویان پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا و عضو اسبق گروه مذاکره کننده هسته ای کشورمان در نشست شورای آتلانتیک آمریکا گفت که از میان هشت کشور غیرعرب و هفت کشور عرب همسایه ایران، تنها عربستان و امارات مخالف حل مسالمت آمیز بحران هسته ای و برجام بوده و از ابتدای بحران هسته‌ای، قبل و بعد از برجام، در مورد ایران یک استراتژی پنج وجهی داشتند.

**گنبدکاووس- ائمه جمعه اهل سنت منطقه گنبدکاووس با تسلیت ایام عاشورای حسینی، مودت عموم اهل سنت ساکن در ایران اسلامی به اهل بیت پیامبر (ص) را اعتقادی و جزیی از ایمان آنان دانستند.

**کوالالامپور-دور چهارم موافقت نامه تجارت ترجیحی میان ایران و اندونزی در روزهای هفتم تا نهم مهرماه در شهر جاکارتا اندونزی برگزار شد.

اخبار خارجی
**********
**تهران- دولت محلی کاتالونیا اعلام کرد: طبق نتایج اولیه همه پرسی روز یکشنبه 90ممیز 9 صدم درصد از رای دهندگان به استقلال از اسپانیا رای دادند.

**تهران- حیدر العبادی نخست وزیر عراق یکشنبه در گفت وگوی تلفنی با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب گفت: اجازه نمی دهیم اختلافات خللی در مبارزه با گروه های تروریستی به وجود آورد.

**تهران- کارلس پیگدمونت رئیس دولت کاتالونیا گفت که شهروندان این منطقه در همه پرسی روز یکشنبه «حق استقلال را به دست آورده اند».

**تهران -«ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا گفت که در واقع همه پرسی استقلال در ایالت کاتالونیا برگزار نشد.

**تهران -گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله روز یکشنبه در مارسی فرانسه را به عهده گرفت.

**تهران -علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن گفت: به زودی دو کشور عضو ائتلاف عربستان علیه یمن از این ائتلاف خارج می شوند.

**تهران- علمای بحرین شامگاه یکشنبه در بیانیه ای با قدردانی از حضور گسترده مردم این کشور در مراسم عزاداری روز عاشورا و تظاهرات علیه رژیم آل خلیفه اعلام کردند: عاشورای امسال نویددهنده سالی توام با آمادگی برای نصرت و ایثار در راه خدا و در مسیر اصلاح حسینی است.

**آنکارا- بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه مقامات اقلیم کردستان عراق را به مذاکره با دولت بغداد فراخواند و گفت: مشکل به وجود آمده درخصوص همه پرسی باید از طریق گفت وگو و مذاکره پیگیری و حل شود.

**آنکارا- رجب طیب اردوغان اعلام کرد: این هفته در جریان سفر به تهران درخصوص اوضاع شمال عراق با مقامات عالیرتبه ایران مذاکره خواهم کرد.

**تهران -دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه از رویکرد روسای جمهوری پیشین این کشور در قبال کره شمالی انتقاد کرد.

**الجزیره-گروه تروریستی «الشباب » سومالی طی یک هفته گذشته با حمله به مراکز نظامی و همچنین منفجرکردن خودروهای بمب گذاری شده در نقاط مختلف این کشور، دست کم 33 نفر را به قتل رساند و بیش از 20 تن دیگر را نیز زخمی کرد.

**تهران- فرمانده عملیات فرات میانه اعلام کرد که 6 میلیون و 400 هزار زائر عراقی و خارجی روز یکشنبه در مراسم عزاداری عاشورای حسینی در کربلا حضور داشتند.

**تهران -دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به رکس تیلرسون وزیرخارجه این کشور گفت: وقتش را برای مذاکره با کره شمالی تلف می کند.

**مسکو- سرهنگ والری فدیانین فرمانده تیپ 61 تفنگداران دریایی ناوگان شمال روسیه که در نبرد با تروریست ها در سوریه به شدت زخمی شده بود، درگذشت.
شبک**1392**تنظیم و انتشار: ابوالفضل بابایی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.