ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 57351
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۸:۵۲
  • 499 بازدید
  • ارسال توسط :
مقبره شهدای گمنام شهر یاسوج گمنام تر از همیشه/ بی توجهی مسئولان و مظلومیت شهدا + تصاویر

مقبره شهدای گمنام شهر یاسوج گمنام تر از همیشه/ بی توجهی مسئولان و مظلومیت شهدا + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازبویرخبر، تابستان سال 82 مردم شهید پرور و ولایتمدار یاسوج میزبان 8 شهید گلگون کفن بی‌نام و نشان بودند،شهیدانی که برای خاکسپاری آنها همه آمدند و در تشییع آنها خون دلها ریختند. 14سال است که تپه نور شهداء در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازبویرخبر، تابستان سال 82 مردم شهید پرور و ولایتمدار یاسوج میزبان 8 شهید گلگون کفن بی‌نام و نشان بودند،شهیدانی که برای خاکسپاری آنها همه آمدند و در تشییع آنها خون دلها ریختند.

14سال است که تپه نور شهداء در پارک جنگلی یاسوج بارگاه و مأمن گاه این شهیدان خدایی است و دوستان اهل بیت از کودک و جوان تا پیرمرد و سیاست مدار برای زیارت و ادای دین بر روی این بارگاه حاضر می شود و با نثار فاتحه ای یاد قهرمانان وطن را گرامی می دارند.

اما امروز این شهیدان گمنام، گمنام تر از همیشه هستند، چون در نزدیکی این مقبره نه زیر ساختی نه روشنایی کافی و نه مأمن گاه و زائر سرایی وجود ندارد، تا دوستداران این شهیدان افلاکی در کنار آنها مأوا بگیرند.

با وجود آنکه مردم و بویژه جوانان دین‌ مدار شهر یاسوج در مراسمات مذهبی مختلف در طول سال میهمان 8 شهید گمنام در تپه نورالشهدای یاسوج هستند، ولی با گذشت 14 سال از دفن این شهدای بی‌نام و نشان اقدام خاصی برای تبدیل کردن این مکان به یک کانون فرهنگی انجام نشده است.

زیارتگاه عاشقان به انقلاب و اسلام واقع در پارک جنگلی یاسوج درست در بالا دست شهر چنان مظلوم واقع شده که بعد از سال‌ها هنوز محوطه سازی در خور و شانی برای آن احداث نشده و خبری از فضای سبز، سرویس بهداشتی، حسینیه و نمازخانه در این مکان نیست.

این مکان که می تواند به مکانی در خور شأن برای فرهنگسازی برای جوانان، دانشجویان و حتی عامه مردم تبدیل شود هنوز در گمنامی خود همانند شهدای گمنامی که در این مکان آرامیده اند قرار گرفته است.

چه خوش بود که مسئولان هر از گاهی به غیر از زیارت بر سر این بارگاه به زیرساختهای این مقبره شهدای گمنام می نگریستند و مکانی در خور شأن آن را مهیا می کردند.

مسئولان بدانند که امروز فرهنگ شهادت و ایثار باعث شده است که ایران اسلامی بر قله های افتخار بایستد و نام و اقتدارش را از مدیون همین شهدا آرامیده در خاک و این شهیدان گمنامی است که فرزندان روح الله پیر بزرگ خمین هستند.

سردار محمد باقرزاده رئیس گروه تفحص شهداء در خاطراتش آورده است مقام معظم رهبری یک روز به زیارت شهدای گمنام کلکچال مشرف می‌شوند و در آنجا به یکی از همراهانش می‌فرمایند "باقرزاده کار عاقلانه‌ای کرد شهدا را به اینجا آورد بگویید اینجا را بسازد تا همچون نگینی بر تهران بدرخشد".

این فرموده نشان از توجه رهبر معظم انقلاب به اهمیت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا است. چه خوب است حال که تاکید ایشان بر امر توجه به یاد و مقام شهدا است ما نیز بارگاه این 8 شهید بی‌نام و نشان را در تپه‌ مشرف به یاسوج پایتخت طبیعت ایران، بیش از پیش مورد توجه قرار داده و آن را به کانون توجهات در استان تبدیل کنیم.

این در حالیست که وضعیت فعلی تپه نور الشهدا با نقطه مطلوب فاصله بسیار دارد، برای مثال وضعیت فعلی حسینیه‌ای که در جوار آرامگاه شهدای ثپه‌ نور احداث کرده‌اند نیمه کاره رها شده و البته این مکان بیشتر شبیه نمازخانه کوچکی است و شباهتی به حسینه ندارد هرچند هم اکنون در سرمای زمستان و گرمای تابستان جوانان انقلابی و مومن شهر یاسوج برای برگزاری مراسمات مختلف مذهبی از آن استفاده می‌کنند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.