ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 57360
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
  • 397 بازدید
  • ارسال توسط :
آیین نمادین حرکت کاروان اسرای کربلا در خمین

آیین نمادین حرکت کاروان اسرای کربلا در خمین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، در این آیین گروه عزاداران کودک که به لباس های خاص ملبس شده بودند، سوار بر شتر فاصله روستای ازنوجان تا امامزاده عبدالعلی واقع در روستای ریحان به مسافت 26 کیلومتر را طی کردند. همزمان با حرکت این کاروان، عاشقان عصمت و طهارت، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، در این آیین گروه عزاداران کودک که به لباس های خاص ملبس شده بودند، سوار بر شتر فاصله روستای ازنوجان تا امامزاده عبدالعلی واقع در روستای ریحان به مسافت 26 کیلومتر را طی کردند.
همزمان با حرکت این کاروان، عاشقان عصمت و طهارت، شیفتگان و عزاداران سالار شهیدان به عزاداری، نوحه سرایی و سینه زنی پرداختند و شماری نیز در مسیر حرکت این کاروان به اجرای برنامه های نمایشی در ارتباط با حماسه کربلا پرداختند.
جمع زیادی از مردم عزادار زادگاه امام راحل هر سال در یازدهم محرم همراه با این کاروان مسیر ازنوجان تا امامزاده عبدالعلی را با پای پیاده می پیمایند.
در مسیرهای مختلف بین دو روستا و با عبور از خیابان شهر خمین دسته های سینه زنی و زنجیر زنی شهر و روستا نیز به این کاروان ملحق شدند و مردم نیز به توزیع انواع نذری ها در بین عزاداران پرداختند.
رئیس اوقاف و امور خیریه خمین در ارتباط با این آیین گفت: برگزاری این حرکت نمادین در ترویج پیام عاشورا تاثیر به سزایی دارد.
حجت الاسلام سید مهدی حسینی افزود: مهمترین پیام عاشورای این سات که شیعیان حسین(ع) و پیروان فرهنگ عاشورا، ولایتمداری و وحدت است.
وی بیان کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) و شهدای کربلا و اهل بیت مظلوم، نشانه همدلی، همراهی و همگامی با حماسه آفرینان عاشوراست.
رئیس تبلیغات اسلامی خمین نیز در حاشیه این آیین گفت: این کاروان نمادین، بازگو کننده روایت جانگداز ورود اسرای کربلا به شام و ظلم و ستمی است که بر خاندان نبوت در واقعه کربلا وارد شده است.
وی افزود: این آیین معنوی هر سال با شکوهتر از سال گذشته در این شهرستان برگزار می شود و سابقه برگزاری آیین نمادین حرکت کاروان اسرای کربلا در خمین 16سال است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت دارای 24بقعه متبرکه است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.