ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 57366
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :

حصار کشی ساحل یمن

خبرگزاری فارس: تحلیلگران یمنی توان جنگاوری و دفاعی نیروی دریایی یمن را در دنیا منحصر به فرد توصیف و تاکید کردند، ائتلاف سعودی می‌داند که در صورت تجاوز به بندر «الحدیده» بنادر و کشتی‌های تجاری آنها هدف موشک‌های یمنی‌ها قرار می‌گیرد. وبگاه خبری «المسیره» یمن در یادداشتی به قلم «احمد الهادی» با عنوان « حصار […]

خبرگزاری فارس: تحلیلگران یمنی توان جنگاوری و دفاعی نیروی دریایی یمن را در دنیا منحصر به فرد توصیف و تاکید کردند، ائتلاف سعودی می‌داند که در صورت تجاوز به بندر «الحدیده» بنادر و کشتی‌های تجاری آنها هدف موشک‌های یمنی‌ها قرار می‌گیرد.

وبگاه خبری «المسیره» یمن در یادداشتی به قلم «احمد الهادی» با عنوان « حصار کشی ساحل یمن » به توصیف توان دفاعی و جنگاوری نیروی دریایی یمن پرداخت.

در این یادداشت آمده است: سید «عبدالملک بدر الدین الحوثی»، رهبرانقلاب یمن در یک سخنرانی تاریخی خود از تحولات چشمگیر در توانمندی نیروی دریایی یمن خبر داد و آن را نقطه عطفی در مسیر مبارزه با متجاوزان و نیروی بازدارنده‌ای در برابر هر گونه حماقتی برای حمله به الحدیده و بندر و ساحل آن دانست.

وی تاکید کرد: مسیر دریایی مسیر مهم و بی نظیری است و هنوز قدرت بسیاری از کشورهای منطقه به پای قدرت دریایی یمن نرسیده است، امروز به فضل الهی ملت آزاده یمن از توانمندی مهم و کارآمدی برخوردارند و همین امر تا حد زیادی در به تعویق افتادن حمله دشمن به بندر الحدیده، ، تنها معبر انتقال کمک‌های انسانی برای میلیون‌ها یمنی، سهیم بوده است.

الحوثی افزود: نیروهای متجاوز هر بار که برای حمله به الحدیده آماده شدند، یکی از مهم‌ترین موانع پیش روی آنها هدف گرفته شدن ناوهای دریایی و تخریب شماری از آنها بود وا ما من به شما می‌گویم که بنادر برخی نیروهای متجاوز و شریک در حمله به یمن هم در تیررس ما قرار دارد یعنی بُرد موشک‌های ما تا مساحت زیادی در مرکز دریای سرخ و حتی تا ساحل دیگر آن می‌رسد و می‌تواند تا بنادر عربستان را هم هدف بگیرد.

«حصار کشی ساحل یمن»

«علی احمد جاحز»، نویسنده و تحلیلگر سیاسی یمن در گفت‌وگو با المسیره تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با همه عزت و افتخار حماسه تاریخی بی نظیری را در همه تاریخ یمن به ثبت رساندند در حالی که قرن‌ها متجاوزان در حمله به یمن دچار هیچ مشکلی نمی‌شدند و این یعنی در گذشته هنگامی که کشتی‌های اشغالگران خود را به ساحل یمن می رساندند نیروی دریایی یمن وجود نداشت.

وی ادامه داد: پس از گذشت ماه‌های متمادی از تلاش دشمن با مدرن‌ترین و مجهز‌ترین تسلیحات و ناوگان‌های خود برای حمله به الحدیده معلوم می‌شود که نیروی دریایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به حصار کشی ساحل یمن شده و آنها را از آتش و تجاوز نیروهای دشمن مصون نگاه داشتند.

تحلیلگر یمنی درباره دستاوردهای نیروی دریایی یمن در سایه تجاوز دشمن گفت: در هیچ جنگ و تجاوزی نشده که نیرویی دریایی به اندازه نیمی از شمار ضرباتی که نیروی دریایی یمن در ساحل غربی این کشور به دشمن متجاوز وارد کرده، ضربه زده باشد و حتی در هیچ جنگی به اندازه جنگ یمن کشتی‌ها و ناوها به آتش کشیده، نابود و در آب غرق نشده است و این دستاورد بزرگ و راهبردی برای نیروی دریایی یمن است و ناظران و تحلیلگران دنیا باید به بررسی عوامل رسیدن به این دستاوردها و رکوردشکنی آن توسط یمنی‌ها بپردازند.

تهدید الحوثی علیه کشتی‌های نفت کش ائتلاف سعودی

جاحز تاکید کرد: رهبر انقلاب یمن هنگامی که تهدید کرد در صورت تجاوز به الحدیده کشتی‌های نفتی متجاوزان مورد حمله قرار می‌گیرد ، به مزاح سخن نگفت، الحوثی مرد قول و عمل است وی بر اساس تجربیات ارزشمندی در این زمینه سخن می‌گوید تا قبل از این شماری ناو و کشتی جنگی متجاوزان هدف گرفته شده دیگر چه مانعی برای حمله نیروی دریایی یمن به کشتی های غیرنظامی و نفتکش متجاوزان وجود دارد.

نویسنده یمنی ادامه داد: این پاسخ مشروع به مثابه پاسخی بازدارنده و کوبنده خواهد بود و در واقع دشمن با جدیت تمام واقعیت این تهدید را درک می‌کند او می‌داند که چنین اتفاقی امکان‌پذیر است و قبلا آن را تجربه کرده است بنابراین تهدیدهای رهبر انقلاب یمن پیامی با تاثیرگذاری آشکار است و کارآمدی آن در همه سطوح بالاست.

ارتقای چشمگیر توان دفاعی و جنگاوری نیروی دریایی یمن

سرهنگ «عزیز راشد»، دستیار سخنگوی ارتش یمن در گفت‌وگو با المسیره ضمن تاکید بر پیشرفت و مدرنیزه شدن قدرت نیروی دریایی کشورش گفت: امروز نیروی دریایی یمن از ظرفیت قابل توجه موشک‌های دوربرد و میان بر و همچنین فناوری هوشمند در توسعه رادارهای دریایی مختلف برخوردار است و همین امر دشمن سعودی و آمریکایی را به خشم آورده است.

وی افزود: ناوهای آمریکایی تصمیم به بمباران رادار رهگیر را داشتند اما از آنجایی که این رادار از فناوری‌های نوینی برخوردار است موفق به این کار نشدند به گونه‌ای که ناوهای دشمن با وجود اینکه از قوی‌ترین فناوری‌های روز دنیا برخوردارند قادر به پیدا کردن این رادار نیستند و این ارتقای سطح فناوری نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دشمنان را گیج و مبهوت کرده است.

راشد به نقل از جراید غربی گفت: نیروهای دریایی ائتلاف ضد یمن از نزدیک شدن به آب‌های منطقه‌ای این کشور هراس شدیدی دارند بخصوص که تاکنون 13 ناو و کشتی و جنگی و شمار زیادی از قایق‌های جنگی آنها هدف گرفته شده است.

این مسئول نظامی یمن با اشاره به اظهارات مقاماتی نظامی در آمریکا درباره اینکه نیروهای دریایی یمن از موشک‌های دریایی هوشمندی برخوردارند ، گفت: آمریکایی‌ها از شدت هر گونه رویارویی دریایی با یمنی‌ها مطلع هستند.

راشد افزود: سرچشمه این قدرت یمنی‌ها برخورداری آنها از اراده قوی و رهبری شایسته و توانمند است که به آنها توان توسعه و رسیدن به عزت و شرافت داده است، به گونه‌ای که هیچ مانعی آنها را از رسیدن به هدف بازنمی‌دارد .

وی تاکید کرد: آمادگی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای تقابل دریایی با متجاوزان به یکباره حاصل نشده بلکه از پیش در این زمینه کارهای زیادی شده بخصوص که رهبری انقلاب یمن اهمیت شروع به کار در این زمینه را درک می کنند.

حضوری مقتدرانه

دستیار سخنگوی ارتش یمن گفت: نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن از طریق حمله مستقیم به ناوها و کشتی‌های جنگی یمن توانسته حضور خود را ثبت کند به گونه‌ای که تاکنون 13 ناو را از کار انداخته یا به کلی نابود کرده است که مهم‌ترین آن کشتی سویفت امارات وناو مدینه متعلق به نیروی دریایی عربستان بود.

وی ادامه داد: دشمن سعودی با وجود اینکه امکانات بزرگی اعم از ماهوره، ناو، کشتی، قایق و مدرن ترین سیستم‌های رادار آمریکایی برخوردار است اما در برابر اراده و سطح آمادگی فنی و علمی قوی نیروی دریایی یمن شکست خورده است.

دستاوردها

«ابراهیم السراجی»، یک روزنامه نگار یمنی هم تاکید کرد: اولین و مهم‌ترین دستاورد نیروی دریای یمن این است که از نقطه صفر شروع به کار کرد آن هم در شرایطی بسیار پیچیده و دشوار تا به اینجا که امروز رسیده و همچنان هم تجاوز دشمنان ادامه دارد.

وی افزود: همه باید ساختار ارتش یمن در گذشته را که مورد تعرض توطئه‌هایی متعدد قرار داشت بشناسند بخصوص نیروی دریایی یمن که تنها یک نیروی صوری و فاقد امکانات بود.

السراجی افزود: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به طور کلی دنیا را با قدرت خود در مقابله با جنگی جهانی که بیش از 13 کشور مجهز به مدرن‌ترین تسلیحات در آن شرکت داشتند غافلگیر کردند و نیروی دریایی یمن بزرگ‌ترین غیرمنتظره‌های یمن شمرده می‌شود چون در شرایطی به مقابله با کشورهای متجاوز رفت که امکاناتی در اختیار نداشت.

روزنامه نگار یمنی درباره دستاوردهای نیروی دریایی یمن نیز گفت: نیروی دریایی یمن 12 ناو و یک کشتی جنگی و شمار زیادی قایق‌های جنگی دشمن را نابود کرده و این رقم در تاریخ جنگ‌ها و حتی در تاریخ کشورهای بزرگی که به جنگ‌های دریایی ورود داشتند، بی‌سابقه است.

عوامل پایداری

السراجی عوامل مقاومت نیروی دریایی یمن را بخشی از عوامل مقاومت کلی ملت یمن و بخشی از مقاومت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه‌های مختلف خواند و گفت: از جمله این عوامل اراده اسطوره‌ای برای خودسازی در سایه شرایط پیچیده و اعتقاد بزرگ به مظلومیت ملت یمن است.

وی مخالفت ملت یمن با تجاوز اجنبی و اعتقاد به ضرورت دفاع از حاکمیت یمن و درک رهبری یمن از خطر تسلط دشمن بر راه‌های اتصال این کشور به دشمن خارجی را از جمله عوامل مقاومت نیروی دریایی یمن برشمرده و گفت: این اراده و علل و عوامل امتداد انقلاب بزرگ 21 سپتامبر یمن است که همه دشواری‌ها را پشت سر گذاشت و پیروزی غیر قابل انتظاری برای دنیا کسب کرد.

روزنامه نگار یمنی گفت: ائتلاف دشمن به دنبال ترفندی است تا بدون درگیری بر ساحل غربی یمن و به طور مشخص بندر الحدیده مسلط شود چون از میزان خساراتی را که با شکست در آنجا متحمل خواهد شد باخبر است و می‌داند چنین امری چهره ائتلاف و جایگاه آن در دنیا را کاملا به هم می‌ریزد.

«عبدالله مفضل الوزیر»، نویسنده و سیاستمدار یمنی هم در گفت‌وگو با المسیره گفت: تحولات یمن روند پرشتابی گرفت و همین امر دوستان را قبل از دشمنان به حیرت واداشت و در این بین نیروی دریایی یمن با 2 عنصر غافلگیری و ابتکارهای خود ممتاز و برجسته شده است.

وی افزود: اگر بخواهیم از میزان تغییراتی که در نیروی دریایی یمن رخ داده مطلع شویم باید به آغاز تجاوز علیه یمن بازگردیم زمانی که ارتش یمن از لحاظ ساختاری کاملا نابود شده بود و نیروی دریایی آن هم هیچ قدرت قابل ملاحظه‌ای که کشورها بخواهند روی آن حساب کنند برخوردار نبود.

وی افزود: اینجاست که متوجه تحول بی نظیر و معجزه گونه می‌شویم چون نیروی دریایی یمن امروز از قدرت بازدارندگی برخوردار است که آمریکا و همه اذناب آن که از قوی‌ترین و متمکن‌ترین کشورها هستند گیج کرده است .

کارشناسان معتقدند عوامل متعددی موجب شده که دشمن به نیروی دریایی یمن همانند یک کابوس وحشتناک نگاه کند چون با مقاومت اسطوره‌ای خود دشمن را غافلگیر کرده و موجب شده ناوگان دریایی دشمن در طول سواحل غربی یمن به کوه آتش مبدل شود.

تحلیلگران یمنی تاکید کردند، حماقت حمله احتمالی دشمن به الحدیده مسیر جدیدی را برای پاسخ بازخواهد کرد همان گونه که سید عبدالملک الحوثی بر آن تاکید کرد به گونه‌ای که کشتی‌های تجاری کشورهای متجاوز علیه یمن در تیررس موشک‌های یمنی‌ها قرار خواهند گرفت و این تهدید عملی می‌شود چون کسی از حمله به کشتی‌های نفتی سخن گفته که مرد قول و عمل است و دشمن به خوبی می‌داند که الحوثی اگر چیزی بگوید، راست است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.