ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 57608
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۸:۱۲
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
دل نوشته یک نویسنده برای شهید محسن حججی

دل نوشته یک نویسنده برای شهید محسن حججی

خبرگزاری فارس ـ امیدرضا خیرخواه (نویسنده، کارگردان و دبیر انجمن فیلم بسیج هنرمندان استان تهران): صدای سوت می‌آید، در همین نزدیکی گویی صدای موسیقی است می‌گویند موسیقی زیباست و غذای روح را تامین می‌کند . ولی انگار این صدا صدای سوت خمپاره است بعضی وقت‌ها بعضی صداها باید هیچوقت شنیده نشود، ای کاش هیچوقت توی هیچ جای […]

خبرگزاری فارس ـ امیدرضا خیرخواه (نویسنده، کارگردان و دبیر انجمن فیلم بسیج هنرمندان استان تهران): صدای سوت می‌آید، در همین نزدیکی

گویی صدای موسیقی است می‌گویند موسیقی زیباست و غذای روح را تامین می‌کند . ولی انگار این صدا صدای سوت خمپاره است بعضی وقت‌ها بعضی صداها باید هیچوقت شنیده نشود، ای کاش هیچوقت توی هیچ جای دنیا صدای گلوله شنیده نمی‌شد ولی …

حالا که این گلوله وجود دارد، ای کاش برای حق مظلوم شلیک شود.

ولی روزگار روزگاری‌ست که ظالمان و یزیدیان زمانه همچنان وجود دارند و ادامه راهشان هستند.

پس باید جلوی آنان ایستاد. اگر تاریخ را ورق بزنیم می‌توان مردانی از سرزمین ایران یافت که همواره مقابل بی عدالتی‌ها ایستادگی کردند و پرچم پر افتخار اسلام ناب محمدی را به احتزاز درآوردند.

ایثارگری عنایت خداوند به بندگان خاص است و همه ما مدیون تلاش‌ها، زحمات و جان‌فشانی ایثارگران و خانواده‌های معظم آنها هستیم. رشادت و ایثارگری شهدا در هشت سال دفاع مقدس با هیچ زبانی قابل توصیف نیست زیرا آنها بالاترین ایثار را که نثار جان خودشان بود، انجام دادند.

این روزها کم نیستند انسان‌هایی از جنس آهن که با مجاهدت خود در راه خداوند نامشان سر زبان‌هاست. اما این «مدافعان حرم» که خیلی زود به خیل «شهدای حرم» می‌پیوندند کیستند و چه در سر دارند؟

آرمان‌شان چیست و چگونه دل از آرامش زندگی روزمره می‌کنند و بدون اجبار از ایران، سوریه، افغانستان و کشورهای دیگر عازم کارزار «دفاع از حرم» می‌شوند؟
«عقل می‌گوید بمان و عشق می‌گوید برو… و این هر دو، ‌عقل و عشق را، خداوند آفریده است تا وجود انسان در حیرت میان عقل و عشق معنا شود.»

در این بین سردار بی سر محسن حججی یکی از هزاران یار و یاور امام حسین (ع) که با رشادت و از خود گذشتگی توانست نام نیک خود را در لیست نام آوران و آن امام بزرگ قرار دهد.
شهید سیدمرتضی آوینی در روایت ماندگار خود از عصر عاشورا تحت عنوان «فتح خون» برش‌هایی تکان‌دهنده و بعضاً ماندگار دارد که گویی تا سال‌های سال بکری خود را از دست نداده و هنوز روایت حال ما هستند.

محرم است و من هر چقدر که در افکار خود غوطه ور می‌شوم شباهت و زنده کردن حادثه غم انگیز کربلا برایم تداعی می‌شود، چقدر باید انسان روح بلند داشته باشد که به چنین مرحله‌ای برسد.

به چهره شهید حججی عزیزی که او را یک آدم ستمگر و جلاد به قربانگاه می‌برد، نگاه کنید، همه نگاهش آرامش است. آن نگاه شهید حججی برای افتخار کشور ما کافی است و نشان می‌دهد مردم و جوانان ایران اسلامی تا چه حد در راه اهداف بلندشان، آماده ایثارند.

براستی که این یادگار ابراهیم خلیل است که نمونه اعظم آن در کربلا انجام شد..

گاهی

تنها یک نفر می‌تواند

تمام دنیا را مثل یک حبه قند

در فنجانی قهوه به هم بزند! قهوه چشمان توست

تیره ، تلخ ، اما آرام بخش و اعتیاد آور

گاهی اوقات دلم تنگ طعم تلخ اشک‌هایم می‌شود

و آرام می‌بارم و می‌نوشم …
گویی قهوه ای تلخ از جنس حقیقت می نوشم …چه کسی می‌گوید قهوه تلخ است؟
قهوه در برابر روزگار تلخم شیرین‌ترین نوشیدنی عالم حساب می‌شود …
قهوه فقط یادآور است …
یاداور لحظات شیرین با تو بودن …
قهوه شیرین است …
خیلی شیرین …

محسن جان در دانشگاه تو می‌توان صلابت ، شجاعت ، ایثار ، کرامت ، مردانگی ، عشق ، و از همه مهمتر سر خم نکردن به جز معبود خویش و هزاران صفات دیگر را یاد گرفت…

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.