ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 57759
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :

جبهه داخلی یمن برای مقابله با عربستان در حال تقویت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «احمد علی البحری»، تحلیلگر مسائل سیاسی یمن و رئیس سابق دایره سیاسی حزب «الحق» این کشور در سخنانی تصریح کرد: ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی در ابتدا کشورهایی را دربرگرفت که در عمل در عملیات نظامی این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «احمد علی البحری»، تحلیلگر مسائل سیاسی یمن و رئیس سابق دایره سیاسی حزب «الحق» این کشور در سخنانی تصریح کرد: ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی در ابتدا کشورهایی را دربرگرفت که در عمل در عملیات نظامی این ائتلاف مشارکت نداشتند.

این تحلیلگر سیاسی یمنی در مصاحبه با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» افزود: کناره‌گیری کشور مغرب که «علی عبدالله صالح»، رئیس جمهوری اسبق یمن به آن اشاره کرد، دلالت بر سستی و شکنندگی این ائتلاف دارد.

رئیس سابق دایره سیاسی حزب الحق یمن درباره مطالبات بیان شده درباره جدایی شمال و جنوب یمن، گفت: یمن کشوری واحد و ملت یمن از هر طایفه و گروهی، ملتی واحد است، حتی اگر در این بین کسی یافت شود، از ائتلاف عربی حمایت کند، همانگونه که هستند، کسانی که مخالف آن می‌باشند.

 البحری خاطر نشان کرد: روزهای آینده با برقراری ارتباط بین ساکنان شمال و جنوب و شرق و غرب یمن شاهد تقویت جبهه داخلی خواهیم بود و اتحاد و انسجامی بسیار قدرتمند و مستحکم بین تمام طوایف و گروه‌های یمنی برای مقابله با ائتلاف عربی به رهبری عربستان تشکیل خواهد شد.

به گفته وی شورای انتقالی در عدن و حضرموت تاکنون به صراحت اعلام نکرده‌اند که خواهان جدایی از شمال هستند و آنچه تاکنون عنوان شده، صرفا حکومت فدرالی است.

به اعتقاد البحری همه در یمن دریافته‌‌اند، هدف ائتلاف عربی به رهبری عربستان چیزی جز تقسیم یمن نیست.

این تحلیلگر یمنی بر این باور است، هرگاه امارات و عربستان به تفاهم برسند، مطالبات شورای انتقالی در جنوب کاهش می‌یابد و هرگاه شاهد تشدید اختلافات بین این دو کشور هستیم، مطالبات این شورا افزایش می‌یابد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.