ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 57819
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲:۲۹
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
اقتدار کشورهای منطقه برای صیانت از مرزها

اقتدار کشورهای منطقه برای صیانت از مرزها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، تصور می‌کنم تحولات منطقه را نه صرفا در مقطع فعلی بلکه باید از مدت‌ها قبل در نظر بگیریم، زیرا به طور کلی منطقه ما درگیر نوعی حرکت‌های تجزیه‌طلبانه‌ است که از بیرون منطقه هدایت می‌شود. بر این اساس حتی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، تصور می‌کنم تحولات منطقه را نه صرفا در مقطع فعلی بلکه باید از مدت‌ها قبل در نظر بگیریم، زیرا به طور کلی منطقه ما درگیر نوعی حرکت‌های تجزیه‌طلبانه‌ است که از بیرون منطقه هدایت می‌شود. بر این اساس حتی حرکت داعش را نباید صرفا یک حرکت تروریستی برای اقدامات تروریستی بدانیم، بلکه داعش درصدد تشکیل دولت اسلامی عراق و شام یعنی همان موضوع تجزیه منطقه بود که با مقاومت صورت گرفته عملا شکست خورد.

درحال حاضر با پدیده دیگری روبه‌رو هستیم که ادامه همان سناریوی تجزیه منطقه است که از مدت‌ها قبل شروع شده و هدف اصلی آن تغییر مرزها و تجزیه کشورهای منطقه است؛ همان موضوعی که اسرائیل آن را برای امنیت خود دنبال می‌کند؛ مانند آنچه در مورد تجزیه سودان شاهد هستیم. همچنین لیبی که به صورت دو فاکتو به شرقی و غربی تجزیه شده است. بنابراین آنچه اکنون به نام استقلال کردستان مطرح شده، ادامه همان سناریوی تغییر مرزها و تجزیه درون کشورهای منطقه است که دنبال می شود. در این شرایط وظیفه کشورهایی مانند ایران، ترکیه و عراق این است که براساس منافعشان که حفظ تمامیت ارضی کشورها و تغییرناپذیری مرزهاست به کمک عراق آمده و اجازه ندهند طرح‌های تجزیه کشورهای منطقه دنبال شود.

در ضمن در این میان باید به یک نکته مهم اشاره شود که اساسا بحث کردی مطرح نیست، بلکه ایران همیشه یاور کردها و در کنار آنها بوده است. مساله اصلی همان ادامه توطئه تجزیه کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی است.

رفت و آمد مقامات نظامی دو کشور ایران و ترکیه و همچنین سفر آقای اردوغان به تهران به صورت صریح و روشن برای جلوگیری از تجزیه کشورها و تغییر مرزهاست. البته شاهد تبلیغاتی هستیم مبنی بر این‌که این‌گونه تحرکات، علیه کردها و قومیت‌هاست که صحت ندارد و این رفت‌ و آمدها صرفا برای جلوگیری از تجزیه کشورها و تغییر مرزهاست. به طور قطع تلاش‌های صورت گرفته میان ایران، ترکیه و عراق جهت تقویت اقتدار دولت مرکزی عراق برای اعمال حاکمیت در سرزمینش است.

براساس حقوق بین‌الملل، تمام کشورها حق دفاع از تمامیت ارضی و صیانت از مرزهای خود را دارند. عراق بعد از سقوط اقتدار دولت مرکزی و مباحث مربوط به داعش با مشکلاتی مواجه شده است و شاید نتواند به تنهایی بر کشورش اعمال حاکمیت کند، به همین دلیل همسایگان این کشور مانند ترکیه و ایران، می‌توانند کمک‌هایی در جهت تثبیت اعمال حاکمیت انجام دهند و این مهم‌ترین کمکی است که می‌تواند به حفظ تمامیت ارضی کشورها بویژه عراق منجر شود.

پیام چنین همکاری‌هایی به اداره‌کنندگان و مدیران تروریست‌ها (که تروریست‌ها ابزاری در اختیار آنها برای تجزیه منطقه هستند) این است که کشورهای منطقه اقتدار لازم را برای صیانت از مرزهای خود دارند.

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.