ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 58107
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۴۲
  • 86 بازدید
  • ارسال توسط :
مهدی بی‌تاب شهادت بود/ برای رفتن به سوریه بی‌نهایت سماجت کرد

مهدی بی‌تاب شهادت بود/ برای رفتن به سوریه بی‌نهایت سماجت کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، در ماه محرم و در ایام سوگواری و عزاداری اباعبدالله (ع) فرمانده و شورای پایگاه مقاومت شهید زمانی محله سیدآباد و بهارشهدای گنبدکاووس با خانواده شهید بسیجی مدافع حرم این شهرستان دیدار و از مقام شامخ خانواده شهید مهدی شکوری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، در ماه محرم و در ایام سوگواری و عزاداری اباعبدالله (ع) فرمانده و شورای پایگاه مقاومت شهید زمانی محله سیدآباد و بهارشهدای گنبدکاووس با خانواده شهید بسیجی مدافع حرم این شهرستان دیدار و از مقام شامخ خانواده شهید مهدی شکوری تجلیل به عمل آوردند.

پدر شهید مهدی شکوری در این دیدار با اشاره به اینکه باید از محبت و الطاف مردم شریف شهرستان گنبدکاووس در طول این مدت حدودا 6 ماهه بعد از شهادت مهدی تشکر و قدردانی کنم، افزود: این حجم از محبت را مدیون عزتی هستیم که خداوند متعال به واسطه شهادت پسر عزیزمان در راه دفاع از حریم ولایت به ما عنایت کرده است.

وی با بیان اینکه مهدی برای رفتن به سوریه خیلی سماجت به خرج می‌داد، خاطرنشان کرد: بارها و بارها با همسر و مادرش صحبت کرد تا آنها را برای اعزام به سوریه متقاعد کند و سپس نزد بنده آمد که من هم با کمال میل برای حضورش در این مسیر موافقت کردم.

حسین شکوری با تاکید بر اینکه مهدی شبیه عموی شهیدش همواره بی‌تاب شهادت بود، اضافه کرد: عموی مهدی پس از سالیان زیادی که در جبهه‌های حق علیه باطل در 8 سال دفاع مقدس به مبارزه با دشمنان بعثی پرداخت همیشه در حسرت شهادت بود تا اینکه در سال 72 چند سال بعد از پایان جنگ تحمیلی به آرزوی دیرینه خود رسید و در سفری که برای دیدار با مقام معظم رهبری اعزام می‌شدند به همراه 23 تن دیگر از فرماندهان بسیجی گنبدکاووس با سقوط اتوبوس به دره آسمانی شد و به شهادت رسید.

فرمانده پایگاه شهید زمانی نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان، ایثارگران و شهدای دفاع مقدس و با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله (ع)، اظهار کرد: مهدی شکوری مصداق آن شعر زیبا و معروف است که مقام معظم رهبری در منزل یکی از شهیدان دیدند و خواندند که «ما مدعیان صف اول بودیم از آخر مجلس شهدا را چیدند».

سید علی کریمیان با اشاره به اینکه شهید مهدی شکوری حدود 3 سال در تب و تاب اعزام به سوریه و دفاع از حرم اهل بیت (ع) می‌سوخت، خاطرنشان کرد: مهدی بارها از بنده و فرماندهان حوزه مقاومت بسیج می‌خواست کاری کنم که اسم او را هم برای اعزام به سوریه بنویسند که در ابتدا به خاطر نداشتن سوابق عملیاتی که یکی از معیارهای ثبت نام اولیه در سه سال پیش بود جوابی که به او می‌دادیم جواب رد بود.

وی با بیان اینکه شهید مهدی شکوری در طول این سه سال آن‌قدر پیگیر شد تا توانست بالاخره در لیست افراد متقاضی ثبت نام کند، ادامه داد: و آخر اینکه، او بود که از ما مدعیان جلو زد و توانست به سوریه اعزام شود و جان شیرین خود را در راه دفاع از حریم اهل بیت (ع) تقدیم کند.

فرمانده پایگاه شهید زمانی در ادامه با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم همچون مهدی شکوری و شهید حججی با نثار جان و سرشان در این راه، انقلاب اسلامی را به تمام جهان صادر کردند، گفت: این عزیزان ثابت کردند که خون یک شهید تا کجا برد دارد و به گواه حضور بی‌نظیر مردم در تشییع جنازه این شهیدان آن را در تاریخ ثبت و درج کردند.

سیدعلی کریمیان در بیان ویژگی های شخصیتی شهید مهدی شکوری، اخلاص، صداقت، سادگی و عزت را مهم‌ترین این ویژگی‌ها دانست و گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا این ویژگی‌های بارز شخصیتی در وجود همه بسیجیان سلحشور شهرستان تقویت و تحکیم شود.

گفتنی است شهید مهدی شکوری از بسیجیان فداکار و مخلص شهرستان گنبدکاووس بود که در فروردین ماه سال جاری در عملیات مستشاری در سوریه و در دفاع از حریم ولایت به فیض شهادت نائل شد و به عنوان سومین شهید مدافع حرم گنبدکاووس و سیزدهمین شهید مدافع حرم استان گلستان آسمانی شد که از این شهید بزرگوار دو فرزند به یادگار مانده است.

انتهای پیام/ذ

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.