ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 58124
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۹:۱۸
  • 682 بازدید
  • ارسال توسط :
تکمیل مقبره شهید گمنام دانشگاه یاسوج به 7 سال رسید + تصاویر

تکمیل مقبره شهید گمنام دانشگاه یاسوج به 7 سال رسید + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازبویرخبر، قریب هفت سال از آرامیدن شهید گمنام در تپه های دانشگاه یاسوج در ضلع شمالی این مرکز علمی در مرکز کهگیلویه وبویراحمد و نزدیک به مسجد الغدیر این دانشگاه می گذرد. مقبره باشکوه که فرزند روح الله در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازبویرخبر، قریب هفت سال از آرامیدن شهید گمنام در تپه های دانشگاه یاسوج در ضلع شمالی این مرکز علمی در مرکز کهگیلویه وبویراحمد و نزدیک به مسجد الغدیر این دانشگاه می گذرد.

مقبره باشکوه که فرزند روح الله در ان آرامیده است و امروز در بی مهری مسئولان دانشگاه یاسوج نیمه کار رها شده و غربتی دیگر از تنهایی این شهید گمنام، به تصویر کشیده شده است.

هرچند که هرساله هرازگاهی عطرشمیم شهیدان گمنام در استان سراسر شیعه کهگیلویه وبویراحمد می دمد و مکان های مختلفی از این استان، میزبان این پیکرهای بی نام و نشان هستند و برخی از دانشگاه های استان مهمان این فرزندان بزرگ روح الله و این کلگون کفنان آرمیده در خاک هستند، اما بی مهری به ساخت مقبره های این عزیزان در برخی از مراکز علمی امروز به چشم می خورد.

به عنوان مثال در چند سال اخیر و با پیگیری های مسئولان در پردیس های دانشگاهی استان از جمله دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد یاسوج چند تن از این عزیزان به خاک سپرده شدند که با تلاش مسئولان بارگاه آنان نیز احداث شد، اما در عین ناباوری در دانشگاه یاسوج که قریب 7سال از مهمانی این شهید بزرگوار می گذرد، هنور بنای درخور شأن این شهید احداث نشده است.

کهگیلویه وبویراحمد1880شهید گرانقدر را تقدیم این انقلاب کرده و بیشترین آزاده و جانباز را بر اساس جمعیت را به خود اختصاص داده که در صحنه های اقتدار هشت سال دفاع مقدس همیشه پیش تاز بوده اند وامروز عطر شهیدان گمنام ،(فرزندان روح الله )در هر مکان و نقطه ای از این استان می دمد.

یادمان های شهدای گمنام ،نشان از عشقی دیگر به آرمانهای شهداء را می دهد، که همواره با دیدن این یادمانها این سخن گهر بار مقام معظم رهبری در ذهن ها خطور می کند که آمدن شهدای گمنام نیاز جامعه است.

 دانشگاه یاسوج که در چند سال اخیر در دولت دهم و هم چنین دولت یازدهم با فراز ونشیب های فروان مدیریتی دست و پنجه نرم کرده و بیشتر از همه سیاسی بازی برخی از احزاب در آن بیشتر از کارهای فرهنگی جلوه داده ،امروز به قول برخی از اصحاب قلم و اندیشه شرمنده غربت شهید گمنام این دانشگاه شده اس به گونه که کار احداث و به پایان رساندن مقبره شهدای گمنام این دانشگاه به کلی به فراموشی سپرده شده است.

حدود هفت سال است که از احداث یادمان شهید گمنام دانشگاه یاسوج می گذرد، اما در این چند سال وعده های زیادی برای تکمیل این یادمان از سوی مسئولان این دانشگاه در رسانه ها گفته شد و حتی در زمان مدیریت فعلی گنبدهای این مقبره نیز احداث شدند اما بعد از چند مدت نیز  در فراموشی مسئولان کار تکمیل این یادمان باز هم به فراموشی سپرده شده است.

 مقبره شهید گمنام دانشگاه یاسوج امروز بر اثر بی مهری مسئولان این امر ،نمایی جالب را به خود نمی بیند و امروز همزمان با بازگشایی دانشگاهها مطالبه برخی از دانشجویان تکمیل این بارگاه برای برگزاری مراسم فرهنگی است.

باید به مسئولان این مرکز علمی گوشزد کرد، امروز ترویج گفتمان شهداءو ادامه رسالت آنان در جامعه بخصوص در مراکز علمی از نیازهای جامعه است.

 از طرفی دیگرمسئولان ذیربط این دانشگاه باید نگاهی به یادمان شهدای گمنام در دانشگاههای ایران از جمله دانشگاه امیر کبیر، چمران وصنعتی شریف و دیگر دانشگاهها حتی مرکز استان به عنوان مثال دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند و بدانندکه نکند خدای نکرده یاد شهداء فراموش شود.

اعتقادمان این است که دولت، مسئولان کشور بخش‌های مختلف، قوه قضائیه و نمایندگان مجلس باید در همه برنامه‌های خود، سرلوحه فکرواندیشه وتصور و دستورالعمل اجرا و برنامه‌ریزی خودشان را گرامیداشت این سرمایه‌ها قرار بدهند؛ نگذارند یاد شهدای عزیز ما و خانواده‌های مکرم آنها کمرنگ و فراموش بشود و بیشتر از همه سونامی سیاسی بازی را در دانشگاهها و مراکز علمی علم کنیم وتوجه ای به مسائل فرهنگی از جمله شهداء نداشته باشیم.

 باید گفت:شهدای گمنام با آمدنشان به ما یاد‌آوری می‌کنند، کسانی که در راه خدا کشته می‌شونددر دل و جان مردم حضور خواهند داشت و ما به خود می‌بالیم که این شهدای سرافراز را در کنار خود داریم و به وجود پربرکت آن‌ها افتخار می‌کنیم.

 

 

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.