ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 58182
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
  • 99 بازدید
  • ارسال توسط :
گوترش نام ائتلاف سعودی را در فهرست ناقضان حقوق کودک قرار داد

گوترش نام ائتلاف سعودی را در فهرست ناقضان حقوق کودک قرار داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از بامداد روز جمعه خبرنگار ایرنا از پایگاه حقوق بشر، سازمان ملل متحد در نهایت از ائتلاف به رهبری عربستان سعودی برای حملات وحشتناکی که باعث کشته شدن صدها تن از کودکان یمنی شده است، نام برد. بعد از چند ماه اختلاف، آنتونیو گوترش دبیر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از بامداد روز جمعه خبرنگار ایرنا از پایگاه حقوق بشر، سازمان ملل متحد در نهایت از ائتلاف به رهبری عربستان سعودی برای حملات وحشتناکی که باعث کشته شدن صدها تن از کودکان یمنی شده است، نام برد.
بعد از چند ماه اختلاف، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، این ائتلاف را در فهرست ‘شرم آور’ خود برای نقض حقوق کودکان قرار داده است.
در طول بیش از دو سال، تلفات کودکان و سایر موارد سوء استفاده از کودکان در یمن رو به افزایش است. سازمان دیده بان حقوق بشر، ائتلاف تحت رهبری سعودی و طرف های دیگر را در کشتار و نابود کردن کودکان، دستگیری خودسرانه و ناپدید شدن آنها، حمله به مدارس و بیمارستان ها یا متوقف کردن دستیابی به کمک های ضروری را مستند کرده است.
سال گذشته، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، ائتلاف رهبری سعودی را در فهرست سیاه خود قرار داد اما پس از چند روز که عربستان سعودی و متحدان آن تهدید به حذف میلیون ها دلار از بودجه سازمان ملل متحد شدند، ائتلاف را از لیست حذف کرد.
حذف نام این ائتلاف از فهرست ناقضان کودک، یک پیام وحشتناکی ارسال کرد که اگر یک کشور به اندازه کافی ثروتمند و قدرتمند باشد، می تواند از پاسخگویی به اتهامات فرار کند.
امسال، گوترش دبیرکل سازمان ملل، ائتلاف به رهبری سعودی را از فهرست مذکور خارج نکرده است و البته نام سایر طرف های درگیر در بحران یمن را هم آورده است.
گزارش سازمان ملل متحد که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد که در سال 2016، حملات هوایی ائتلافی تقریبا 700 کودک را کشته یا زخمی کرد و تقریبا 40 مدرسه و بیمارستان را آسیب دیده یا ویران ساخت. با وجود اینکه عربستان وعده داده است تا شرایط را بهبود بخشد اما تلفات کودکان همچنان ادامه دارد و حملات اخیر، خانواده ها را از بین می برد.
این ائتلاف همچنین سوخت و کمک رسانی را مسدود و به یکی از بدترین بحران های بشر دوستانه در این سیاره کمک کرده است.
ائتلاف سعودی تنها باید با اقدام معنی دار – نه تنها وعده های تو خالی – از این فهرست خارج شوند و بلافاصله به برنامه های عملیاتی ملل متحد برای کاهش تلفات کودکان بپردازند.
سایر دولتها، به ویژه کشورهایی همچون ایالات متحده، انگلیس و فرانسه که سلاح و مهمات این ائتلاف را فراهم می کنند، نباید این ائتلاف را از این فهرست خارج کنند. آنها باید فروش سلاح به ائتلاف را متوقف کنند تا حملات غیرقانونی پایان یابد.
قرار است گزارش دبیر کل سازمان ملل در نشست 31 اکتبر امسال شورای امنیت بررسی شود.
شبد**1429**9122** انتشار دهنده: مهدی نعمتی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.