ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 58196
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۴:۴۳
  • 71 بازدید
  • ارسال توسط :
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

اخبار داخلی*********** شیراز- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جامعه اسلامی به اقتصاد سالم توجه شده واقتصاد باید ثروت‌زا و زاینده باشد و مردم نقش مولد و فعال داشته باشند لذا شهید مطهری در زمینه اقتصاد سالم اظهار داشتند اگر جامعه‌ای، اقتصاد سالم نداشته باشد، به اهداف متعالی نمی‌رسد.* تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و […]

اخبار داخلی
**********
* شیراز- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جامعه اسلامی به اقتصاد سالم توجه شده واقتصاد باید ثروت‌زا و زاینده باشد و مردم نقش مولد و فعال داشته باشند لذا شهید مطهری در زمینه اقتصاد سالم اظهار داشتند اگر جامعه‌ای، اقتصاد سالم نداشته باشد، به اهداف متعالی نمی‌رسد.
* تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امتداد خلاقیت هنر در ایران به 80 میلیون نفر گسترش یافته است.
* تربت حیدریه- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شرایط کنونی به برنامه توام با عقلانیت نیاز داریم که آینده کشور را مبتنی بر توسعه تنظیم کند و فرصت های اشتغالزایی را با در نظر گرفتن محدویتهای منابع نظیر آب و در مسیر توسعه کشور ایجاد نماید.
* کاشان- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت که اگر خواسته های حداقلی این سازمان محقق شود می توان سالانه 140 هزار شغل در بخش های گردشگری و صنایع دستی در کشور ایجاد کرد.
* تهران- ایرنا- «بهرام قاسمی» سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه انفجار انتحاری تروریستی در یکی از مراکز شیعیان ایالت بلوچستان پاکستان که دهها شهید و مجروح بر جای گذاشت را به شدت محکوم و با دولت و ملت پاکستان و خانواده قربانیان این فاجعه خونبار ابراز همدردی کرد.
* تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین از واژگونی یک دستگاه تریلر حمل گاز مایع و مصدوم شدن راننده این خودرو خبر داد.
* رشت- ایرنا- سرپرست ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: بر اثر بارش شدید باران و آبگرفتگی واحدهای مسکونی در شهرهای آستارا، انزلی و لنگرود، افزون بر 150 خانوار این مناطق، اسکان موقت شده اند.
* نوشهر- ایرنا- سقوط سنگ از کوه در محور کندوان (چالوس به کرج) بر روی دو دستگاه خودروی عبوری، پنج زخمی بر جای گذاشت.
* تهران- ایرنا- رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تاکید براینکه شهید همدانی و همرزمانش هیچگاه دشمن را گم نمی کنند، گفت: این شهید بزرگوار درک کرد که اگر جبهه مقاومت شکل نگیرد و تضعیف شود، آنگاه سنگرها و خاکریزها یکی یکی فرو می ریزد و ام القری اسلام به خطر می افتد، بنابراین با درک این شرایط در آن سن و سال به سوریه رفت.
* تربت حیدریه- ایرنا- با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرحله یک هتلینگ بیمارستان رازی تربت حیدریه، وابسته به سازمان تامین اجتماعی، شامگاه پنجشنبه افتتاح شد.
* قم- ایرنا- معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه با اشاره به پیشنهاد انجام دور سوم گفت و گوی دینی میان علمای مسلمان و بوداییان منطقه، اظهار امیدواری کرد: این ابتکار گام موثری در ایجاد آرامش و همزیستی مسالمت آمیز در منطقه باشد.
* رشت- ایرنا- مدیرعامل بانک سلول های بنیادی خون بند ناف رویان گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سالانه به حدود چهار هزار پیوند از طریق سلول های بنیادی خون ساز بند ناف و مغز استخوان نیازمند هستیم.
* تهران- ایرنا- مراسم دومین سالگرد شهادت سردار شهید «حسین همدانی» امشب (پنجشنبه شب) در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.
* انزلی- ایرنا- برای نخستین بار در تاریخ روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ، نخستین ناوگروه صلح و دوستی از کشور آذربایجان شامل یک رزم ناو در چارچوب ماموریت دوستانه سه روزه وارد ایران شد و در بندرگاه انزلی پهلو گرفت.
* نیویورک- ایرنا- سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل با تاکید بر ضرورت وجود یک نظام چندجانبه تجاری- جهانی، بدور از تبعیض و برخوردهای سیاسی تحریم ها را مغایر تحقق چنین نظامی و در تعارض با حقوق بین الملل دانست.
* کرج- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: با فروشندگان و عرضه کنندگان قلیان در اماکن عمومی برخورد جدی می شود.
* بوشهر- ایرنا- نماینده اتحادیه کشوری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از پنجم مرداد ماه تاکنون اتحادیه های قرآنی ،مؤسسه ها و تشکل‌های قرآن وعترت در 26 استان کشور تشکیل شده است.
* دمشق- ایرنا- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ وجه اجازه داده نخواهد شد که تمامیت ارضی کشورهای اسلامی و همسایه مخدوش شود.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ تصمیم خود را درباره برجام و راهبرد جامع آمریکا در قبال ایران گرفته و به زودی اعلام خواهد کرد.
* تهران- ایرنا- حدود 100 غیر نظامی از جمله چند زن و کودک در حمله 24 ساعت گذشته جنگنده های ائتلاف آمریکایی به مناطق دیرالزور و الرقه در سوریه کشته شدند.
* نیویورک- ایرنا- دبیرکل سازمان ملل در گزارش سالانه خود، نام ائتلاف سعودی را در فهرست ناقضان حقوق کودک در جنگ یمن قرار داد.
* تهران- ایرنا- نشریه آمریکایی پولیتیکو خبر داد که تلفن همراه «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید از 10 ماه پیش هک شده است.
* پکن- ایرنا- کره جنوبی مدعی شد که پیونگ یانگ به طور یکجانبه و بدون موافقت این کشور مجتمع مرزی صنعتی کایه سونگ را فعال کرده است.
پکن- ایرنا- خبرگزاری کره جنوبی روز جمعه به نقل از یک دیپلمات آمریکایی گزارش کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با رویگردانی از توافق مهم و بین المللی برجام باعث بی اعتباری و منزوی شدن آمریکا در جهان می شود.
* پکن- ایرنا- خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که بررسی ها نشان می دهد اگر کره شمالی به تهدید خود برای حمله هسته ای به کره جنوبی و ژاپن عمل کند بیش از 2 میلیون نفر جانشان را از دست خواهند داد.
* پکن- ایرنا- تازه ترین بررسی های سازمان بین المللی انرژی ثابت می کند که چین به بزرگترین منبع تولید انرژی های تجدید پذیر در دنیا تبدیل شده است.
* پکن- ایرنا- خبرگزاری رسمی چین روز جمعه در تحلیلی خاطر نشان کرد که همکاری ایران و ترکیه هرگز اجازه نخواهد داد تا استقلال کردستان عراق شکل واقعی بگیرد.
* پکن- ایرنا- وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که بر اساس توافق در نخستین دور از همکاری های امنیتی و سایبری دو کشور در واشنگتن ، همکاری طرفین در این عرصه ها تقویت خواهد شد.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از «کراسنا ایزودا» ارگان رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که 6/91 درصد خاک سوریه از اشغال تروریست ها پاکسازی شده است.
* تهران- ایرنا- شبکه خبری سی ان ان خبر داد که مشاور امنیت ملی ترامپ در جلسه ای با چند سناتور دمکرات تلویحا از مخالفت خود با تصمیم ترامپ برای رد پایبندی ایران به برجام سخن گفته است.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با فرماندهان ارتش این کشور مدعی شد که ایران به روح برجام پایبنده نبوده و خشونت، خونریزی و آشوب را به سراسر خاورمیانه صادر می کند.
* تهران- ایرنا- دولت سودان در اجرای طرح جمع آوری سلاح که آن را مهمترین طرح ملی می داند، 67 گذرگاه این کشور را بست و از مردم خواست دولت را در این زمینه و پایان دادن به خشونت یاری کنند.
* مادرید- ایرنا- دولت اسپانیا برای برداشتن قدم های جدی در خصوص کاتالونیا منتظر آگاهی از جزئیات برنامه آتی مسوولان این ایالت است تا بسته به نوع این اقدامات، علیه جدایی طلبان اقدام کند.
* تهران- ایرنا- روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام های آمریکایی نوشت: ترامپ هفته آینده پایبندی ایران به برجام را تایید نخواهد کرد تا تصمیم درخصوص سرنوشت برجام را به کنگره واگذار کند.
* نیویورک- ایرنا- دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه ای درگذشت جلال طالبانی رئیس جمهوری سابق عراق را به خانواده او و دولت و مردم عراق تسلیت گفت و او را نماد وحدت عراق توصیف کرد.
* اسلام آباد- ایرنا- نیروی هوایی پاکستان (PAF) و بریتانیا (RAF) به مناسبت گرامیداشت هفتادمین سال دوستی پاکستان و انگلستان، در شهر کراچی نمایش هوایی مشترک برگزار کردند.
* بغداد- ایرنا- رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق روز پنجشنبه در دیدار با یک هیات کرد از جنش تغییر، با اشاره به اینکه بیشترین ضرر از بابت همه پرسی را مردم کردستان عراق خواهند دید، گفت اکنون کلید حل مشکل در دست شماست.
* الجزیره- ایرنا- «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس چند روز پیش در خصوص شهر «سرت» لیبی گفت: انگلیسی ها می توانند آن را تبدیل به دبی دیگری کنند به شرط اینکه لیبیایی ها از شر جسدها در آن خلاص شوند که این سخنان با واکنش شدید انگلیسی ها و لیبیایی ها مواجه شد.
* باکو- ایرنا- اورزولا فن در لاین وزیر دفاع آلمان در دیدار با همتای گرجستانی خود، چشم انداز همکاری های نظامی دو کشور در عملیات حفاظت صلح افغانستان را بررسی کرد.
* لندن- ایرنا- هزاران تن از کارکنان اداره پست انگلیس در اعتراض به وضعیت شغلی به‌ویژه حقوق بازنشستگی‌ و تعطیلی شماری از شعب پست در این کشور دست به اعتصاب می زنند.
* مسکو- ایرنا- ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی در دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، ادعاهای ضدایرانی رد شده خود را تکرار کرد که با بی توجهی مقام های روسی برای اظهارنظر در این زمینه مواجه شد.
* تهران- ایرنا- محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه از نمایشگاه بین المللی دامداری شهر کلرمون فران فرانسه بازدید کرد.
* مادرید- ایرنا- «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا روز پنجشنبه از «کارلس پوجدمونت» رئیس دولت ایالت کاتالونیا خواست که به قانون بازگردد و هشدار داد که اعلام یکطرفه استقلال کاتالونیا از اسپانیا عواقب بدی در پی خواهد داشت.
* لندن- ایرنا- حواشی سخنرانی نخست‌وزیر انگلیس در جریان آخرین روز کنفرانس سالانه حزب محافظه‌کار سبب شد تا گمانه‌زنی‌ها از سوی افکار عمومی و رسانه‌های این کشور در رابطه با کناره‌گیری وی از قدرت به نحو چشم‌گیری افزایش یابد.
* باکو- ایرنا- «محمد کاظم سجادپور» رئیس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت خارجه کشورمان عصر روز پنجشنبه در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه دیپلماتیک باکو حضور یافت و به پرسش های آنها درباره روابط ایران و جمهوری آذربایجان و سایر مسائل مرتبط با روابط بین الملل پاسخ داد.
* الجزیره- ایرنا- پایگاه خبری «بوابه افریقیا الاخباریه» به نقل از منابع محلی نوشت:یک لنج روز پنجشنبه در رودخانه نیجر واقع در شمال نیجریه واژگون و بر اثر آن، 17 مسافرکشته و26 تن مفقود شدند.
* تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه عربستان گفت که ریاض و مسکو درباره لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه و نهادهای این کشور اتفاق نظر دارند.
* مسکو- ایرنا- الکساندر بیلچوک رئیس سازمان هواپیمایی اوکراین و محمد بهشتی منفرد سفیر ایران برنامه امضای یادداشت تفاهم همکاری حمل و نقل هوایی دو کشور را در کی یف بررسی کردند.
* تهران- ایرنا- سازمان جهانی بهداشت در برنامه ای همگانی با همکاری و هماهنگی سایر ارگان های سازمان ملل متحد، در نظر دارد در برنامه ای 12 ساله، تا حد ممکن از شیوع بیماری وبا جلوگیری کند.
شبد**1953** 1379**
تنظیم کننده: مرتضی شحنه** انتشار دهنده: هادی افتخاری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.